Monday, June 26, 2006

Jawapannya ialah...


Jawapan teka teki hari tu ialah....

1. Beza jatuh perigi dan pokok kelapa..
= Perigi - Kena jatuh dulu baru panjat naik, pokok kelapa, panjat dulu baru jatuh...
(ajid jawab betul..tapi tak aci, sebab aku pernah bagi teka teki ni kat ajid...ajid tipu..ajid tipu...)

2. Gajah lalu titi patah, kambing lalu = patah balik la..sbb titi dah patah...

3. Lampu apa yang kalau dipecahkan akan keluar orangnya?
= Lampu kereta pun boleh la terima, dan lampu rumah orang la..cuba korang try baling lampu jiran korang, sure jap lagi dia keluar la..tengok sape punya kerja...

Akan datang...lagi teka teki merapu sepunder marang skeper...sabar...

Ni nak bisnes sikit...pernah dengar produk DCL? Kopi Redguara? Bidadari? Pil Venergy?? hehehe sape nak order boleh email kat aku ye... so far aku amik kopi Redguara tu.. kisahnya, aku jumpa member, dia dulu chubby jugak, tapi dah slim sikit, aku tanya dia makan apa, dia ckp dia minum kopi ni je, pagi dan malam. Aku pun try...hehehe tapi aku tak le kurus lagi...cuma aku akui khasiat dia, migrain aku kurang, letih-letih badan pun kurang. Bidadari aku tak pernah try, tapi mengikut kawan-kawan yang pernah cuba, masalah keputihan, masalah 'komplen' suami dah tak der, malah 'pujian' terus diterima dari suami...

Pil Venergy?? (Ini untuk lelaki) ini ni boleh aku cakap memang puas hati, aku dah beli dan darling dah try, dia punya keberkesanan??? Ermm kena try sendiri baru korang boleh komen... Kang aku tulis lebih-lebih orang ingat ni blog lucah pulak. Tapi bagi para suami yang sering keletihan, penat... boleh la try Venergy, confirm berkesan... erkk kalau tak berkesan tu, something wrong la...hehehehe tapi serius untuk keharmonian rumah tangga yang lebih berkesan (ceewaaahhh) cube la dan anda pasti bersetuju dengan saya...

heheh yang bujang baca ni cepat-cepat kawin ye... So kalau sape nak try sila email kepada saya ye..email ada kat tepi tu...

Lagi satu nak promote gak... produk Bio-Sireh, seratus peratus keluaran orang Islam kita, Bio-Sireh ni aku amik Bio-Flush, Bio-Barakah dan Bio-Nutri... Bio-Flush ambik sebotol jer, memang betul, keluar semua segala apa tak patut dari badan..(dalam kes aku sampai keguguranla..sbb tak sedar pregnant pun...)jadi siapa nak kuruskan badan sangat bagus nak try, macam khasiat lain, dia melancarkan perjalanan darah. Aku amik sebotol jer, skrng stop la sbb nak usaha-jaya-mara...(slogan uitm) tapi aku teruskan amik Bio-Barakah, (madu + herbatus sauda) bagus, lepas aku amik ni hampir sebotol, dan darling ambil jugak. Dan lepas kami berdua amalkan Bio-Barakah ni mmg ada perubahan, mungkin dah rezeki, lps makan dua produk ni aku pregnant, tp rezeki tu tak lama...Insya-Allah lepas ni aminnn...

Bio-Nutri ni aku baru je amik, dia punya fungsi sama macam Bio-Young yang mahal gielr tu...cuma ni versi yang murah sikit. Tapi aku tengok orang yang dah amalkan Bio-Nutri ni lama dah, memang orang tu nampak cerdas dan cergas. Memang awet muda. Sejak aku amalkan makan Bio-Barakah tu, dulu aku selalu sakit lutut, sakit tumit, nak berjalan pun susah, kalau dah duduk nak bangun seksa, solat pun duduk je kadang-kadang tu...sakit tumit macam dicucuk jarum. Dan kalau aku berjalan penat dan mengah, letih jer...skrang Alhamdulillah dengan izin Allah Taala, dah tak pernah solat duduk lepas makan ni, dan berjalan merata tak lenguh dan sakit kaki..

Dulu aku jogging 15 minit pun pancit, skrang aku jogging setengah jam pun ok lagi...hehehe penatlah juga, tapi tak der azab penat macam dulu...tercungap-cungap... okeh...sape nak try sila msg saya, or pm aku kat ym yek...

=================

Najmi

Hari Sabtu, sebelum darling bawak kereta pi bengkel nak tukar aper tah keter tu...kami pi minum, balik tu singgah kedai, aku tapaukan lauk, tak masak..hehehehe.. Najmi dalam kereta ngan darling...aku pi tapau, dalam kereta Najmi cakap "babah ni, kalau pergi kerja asyik pakai selipar jer, pakai stokin pakai kasut barulah ensem" heheeh mmg pun babah pakai sandal jer pegi kerja.

then dia sambung lagi " tengok mamak tu, dia kerja kedai makan, tak per dia pakai selipar, babah kerja bank, kena pakai kasut, pakai stokin, mamak tu tak pe la.." hahahahah membebel anak aku kat babah dia.. hehehe budak ni... ntah mane dia dapat tu.. haru...

Yea..kami dah lock channel kartun.... channel 60,61 dan 62...ermmm but ada masa-masa tertentu channel kartun amat berguna, supaya dia leka depan tv, so dapatlah kami buat kerja...erkkk maksud aku, babah cuci kereta, mama masak, cucu kain, babah tolong sidai kain...ciss fikir lain korang...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino