Wednesday, February 23, 2005

Artis Malaysia


Semalam aku tidak sihat, migrain bermaha raja lela..pagi, melarat sampai petang, lepas telan ubat untuk kali kedua, dalam pukul 3 macam tu baru ok.

Jadi prestasi kerja aku semalam memang ampes, boleh kira berapa buku jer aku masukkan input dalam database, denyut-denyut kepala.

Jadi aku rileks kan kepala aku dengan melayan forum kat Bincang.net.

ini antara posting yang amat aku suka dibawah kategori Hiburan dan tajukkan KENYATAAN BODOH ARTIS MALAYSIA

Calon pertama: CHEF WAN
"Tolonglah! ia sebuah kelab tarian dan sudah tentu niat saya pergi ke sana untuk menari. Bagi saya itu tidak salah kerana niat saya untuk berhibur sambil bersenam. Bukankah menari satu daripada riadah seperti aerobik?",

Calon kedua: MISHA OMAR
"Misha rasa gembira menyambut kemerdekaan negara kali ini kerana kali ini, dapat berduet ngan abang jamal".

Calon ketiga: SYANIE
"Syanie...apakah niat anda apabila anda berjaya mengurangkan berat badan"... Jawapan dari Syanie.."Niat saya yg pertama..ingin memakai bikini di tepi pantai.....".

Calon keempat: AHLI KUMPULAN X FACTOR (tak tau sapa)
"Saya gembira menyambut hari kemerdekaan kita bila negara kita berjaya mencapai kemerdekaan pada tanggal 31 Ogos, 1956," jawab salah seorang ahli kump X-Factor apabila ditemubual dalam satu rancangan khas mengenai kemerdekaan tahun lalu dalam siri "Bersama Norman" yang disiarkan di TV1.

Calon kelima: FIZA
"Fiza pakai seksi sebab bersyukur dengan penberian tuhan"


Tergelak-gelak aku membacanya..
dan aku akui, ada antara artis Malaysia, (tak semua..ada yang berilmu dan bagus) macam last week kitaorang baca paper ada kenyataan FIZA (calon kelima tu..) dia hendak mencari lelaki beriman untuk menjadi suaminya. Kebetulan sehari sebelum tu dia ada berlakon drama kat TV2 6.30 ptg, dia ucapkan satu dialog agak lucah iaitu "payudara aku ini sudah menjadi seperti barang mainan dia," (merujuk kepada perebutan seorang jantan diantara dua pompuan, Azza dan Fiza berebut jantan, Fiza ni pompuan simpananlah kiranya)

Ok berbalik kepada mencari lelaki beriman, Kata sorang kakak kat office ni, "amboi nak yang beriman jer, hendak ke emak lelaki beriman nak terima menantu seksi cam tu?"

Saja aku menyakat, "alaaa kak, Wilma dulu pun seksi, tapi dapat laki beriman sekarang bertudung litup dah, jodoh Allah bagi," ha..ha..betul jugak kan?

Cerita pasal Najmi
Semasa menggosok baju tadika Najmi aku perasan cikgunya tulis nama "MEOR" kat kolat baju tadikanya. Aku panggil Najmi, dan cakap "Najmi, cikgu panggil Najmi ke Mior" dia cakap, cikgu panggil Mior.

Aku pesan lagi, untuk kali yang ke berapa entah.."Cakap kat cikgu, mama suruh panggil Najmi bukan Mior, babah saya nama Mior, tok saya mior, sepupu saya semua Mior, ada banyak Mior nanti,"

Erkk macamlah budak tu reti nak kabo kat cikgunya.

Kemudian dia cakap, "kat sekolah kita sekarang ada lagi satu Najmi," ermmm itulah agaknya cikgu panggil dia Mior.

Hari Ahad lepas, abang ipar aku datang dengan isteri dia kak Ida dan tiga hero mereka. Cerita kak Ida, anak dia Daniel darjah 3 kata, "kenapa ibu letak nama kita Mior? kawan-kawan ejek, Miau..miau..." dan tahun ini adik Daniel, Darwish masuk darjah 1, jadi ada dua Miau kat sekolah tu, ha..ha..kesian budak-budak tu.

Memang budak-budak lelaki dalam family belah husband kena suruh kawan-kawan mereka panggil dengan nama sendiri, bukan nama family tu. Ada suatu ketika, semua orang berkumpul dalam satu rumah, tiba-tiba seorang dari kawan anak buah darling call, dan budak tu cakap, nak cakap dengan Mior, dan dia ditanya balik, "kat rumah ni semua lelaki nama Mior, kamu nak cakap dengan Mior mana?" Kawan tu pun mamai dan sebut, "Mior yang sekolah kat Ipoh," kata kakak ipar aku yang menjawab telefon, ada 5 org Mior sekolah kat Ipoh, last-last awek tu terus letak telefon, agaknya dia baru berkenalan kot dengan mana-mana Mior tapi tak sempat hafal nama penuh he..he..

Itu yang terjadi bila EP call, kat rumah darling kat Sauk. Disana semua line telefon tak ada, jadi kami divert no. HP ke telefon rumah, so siapa call ke HP terus masuk ke phone rumah, jadi, suatu hari masa hari raya EP call, dan telefon di dijawab oleh anak buah husband, budak ni pulak lurus, EP cakap nak cakap dengan Mior, kata anak buah husband, "Mior sakit, tak boleh bangun, demam," (Mior tu is refer to Toknya yang mmg tengah demam)

Jadi bila kami balik Kedah, sudah kansel divert, EP call tanya,"hang sakit teruk ka sampai tak boleh bangun?" husband pun terkejut, dan dia pun tahu bahawa tukang angkat telefon kat Sauk tu ingat Mior tu Toknya, dia pun tak tanya Mior mana.

ha..ha..nanti ada pulak yang ditanya Mior mana? dan ada pulak menjawab, Mior yang tinggal kat Putrajaya....ha...ha..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino