Friday, May 27, 2005

Demam dah bermula...


Image hosted by Photobucket.com

Demam dah mula..
Frust Mawi tidak tersenarai...
peserta fav, tu...

Amylea sedap sora..(UFUNDI AMYLEA-orang Kedah)
Idayu pun sedap,
Felix menten jer...
Elliza or Elliza - dah nampak gedik semacam jer.

Demam dah mula...

~Babah...Liverpool dan menang, kita time AF yer....~

No more outing Saturday night....ha..ha...
kalau nak leparking after 11 la...kuangggg..kuangg....kuanngg..

Tima kasey semua pada ucap selamat ulang tahun ke4 wujudkan jurnal di alam cyber ini. Terima atas atas persahabatan yang kalian hulurkan, this is the magic of blogging.
Moga ikatan persahabatan yang terjalin kekal selamanya, semuanya atas diri sendiri, kalau kita hendak kekalkan persahabatan itu makan ia akan kekal terjalin, kalau kita sendiri tak mau memupuk ikatan yang terjalin maka ia akan lebur.

Najmi kena sakit mata, sejak dari ahad lepas lagi, dah bawa ke klinik, biasalah budak duduk taska, macam tu ler sakit sana sini, berjangkit sajalah. Hari Selasa aku cutilah sebab tidak mahu hantarkan ke taska, kang cikgunya bukan nak letak ubat titis tu. Tak harap aku.

Dalam tengah-tengah boring tu, aku angkut dia bershopping ke Mydin, Kajang, (orang mesken shopping kat Mydin jer,) ermm tidak beli byk brg sebab barang yang dicari tidak ada. Balik lepak kat rumah, boring jugak, aku keluarkan bunga-bunga dari stor, belen-belen yang aku gubah dan jual dulu, aku gubahkan satu dalam bakul, dan satu dalam pasu. Alihkan bunga-bunga kristal atas console table dan letak tepi TV (moga selamat bunga kristal aku tepi tu, dulu tu ada orang tertepis, berderai dua tiga batang) , bunga baru aku gubah dan replace atas console table, bunga dalam bakul letak atas tv, buat scallop sendiri guna kain pua kumbu kat atas pintu stor...(tiru dalam majalah anjung seri), tukar langsir pintu. (Angin rajin sesekali jer datang)

Alihkan VCD player naik ke tingkat atas, anak teruna tu asyik nak tengok VCD jer, selalu dok berebut dengan babah, so aku menjadi orang tengah, alihkan player tu kat atas, angkut kipas letak kat hall tu, dan Najmi boleh menonton vcd tanpa ganguan, babah pun boleh layan sport, mama jugaaakkkk asyik belek majalah, tak pun baca buku cerita jer. Malas nak berebut tv, bila orang tu asyik dok layan sport dan AXN. But june nanti mama dah demam AF. So darling - give and take - ye...

Pokok bunga kat luar rumah banyak dah mati, aku malas menyiram la, nak angkut air, dok pujuk darling nak pasang satu paip kat luar rumah, respon negatif la pulak...ermmm tu yg kadang-kadang aku main redah jer, pandai-pandai sendiri, alih-alih orang tu tengok benda dah ada...ha..ha..

Semalam BAKAL PENGANTIN BARU bermalam kat rumah sebab dia baru dapat kereta baru masih berkilat dan kusyen berbalut plastik lagik. (ha..ha...kan dah kata rumah aku medan depa menayang, selain tayang awek-aweks mereka, tayang keter baru bawa ke rumah dulu kah..kah...jangan mare ye pengantin baru...) So pagi ni bakal pengantin dah balik ke Pantai Timur untuk menjadi raja sehari. TAHNIAH!! (dengan ucapan..bila nak tayang bini pulak?)

Erkkk bagi mereka yang kenal suam-suam kuku ngan aku mesti anggap aku guna perkataan 'tayang awek' 'tayang kereta' mcm serius jer or macam tak sesuaaiii je ayat tu...tapi bagi mereka dah tahap bukan bukan suam kuku, tapi dah tahap suam mata, telinga, hidung semua dah maklum itu bahasa gurauan dan gurau senda adik beradik. So no hard feeling aaaa....Rumahku rumahmu jua kan??? kata Cik Daun - "rumah akak tu kan ke rumah kedua kita," ye la...ye la..ye la... mai le buang sawang, mop lantai rumah kedua awak ni....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino