Friday, June 24, 2005

Kenduri Durian


Sabtu malam Ahad yang lepas...

My darling ada family day office, tp ni utk kakitangan jer, keluarga tak pegi, so aku dan najmi lepak je kat rumah, malas nak masak nasi, aku buat bihun sup jer. So pepagi pegi pasar beli ayam dan segala mak nenek nak buat bihun sup, dalam pukul 12 dah siap masak bihun sup. Itulah breakfast dan lunch aku. Siap makan ulang-ulang lagik.

Petang tu darling darling balik, kata darling, EP ajak makan durian, darling tanya aku dulu sebab aku tak makan durian, so dia tanya ok tak? Aku kata ok jer, dulu masa mula-mula kawin aku memang tak suka walau bau durian, boleh buat aku loya, but may be masa tu aku tengah pregnantkan Najmi gak kot. bila aku ckp ok jer, darling pun ber-sms ngan ep dan kompemkan projek layan durian malam karang.

Aku sms kroni yang lain seperti : NESLO , CIK DAUN, SALINA tp tak balas dan tak datang (abih kredit ke? he..he..) HANG BUAH datang bersama ROSH diaorang pun akan join, so aku celurkan bihun lagi sikit, dan rebus beras nak jadikan bubur, sedap gak mkn ngan sup karang. Ep datang dengan anak-anak dia.

Tapi disebab semua enjoy melayan konsert AF, maka kenduri durian tangguh kejap, diaorang layan bihun sup dan bubur dulu. Ha..ha..bila diumumkan mamat Poyo (sori Fuad's fans, gurau jer) keluar, maka kami menjerit dan cakap, okeh meh kita kenduri durian meraikan terkeluarnya dia....gurau jer tu....terus dia orang membelah durian smabil aku menyaksikan mereka melayan durian yang lembik-lembik dan berbau tu...ermmm tak tu le mana sedapnya durian tu...tapi diaorg makan sungguh....

okeh dipersembahkan di sini aksi mem'balun' durian

Image hosted by Photobucket.com
Darling tunjuk skill membelah durian, orang perak weiii mestilah terrer belah durian...

Image hosted by Photobucket.com
Ni baru sikit ni....ada lagi kat dapur tu...

Image hosted by Photobucket.com
Lihatlah durianku...- Cik Daun dan Rosh.

Image hosted by Photobucket.com
Minum air dalam lopak durian ni, karang tak panas, Najmi dan Nesloice (ada tokoh bapa penyayang)

Image hosted by Photobucket.com
Selesai....semerbak rumah aku...heran jiran-jiran pukul 12 malam makan durian..ahaks..

terima kasih Cik Daun...gambar tak berapa clear sebab diambil dari kamera henpon Cik Daun, jadi moralnya Daun tukar henpon sanggih sikit, kasi clear punya gambar...ha..ha..

p/s Najmi ada satu patung garfield (erkk actually patung mamanya masa muda-muda dulu..ahaks) dan skrng patung tu namanya 'Mawi' dan semalam 'Mawi' demam lagi (dua tiga hari lepas pun demam gak) semalam 'Mawi' demam, dia amik tuala letak kat atas dahi 'Mawi' amik pen dan letak celah ketiak 'Mawi' kunun termometer la..dia kata 'Mawi' demam 35, dia tanya babah "babah kesian tak 'Mawi' demam," Babah tenagh layan sport, angguk jer, kemudian babah jeling kat mama dan geleng kepala....erkkk mama buat muka seposen, muka tak bersalah jer....alahai anak aku...sabo je la...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino