Thursday, February 17, 2005

Cuti yang panjang


Ermm, Lama tak update, tak tau nak mula dari mana??
Hari Selasa hari tu patut masuk office, tapi aku terpaksa MC sebab tak sihat, sakit yang mengecewakan…Hari Rabu, masih tidak sihat, bertambah pula Najmi yang demam, berdua kami berehat kat rumah, dengan tukang paip datang repair tangki dan repair semua bilik air di tingkat atas yang tersumbat.

Cerita sepanjang cuti
5hb kami bertolak balik ke Kuala Kangsar lebih kurang jam 1.15 tgh. Jarang kami travel balik kampung tengahari, kecuali sekali masa hari abah kena stroke. Lebih dari tu, kami balik kampung malam, sejuk dan selesa.

Dua hari di sana, Hari Isnin 7/2/2005, kami balik ke Sungai Petani, esoknya bermulalah, kerja-kerja untuk kenduri kahwin adik aku yang menyebabkan aku migraine dan penat yang amat, ke sana sini, beli itu, ini. Akhirnya semua berlalu. Lega.. Dan bak kata Mat Jan kat blog dia, Mohd. Syafizan sekarang, bukan lagi Mohd. Syafizan yang dahulu, dia kini sudah ada bini.

Sehari lepas kawin, dia masuk bilik dia (bilik masa dia bujang la, dia kutip-kutip baju dia, dan dia longgok sekali dengan kain-kain nak dibasuh, aku sound dia,
“wei dah ada bini, suruh bini hang basuh baju,” dia sengih-sengih

Aku sambung “buat lupa pulak, nak makan pun suruh bini masak la ni,”
ermm biasalah kakak dia ni mulut memang laser.

Masa kenduri, ramai adik beradik berkumpul. Meriah dan seronok, sekali sekala berkumpul, kalau hari raya, pun tak semua dapat kumpul. Ada balik beraya rumah mertualah, ada beraya ke rumah sedara lain. Tapi kali ni semua adik beradik mak ada, kagum dengan semangat adik beradik mak, Pak Ngah jadi ‘kepala’ masak, dibantu Mak Ngah, Mak Su, Pak Su, Mak Ndak, dan Pak Ndak. Bak kata jiran aku, Semua adik beradik mak buat sendiri, jiran-jiran tolong potong bawang, halia, lengkuas jer.

Sepupu-sepupu aku anak-anak Pak Ngah semua dah besar, dah boleh buat kerja tanpa suruh, bancuh air, basuh pinggan, menghidang. Yang kenit-kenit tukang bagi bunga telur, or kami tak kasi telur, tapi kasi gula-gula. Habis kenduri Pak Ngah balik Penaga sebab esok dia kena siapkan bahan memasak untuk satu majlis kawin lagi.

Walaupun penat, dengan saki baki kudrat yang masih bersisa, sehari selepas kenduri, malamnya kami menhayun bola boling, bermain boling di Central Square, Sungai Petani. Ermmm mari ktia riak, ada lima orang bermain boling, Aku, darling, Mat Jan, Purbe, dan Anuar, jiran aku. Kat boling tu, main satu game, percuma satu game, masa game pertama aku kecewa sebab tidak ada bola no.10 saiz XL, mmg kecewa, aku terpaksa guna bola no. 11 yang aku rasa berat. Jadi aku tak power, masa game kedua, aku jumpa bola no. 10, dan aku jadi terror dan aku, Anuar, dan Purbe menjadi 3 org mendapat 100++. Jadi kena riak, sebab aku lebih gagah dari Mat Jan.

Habis berboling, kami ke Taman Ria (or boleh juga disebut Taman Riak) aku nak makan bihun sup tapi tak ada, kemudian kami beredar dari kedai tu, dan lepak kat mamak, minum-minum, makan-makan, riak meriak, sampai dah cecah pagi.

Hari ni masuk office, geram aku, kontraktor _&%#$%@@# masih tak siapkan kerja lagi memasang kaunter depan ni, memang nak kena betul. Geram aku,

Silalah lawat fotopage yang baru diupdate, link ada kat tepi kanan monitor anda...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino