Friday, February 04, 2005

Kami akan cuti panjang...


Sempena cuti Raya Cina, kami akan bercuti panjang, esok kami balik kampung, seminggu lebih kami akan bercuti.

Mula-mula tak bercadang nak update, tetapi memandangkan minggu depan kami tak dapat online seminggu, dan esok pagi aku ada meeting, jadi aku update jugak,sebelum balik bercuti, ni kira entry untuk sampai aku balik semula ke office pada 15 feb nanti.

Najmi
semalam najmi mengadu sakit kakilah, sakit tanganlah, aku pulak semalam tension semacam jer, angin jugaklah...dah siap keluarkan sotong, ayam, ikan, santan dari peti ais, ingat nak masak akri sotong + kentang + kacang panjang, ntah macam mana lepas tumiskan rempah daging dan campur sedikit kerisik, aku rasa macam nak masak kari ayam, terus aku potong ayam kecik-kecik sebab aku tumis rempah dalam periuk kecik jer.

Dah buat kari, baru teringat, ada roti canai segera dalam peti ais, esok balik kerja boleh panaskan kari dan cicah roti canai untuk minum petang. Kacang panjang dah potong, aku fikir apa aku nak buat pulak, ermm hentam jer la...aku tumis bawang putih bawang merah, letak lada hitam yang mmg aku sudah siap-siap blender simpan, aku boh air sikit, masak sampai kering, masuk sotong dan taruk kunyit, garam, gula, kacang panjang dan taruk udang. Ntah hapa aku main taram. Itu jer menu makan malam, dua jenis lauk jer.

Ada orang tu, siap suruh awek dia mai belajar masak kat aku, ampeh..macam aku chef pulak, masakan utara aku bolehlah kelentong, tp kalau asam pedas, gulai lemak aku tak pandai. Awek orang tu cerita, bakal bapak mertuanya suka makan pajeri terung, dia nak belajar buat pajeri terung, katanya dia cuba buat tapi salah skill. Insya-Allah nanti kita kenduri pajeri terung pulak. Tunggu lepas kami balik dari kampung. Untuk orang itu, nanti akak ajarkan awek awak yang comei lote tu masak pajeri terung ye...awak kena jaga Najmi masa tu. Bertuah orang tu, dah ler awek comei, sabar, lemah lembut, pandai layan budak, rajin pulak tu. Cepatlah kawin, kang disambar orang.

Dan saya SELAMAT PENGANTIN BARU untuk Salji a.k.a Faris dan Aida, selemat menempuh gerbang perkahwinan yang akan merubah seluruh hidup anda. Dan untuk Aidi, selamat menjalankan kewajipan sebagai isteri untuk suami tercinta, dan Faris semoga menjadi suami yang baik nanti. Kami tidak dapat hadir majlis nanti sebab kami berada di kampung masa tu nanti.

ok...happy holiday during CNY







0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino