Thursday, May 19, 2005


Image hosted by Photobucket.com
Tahun 2001, Najmi dilahirkan pada 6/3/2001 (tapi gambar ni usianya 3 bulan lebih, iaitu masa bulan 5,

Image hosted by Photobucket.com

Dan kini Najmi berusia 4 tahun.

Sama macam blog aku...

Blog aku bermula dengan P-NUT ONLINE entry pertama ditaip pada 21 Mei 2001. Ok, lagi dua hari blog ini akan berusia 4 tahun. Kalau manusia itulah diibaratnya, lahir tahun 2001, dan kini anak itu sudha boleh berlari, sudah pandai memilih hendak mendengar lagu Peter Pan, sudah pandai memilih baju spiderman, sudah pandai demand nak tengok drama Gerak Khas, malah semalam dah pandai ajak mama pergi tengok wayang Senario XX.

Terima kasih kepada blog Mat Jan, kerana melalui situ, aku mengenal ramai blogger lain pada masa itu, terutama super-super blogger seperti Nett, Kak Max, Aquil (kini dah tutup blog), Mie, Spyz, Tok Rimau, Jigo, Napang dan Rudi (masa tu diaorg kat jepang,) Cik Daun yang masa tu kat UK, Cikgu Midad, Zaza, Kutet, Pika, Zumir, Pikor, Fajar, Idzwan dan Ezzss (kumpulan nasyid Firdaus), Sera, Syida, Yadziz, Rosh, Ijah, Enmiya (Nazmi a.k.a Bukunota) (erkkk kalau ada yang tertinggal sorilah memori selow ler)

Terima kasih juga kepada Mat Jan kerana menjadi orang yang membuat blog aku, yang ajar aku html simple-simple, kepada ayahanda Mat Jan iaitu PAK LONG yang dulu-dulu ajar aku benda-benda basic mengenai website. Tanpa mereka siapalah aku.

Kini sudah 4 tahun aku jadi blogger, aku kenal ramai kawan, sangat ramai, sehingga kalau kat office ni cerita apa saja nanti aku selalu cakap, oo saya ada kawan kat sini, saya ada kawan kerja situ, saya ada kawan wartawan, saya ada kawan orang kuat syarikat penerbitan buku/majalah ni, saya ada kawan padnai buat website, bak kata apa bidang pun ada jer kawan.

Malah rumah kami dah jadi macam rumah lepak-lepak santai-santai kawan-kawan blogger. Mereka selalu datang berkunjung, malah nak tayang awek pun selalu gak bawak ke rumah kami. Jiran pun naik heran, banyak sungguh sedara/kawan depa ni. Pernah sekali kami buat makan-makan masa hari Raya haji, jemput geng-geng blogger, hairan jiran dan kawan belajar aku dulu bila aku cakap most of the tetamu yang kami bergurau senda, kutuk-kutuk hari tu adalah kawan-kawan cyber.

Aku suka dan sayang giler dgn Geng Jurnal. Sebab aku rasa aku antara mula-mula pengikut blog, penulis blog, dan perintis kepada Geng Jurnal. Di sinilah segalanya bermula. Persahabatan kita dijalin disini.

Kini setelah 4 tahun aku belum pulak rasa nak berhenti menulis blog, sebab aku suka menulis luahan hati disini. Ulas sesuatu isu, masa aku dan Mat Jan ditemu ramah dalam rancangan radio1.com dulu, aku dan MJ setuju bahawa di blog kita bebas menulis, tiada editor tapi ada pembaca, mesej sampai tanpa edit. Kalau dihantar ke surat khabar belum tentu tulisan kita diterbitkan.

Terima kasih segalanya; budi, pengalaman dan kemesraan.
(terima kepada Rudi, Bluehikari kerana meminjamkan aku kata-kata dari Bluehikari.com)

~entry ni terpaksa di siarkan awal sebelum 21/5 kerana esok aku tak der pergi kursus dan lusa pulak cuti...~

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino