Tuesday, April 19, 2005

What is This??


What is this?
Entah?
Pelik?
Hairan?

Am I doing something wrong?

Ok, Stop.

___________________________________________________________

Semalam aku masak meehoon jer, meehoon pun meehoon putih bodoh jer...cili pon malas blender, so aku masak bihun putih jer, tumbuk-tumbuk bawang, dan taruk lada hitam yang memang aku dah kisar lumat yang sentiasa ada dalam tupperware kat dapur tu...taruk ayam dan sotong, dah siap masak, aku potong cili padi dan taruk kicap. Jadilah utk dinner kami.

Itupun anak dan laki makan dua kali, first round masa lepas masak sekitar jam 7 malam. Kemudian ulang lagi lepas solat Isya' masih ada belen sikit, pagi tadi aku tapau buat breakfast pagi...(jimat sungguh, mkn malam boleh jadi breakfast jugak, kalau hari-hari mcm ni jimat la..)

baca review pasal sepet vs sembilu kat blog SULTAN MUZAFFAR aku rasa macam nak gelak guling-guling. Aku dah banyak kali pergi Speedy Video kat Alamanda cari VCD Sepet, tapi tokei asek bgtau habis, "2 minggu lepas saya tanya cakap order lagi? tak der pun?" tanya aku..."aiya..sudah order, sudah sampai tapi habis jugak maaa, sekarang sudah order next week sampai," ermm VCD Sembilu or Selumbar tu aku tunggu Cina berambut merah (jason??) jual kat paso malam la..

Semalam baru kami gelak-gelak kat office cerita sembilu tu, kata sorang kakak kat opis ni "Usop Selam tu tak reti buat cerita orang miskin ker? orang kampung? semua cerita dia mesti cerita orang kaya, ngape kat malaysia semua orang kaya jer ker ada ceritanya?" ha..ha..tu dia...makcik-makcik pun dah bosan dengan cerita dia. Aku tak pasti golongan mana yang minat citer Usop Selam ni. Sesiapa boleh tolong jawabkan?
Kesian aku tengok pelakon-pelakon yang ada kat Malaysia, dia lah penyanyi dia lah pelakon, dia lah berlakon jadi orang tua, dia lah remaja, dia lah kakak bak kata serba boleh lah. Ada sesetengah tu watak mak sebaya pulak ngan anak. Kalau tua pun alahai beza 5-6 tahun, mak dia beranak lepas dapat period yang pertama kot.

Cerita Najmi
Semalam lepas kerja ambil dia kat taska kemudian aku bawa dia pergi kedai, baik anak aku semalam patuh dan mendengar kata, aku pun rasa lain macam jer, biasalah mesti aku masam-masa muka kalau bawak dia pergi kedai, gula-gula nak, keropok nak, air kotak nak, tapi semalam aku minta dia janji, boleh beli biskut tiger jer. Dia kata ok, tapi sampai kat kedai dia nak beli keropok yang kaler-kaler tu, erkk keropok tradisional. Aku kata ok, so jangan beli biskut dan gula-gula dah, dia pun kata ok. Tapi dia ambil gula-gula aku cakap letak balik, dia pun ikut jer...alahai senangnya macam tu jer...aku pun apalagi cepat-cepat bayar dan keluar.

Balik rumah pun dia ok, dia keluarkan baju kotor dari beg dan masukkan dalam bakul baju kotor dan sidai tualanya. Tak perlu aku jerit-jerit "Najmi amik baju kotor letak dalam bakul, sidai tuala, bla..bla.." masa aku sebok masak bihun pun dia tak busy body sangat. Dia layan kartun dan layan VCD jer. nak minum pun dia ambil sendiri. Harapnya hari ni pun dia ok. Pagi tadi pergi taska pun ok jer.

Pergi meeting tadi jumpa kawan lama, dia bawa berita gembira tapi aku rasa pilu mendengarnya. Oh ya..jangan macam tu Pnut...come on!!! cheer up!!

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino