Monday, October 10, 2005

My Last Day..


Today is my last day kat office ni..
Sayu gak rasanya,
tapi disebabkan pindah pun dalam kawasan Putrajaya gak, makanya idakler terasa syahdu sangat.

Cuma rindukan keriuhan kat office ni lah, kat sini memang meriah, bergelak ketawa dan bergossip, memang hot..kira tempat kami kat sini memang port, time lunch ramai 'pelanggan' join sofa panas ni.

tempat baru nanti, aku akan lead keseluruhan unit tu, 6 orang staff di bawah aku. Aku harap diaorang semua ok. Aku tak boleh hu-ha sangat macam kat sini, kat sana aku more serius, sebab skop kerja lebih besar dan tanggungjawab aku lebih luas. Perancangan dan management skill aku kena betul, aku pun serius kali ini, perpindahan ini aku cabar diri sendiri, banyak benda nak buat kat tempat baru, dan aku hendak uji diri aku sendiri, handle staff, handle koleksi, dan uruskan semuanya. Go Pnut Go!!

Last Friday full day aku kat sana, pagi ada lawatan dari Laos, dan petang ada meeting, aku jumpa boss baru aku kat sana, gembira, sebab boss baru ni supportive, dia seorang yang nampak fungsi dan peranan library, banyak perkara yang aku cadangkan dia terima dan minta aku kaji dan buat kertas kerja dalam masa 2 bulan ni. Aku gembira dapat boss macam tu. Malah dia lagi semangat dari aku, dan aku terfikir, "aku tak boleh main taram jer ngan boss ni, nampak dia tahu bab library dan dia tahu apa dia cakap," Syukur, Allah makbulkan doa aku, hendak berpindah ke tempat yang lebih baik.

Ok, semasa lawatan dari Laos, staff kanan aku kat library tu bagi taklimat, (ye lah aku baru sehari duduk situ tak tau banyak sangat) so aku lihat delegasi dari Laos, ni amat kagum dan berkali-kali dia cakap, "i'm Impress with you people," bukan sekali malah lebih 10 kali. Dia kagum melihat koleksi United Nation yang disimpan dalam library kami, lengkap dari volume 1. Dia kagum melihat rak buku dengan koleksi buku yang baik dan lengkap dengan nombor panggilan yang standard seperti mana diguna pakai di negara-negara barat malah seluruh dunia yang lain.

Berkali-kali salah seorang delagasi bertanyakan mengenai pengurusan Library dan cara kami uruskan dokumen yang sistem yang kami gunakan. Dia ada meminta email dan kad nama aku, sayangnya aku baru sehari berada di sana, so secara rasminya esok baru aku sepenuhnya akan bertukar ke sana, tak balik sini lagi dah. So aku minta kad nama dia, dan aku berjanji akan menghubungi dia melalui email rasmi aku bila unit it dah berikan aku email nanti. takkan aku nak bagi email yahoo aku, kang gelak orang..alamat email yahoo aku tak serupa orang, satu email senangingat@yahoo.com datu lagi dahmalas@yahoo.com... budak opis aku ni manjang gelakkan aku aku kalau aku kasi email aku...bukan apa senang orang nak ingat, kalau email senangingat@yahoo tu, kalau tak ingat jugak, memang org tu ada masalah daya ingatan.

Cuti dua hari, hari Sabtu, Nurul, adik darling yang masih solo datang dengan anak buah hubby, Luqman. So pagi tu kami ke pasar borong, nak cari bahan mentah nak masak-masak, sampai sana, aku geram tengok ikan kembung segar-segar, maka terus set nak buat laksa, maka memboronglah kami segala perkakas nak buat laksa, beli ayam, udang sikit. balik je tengahari tu, aku pun apa lagi, menyiang ikan lah, 2 kilo ikan, ikan kembung dan ikan sardin. Lenguh akak, dan ikan keli, ada orang beli ikan keli sampai dua kilo. Jenuh aku perah limau nak hilangkan hanyir ikan keli.

Dah siap rebus ikan, aku ajak darling sama-sama ambik isi ikan dan asingkan tulang-tulang. Siap buat laksa lebih kurang jam 2.30 ptg. Baru nak baring-baring kejap Najmi jerit, "Ucu dah sampai" Aisehhh tak dapat nak lelap kejap. Lepas mandi solat Zohor, dah pukul 3 lebih, aku masakkan sambal tumis telur puyuh, (najmi punya favourite), masakkan kari daging dan mula membuat roti jala, duduk lah kami berdua, aku ngan Nurul kat dapur, mengirai roti jala, macam tak puas makan, ingat nak buat lagi la..

Seronok berbuka puasa ramai sikit. Malam tu pukul 10.15 aku dah tukar uniform masuk tidur, penat sangat, itu yang Farihah dan Am call tu aku minta maaf la sesangat sebab dah nak tidur, dah padam lampu semua, maaflah sesangat. Budak-budak ni sebenarnya memang biasa 'seprais' kami tiba-tiba je call nak dtg, biasanya memang kami alu-alukan kedatangan sesiapa pun, tetapi bulan puasa ni, memang kami pejam awal. he..he..kalau hari biasa tu pukul 1 pun masih cerah rumah kami.

15 dan 16hb ada program Marhaban di Astro kat Alamanda, pasti sosaknya ramai orang...kitaorang pun ada tetamu gak hari tu...Insya-Allah kalau jadi...dah lama tak berjumpa dengan tetamu ni...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino