Monday, October 24, 2005

Okehlah dah abih citer Mawi


Ok..ok...tamat sudah cerita Mawi...(setakat sebelum raya ni ler..ahaks..)
Errkkk nak citer gak sikit...(mawi kat muzik@ria, tu best aaaa happening jerk....alaa pnut ni...mawi buat aper pun best..) muahahhahaha ok...okkkk nanti ada org muntah lagik...

Tengok dah Cinta Madinah semalam? wahhhh..wahhh lomantik gitu, saat pertemuan, Safuan ngan Syahidah. Tersipu-sipu malu, lidah kelu, si gadis malu-malu, hanya tersenyum, malam ni kena tengok, Safuan bertembung dengan Wardina kat kedai, pandang dan senyum dari kejauhan. Tapi tak bestlah, Safuan dan Syahidah tu mesti dua beradik kan? sebab aku rasa ayah Syahidah tu ayah Safuan yang ke Bangkok masa emak dia mengandungkan dia, dan tidak balik-balik. Mak dia yang masa muda, kulit gelap, selekeh, pandai cakap Kedah, tapi bila tua, nampak vouge, dengan kurung sepasang, baju kedah amboii macam baju raya jer...buat 'lecey' betoi Dato' Sarimah ni..makin lama tengok makin ketara dia tak sesuai bawa watak itu. Ada ke mak Sapiah (Sarimah) iaitu Kismah Johar tu nampak lagi muda dari Sarimah tu..alahai, mak dia kawin umur 10 tahun ker? ke awet muda? Bila part Sarimah bercakap dlm drama tu, aku rasa macam nak mute kan jer volume, tapi tak perlah buat tak peduli je la..

Siapa dah baca novel ni? boleh la kasi gambaran sikit, tak per aku suka anti klimaks..

Sejak Jumaat, Sabtu dan Semalam, darling kena pergi opis malam, kerja-kerja kerja...orang kerja dengan komputer tak serupa kerja dengan orang, orang reti letih, orang boleh cuti, orang boleh marah dan geram, komputer cenggitulah yek..apa ko set itulah jadinya. So malam lepas berbuka, terawih, rileks-rileks dalam pukul 11 darling masuk opis dia, tinggal kami dua beranak 'konker' tv..muahahahh boleh tengok drama, tengok movie, tanpa ada sebok nak tengok cenel sukan. Dan aku pun boleh layan baca novel,

Hari Sabtu, darling balik pagi, dia terus zzzzz sampai waktu zohor, dia bangun, solat dan dia kata siap-siaplah nak kelaur soping...ye haaa...kami pegi Warta Bangi je, nak cari baju Melayu dua beranak tu, ermm mahal lah, tapi tak perlah kualiti kain dan jahitan, memang puas hati. (kak Dy-saya tak beli kat kedai yg akak suggest tu, sebab tak der kaler kuning air, kami ni suka pakai sedondon time raya, tahun ni tema kuning lembut) Kedai tu kedekut diskaun sikit, kasi diskaun pun dua, tiga ringgit je bagi sehelai baju, last week beli sejadah sampai 4 helai kat kedai yg sama, pun ciput jer dpt diskaun, tak per lah, beli sejadah tu nak buat solat, malas nak tawar menawar sangat, tapi baju melayu Najmi, sepasang 42 ringgit, dia kasi 40 ringgit jer, kalau beli kat bazar-bazar raya may be boleh dapat 35 jer kot. Tapi pujuk-pujuk hati, kain dia kualiti elok, dan jahitan kemas dan teliti.

Kemudian, 'ternaik' (terrrr- menunjukkan perbuatan tidak sengaja-arap maklom) aku ternaik ke kedai tingkat atas tu, betul-betul atas pizza hut, dan 'terbeli' jubah sepasang dengan seluar, murah gak, yang penting dia ada saiz XXXL nih...akak pon apalagi, bukan sonang nak dapek jubah seluar saiz cenggitu. Dan memandang hamba ni keja gomen, dan orang gomen belum gaji, maka ngendeng-ngendeng lah laki suruh bayar...dia pun hulurkan tangan meringankan beban..he..he..

Esoknya Ahad, pun darling balik pagi tu, terus dia zzzzz, dalam pukul 12.30 aku terpaksa kejutkan dia, sebab 'hero kecik' buat hal, meragam, orang demam, badan tak sihat, asyik nak bermanja dengan babah, asyik cakap, tak nak kawan mama, tak nak kawan mama, kita nak babah..kita nak babah. So terpaksa suruh babah turun ke bawah dan tengokkan anak teruna dia. Settle satu bab- man to man talk...everthing will be fine. Elok pulak dua hero tu bergolek-golek dalam bilik tidur tingkat bawah. Dan aku pun tahulah punca dia, dia rindukan babah dia...Sebab lepas seround dua mereka ber'gusti' Najmi pun boleh keluar dan cakap nak makan nasi. Ok jer, kalau tak, suruh pakai baju pun tak mau. Sabar jer la..Lepas babah suapkan Najmi makan, kitaorang pun siap-siap nak pegi shopping baju raya, Tok Wan, dan Tok pulak, so seperti tahun-tahun lepas kami ke Kamdar, Kajang jer, senang dan selesa, orang tak sesak sangat.

Selesai beli baju Wan, Tok, beli kain pelikat 3 helai, beli tuala dua helai, ermmm darling beli baju dia dua helai, kami keluar, dan aku meround kat kedai baju, kat pintu masuk Kamdar tu, kedai ni memang aku suka sebab dia jual baju saiz-saiz orang orang berbody 'sehat' seperti aku. Alahai berkenan lagi satu jubah seluar, ngendeng lagik, tapi kali ni ngendeng berhemah, aku ckp nak pinjam seratus, nanti aku bayar balik, darling pun kasi ler, aku beli sepasang jubah seluar tu, dan beli sehelai blouse murah ler, RM22.90 jer, jubah tu sepasang RM30.90, sepasang tu...rugi kalau dilepaskan peluang.

Dah try-try rasa selesa, on jer beli. Masuk dalam kereta aku cakap, nanti singgah le ATM, aku nak keluarkan sakit baki serdak duit nak bayar balik le kononnya...darling cakap, tak payahler, dan buat ayat yang aku suka "abang suka tengok anak dan isteri gembira, dapat apa mereka suka, kalau takat mampu dia kasi ler, kalau tak nengok jer la,"...muahahhaha kalo tahu beli jubah yang rega seratus pat ringgit tu...he..he..melampau hang ni Pnut.

Memandangkan darling penat, dan aku pun memang nak bodek dia, so masa pergi dan balik aku drive dengan rela hati, kalau tak asyik bertekak jer siapa nak drive kereta. Selalunya dengan masam-masam muka aku beralah dan drive, tapi semalam aku memandu dengan senyum simpul. Macam biasa, dealnya, siapa drive dia berhak tentukan dengar radio apa, cd lagu apa..dan macam biasa, bila aku drive....muahahhaha MAWI le menyanyi.. sambil drive sambil bernyanyi ria berduet ngan Mawi..Najmi dah lena kat belakang, ingat nak singgah pasar ramadhan kat belakang PKNS Bangi, tapi rameeeeeenya orang, tak sanggup aku, so pergi je la kat putrajaya punya gak.

Masa tu pulak dah pukul 6 lebih, so beli apa yang perlu jer, kemudian balik. 'berhambat, mandi, solat asar, dan prepare meja makan untuk berbuka. Penat ahkak...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino