Thursday, February 03, 2005

Semua orang nak bahagia...


Mari kita gumbira...

Tadi pergi lunch date dengan Mak Andeh...
Kami borak-borak mengenai trip nak bercamping kat Taman Negara.
Wah..cam best jerk kalau jadi...

Siapa nak ikut jom....
tapi tunggu lepas tengah tahun sikit,
akak aku nan sorang tu sibuk awal tahun ni


Kat Opis


Aku bengang dengan kontraktor pembekal alatan untuk tmpt aku, siotlah, dah masuk dua minggu kerja-kerja memasang rak tak habis lagi...
aku penat punggah buku-buku, susun semula, lintang pukang. Ikan aku kat office dah tak der port bagus aku nak landing, dia duduk atas kabinet tinggi kesian ikan aku.

Ada sorang office kat office aku cakap, ikan aku ikan educated, sebab dia duduk di tempat yang banyak buku. ha.ha..betul jugak..

Bila lintang pukang, aku rimas, office mate rimas, semua org macam moody jer. Ermm sabo...sabooo...

Minggu depan kami balik kampung. 10hb adik aku Mohd. Syafizan b. Samsudin akan kahwin, tak ia bukan Mohd. Syafizan Kasim, jangan keliru... adik aku dipanggil Jan, dan Syafizan Kasim di panggil Mat Jan, dia masih solo..siapa nak tekel silakan.
jadi kalau sesiapa yang tinggal di Kedah, Penang kami menjemput kalian semua ke rumah orang tua kami di Sungai Petani,

Alamatnya
S-10 Lrg 3, Taman Sri Tanjung, Sg. Layar, Sg. Petani, Kedah.

Adik aku ni masih muda, tapi dah chenta-chenta, kerja kat penang, tunang dia pun kerja sana, mak aku risau, mak tunang dia risau, dua-dua duduk jauh kerja pulak balik pukul 2-3 pagi...mak aku kata dia ada anak dara, dia tak suka orang dok usung anak dara dia malam-malam buta macam tu, walau tlg hantar balik rumah dari tempat kerja.

Jadi dengan duit seciput, adik aku pun akan berkahwin. Aku bantu dengan mengorbankan dua ekor kambing untuk akikah Najmi, dan kami akan beli ayam untuk jamuan tetamu. Erkk bukan duit aku, duit darling aku.

Aku harap dia akan jadi matang lepas kawin dan akan lebih bertanggung jawab, dah kerja pun asyik minta duit kat mak lagi apa hal...aku harap status suami untuk dia nanti aku merubah situasi...

Jadi jemputlah semua yer....






0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino