Tuesday, April 04, 2006

Streamyx yang mengong


Di sekitar Putrajaya encik streamyx menjadi encik seram-mix menyampah sungguh...sudah seminggu masalah tu berlaku, lembab macam siput khinzir. Nak bukak email yahoo pun tak boleh.. Nak update blog pun payan sebab blogspot tak leh view abeh. Nak sain blog org nak tinggal jejak kat blogger punya komen pun tak boleh, sangat ampeh berjuta ampeh...

Cerita Sabtu 1/4/2006
Pelancaran buku Mat Jan-Jongkang Jongket, dan buku Ayah Kita Bos-Tok Rimau dan Naga. Memandangkan aku masih dalam pantang-pantang gitu selepas rezeki Allah tarik balik tu. Maka darling saja pergi, menghantarkan Mat Jan yang kebiasaannya penginapan rasmi dia di Lembah Klang adalah Pnut Inn. (dan maka dengan ini aku secara tak langsung sebiji macam PA dia, sape nak no tel baru dia, nak tanya pasal dia...nak tanya nama penuh dia, nama bapak dia...call aku tanya...mujur belum ada suruh aku meminang dia lagi, kalau tak aku kena kawtim dengan Pak Long dan Mami baeeekk punya..)

Malam Sabtu, kami lepak je kat rumah, Mat Jan belum balik dari mengira untung menjual buku, then Pak Long call, ckp nak singgah umah, dan memandangkan aku perempuan dalam pantang, maka darling keluar mencarikan mee goreng mamak je, sorry ye Pak Long, Mami, kami jamu mee beli je..lenkali kita kenduri munggai nooo...Malam tu aku tak tau le depa borak sampai pukul berapa, tp aku dah hanyut tido.

Esoknya darling pergi ofis, Mat Jan ikut dengan Najmi, aku ingat nak tido je kat umah. Tapi ampeh, peluang nak tido ade, seabb anak bujang aku tak der, tp mata lak tak nak lelap. On pc, borak-borak dengan sesapa member YM yang tengah online gak. check itu ini, dan ada org pesan suruh tengok shot ICE AGE 2 punya showtime kat tgv The Mines, dia nak jadi orang bujang pi tengok wayang...(huhuhu lupa le tu bini dalam pantang..) petang tu si Bean, Neslo datang lepak, and malam sikit, Daun, Salina, ROsh dan Ajid datang, mula-mula yg nak pegi tengok wayang ialah Mat Jan dan darling je, last-last elok darling dah keluar, yang lelain tu pun ikut sekali..tinggallah aku dirumah memujuk Najmi yang menangis-nangis...uwaaa aku pun nak nangis same gak sebenarnya..

Nak merayau ke blog-blog orang gitu streamyx macam gampang. Lembab macam _())&%^$^#^$*(& mcm ampeh sangat la..Nasib baik boleh berYM gak..sempat aku berchat dengan sorang budak ni, dia belajar kat ICOM kolej tempat aku kerja dulu, dia punya musical instrument gitar, so aku tanya le idola dia jimi hendrix ke?? huhu heran mamat ni, kenal lak aku jimmy hendrix...hahaha aku dah ckp le aku umur 30, dah kawin anak sorang... then aku ckp kenal...sape tak kenal Jimmy Hendrix, peh tu aku sembang bab muzik, aku ckp dulu aku layan Nirvana..start sembang bab artis fav aku dulu, Kurt Cobain, kami makin rancak borak..sembang bab lagu, bab muzik Green Day, Off Spring, Butterfingers...wooo this mamat ckp "akak..best giler kalau dapat awek cam akak, susah o nak cari awek layan muzik grunge.." hahahah aku siap bagitau aku dulu layan magazize ROTTW, then aku selalu baca zine budak-budak skin head, dan ska yang suka buat gig haram..

hahahahah this mamat cakap, akak no rock gile..hahah aku cakap tak der la.aku feminin...heheheh dulu je layan, skrng dah minah belia...hahahah tp serius aku dulu suke gile layan muzik gitu..Nirvana, Off Spring, Green Day, G n R.. enjoy je...then masa cinta monyet, siap ikut pakwe pegi jamming...heheheheh sungguh nostalgia.. Then aku siap demand suruh budak ni main gitar dan nyanyi lagu Nirvana, sporting pulak budak ni...dia ok je..so dia pun buat pc call, dan goreng gitar dan nyanyi lagu fav aku the man who sold the world, dan lagu patience..heheheh sian dia kena pakse-pakse ngan aku..

Cerita Najmi

Suatu malam 4-5 hari yang silam, aku tgh guna pc, dan dia duduk dlm bilik sambil tengok album-album lama, zaman aku muda belia, tiba-tiba lama tu dia diam je..aku curiga...budak ni kalau diam sure ada dia buat something, aku masuk tengok. Dia duduk ceruk bilik dan menangis teresak-esak..aku cuak le...check kaki, tangan takut dia main pisau lipat kat bilik, tak de apa..tengok dinding kot dia conteng dan rasa bersalah..tak juga..aku tanya lagi kuat dia menangis... aku cuak gak le, aku ajak dia turun bawah pergi kat babah. Turun bawah dia cakap kat babah, "mama tu tak sayang kite, dia pergi sungai tak bawak kite, dia bawa anak lain..." sambil nangis teresak-esak...aku gelak guling-guling la..mcm icom ym tu...aku bawa dia naik atas suruh tunjuk pic mane..

Kat atas dia tunjuk pic zaman aku umur belasan tahun tengah piknik dengan family dan itu pic aku dgn Mak Su dia, (masa tu Maksu darjah 1 kot, macam cute je la masa tu) hahahaha aku gelak le..dan cakap, eh ni Mak Su la..mak su mase kecik-kecik, Najmi belum jadi baby lagi..heheh (nak jadi hape...masa tu tak kenal pun lagi babah kamu anak oi..) baru nampak dia senyum..lepas tu dia tunjuk pic aku pegang cute baby...dia kata tu anak sape pulak, "alahai sayang, tu le Najmi masa kecik, sekarang dah besar," baru dia "oooo...ingatkan sape," hahaha cemburu giler anak aku... itu belum lagi dia mengamuk suatu mase dulu aku dan babahnye pegi kawin jadi pengantin tak bawak dia...hahahhaha...budak ni..sabaq je la..

tumpang tanya..
sape tau mane nak beli benda alah ni??? mak aku suruh belikan untuk abah, tp tak tau nak beli kat mana, pueh aku surf...dah jumpa, bila call number tertera tak boleh pulak... tolong sape ade sila beri maklumat..
Image hosting by Photobucket

sile ye... nama dia propolis, atau air liur lebah... mak kata nak mcm ni jugak..adeh...please ye...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino