Thursday, December 16, 2004

Tangki yang berlumut


Sudah seminggu bilik air di dalam master bedroom tidak dapat digunakan, kerana tidak mengeluarkan air jadi kami hanya guna bilik air tetamu dan bilik air di tingkat bawah dekat dapur.

Laporan kerosakan sudah dibuat, dan kontraktor dilantik kerajaan sudah datang menengokkan punca air tidak keluar, Uweekkkk..kata budak yang naik tengok tangki, dia kata tangki utama tidak bertutup, sudah berlumut dan lumutnya tebal seinci....uwekk...uwekkk...aku rasa geli...heiiii....

Nasib baik aku memang sejak mula pindah suka mandi di bilik air tingkat bawah, airnya laju sedikit. Dan budak yang datang repair tu bagitau aku mereka tidak boleh buat apa-apa, kerana mereka hanya boleh repair yang minor-minor je, kalau kerosakan major macam ni, mereka akan contact kontraktor lain datang baiki. Katanya bukan rumah kami jer, banyak rumah macam tu.

Terkunci dalam rumah sendiri
Konsep rumah yang kami duduk sekarang ialah dibina ala-ala kondo. Ditingkat bawah, kita akan masuk rumah melalui dapur, tempat parking kereta disediakan di bahagian dapur, jadi tetamu yang masuk ke rumah kami akan melalui ruang makan dahulu sebelum ke ruang tamu.

Dapur rumah di bina 2 bahagian, wet kitchen dan dry kitchen. Wet kitchen di bina di luar kawasan dry kitchen, means aku memasak di luar rumah, tapi kami sudah pasang grill dan pasang langsir tak derlah terdedah sangat. Tiga hari lepas, Najmi cakap nak makan nasi dengan telur, jadi aku pun pergilah menggoreng telur di dapur luar, sambil aku menggoreng, Najmi main tutup bukak pintu, dan tiba-tiba aku dengar dia tekan pintu dan dumm!! dia tutup pintu, ampeh!! kami berdua terkunci di luar.

My darling that time tengah solat kat tingkat atas, aku pueh mengetuk-ngetuk pintu dan pueh mengorek dengan pisau la..dengan sudu tapi mmg hampa. Darling pulak kalau solat mmg lama, lepas solat member sempat lagi landing atas katil, kami hampir sejam terkurung di luar. Kata darling dia dengar pintu dum dam-dum-dam tapi dia boleh wat derk jer.. Si Najmi pulak aku tengah tension-tension terkurung begitu dia sempat bernyanyi-nyanyi dan bergelek-gelek. Aku kejap-kejap panjat sinki jenguk ke dalam rumah kot-kot laki dah turun. Lama tu baru lah laki turun itupun lagi lima belas minit genap sejam kami terkurung.

Dia bantai gelak kat aku pulak lepas tu..grrrrr...sabo je la...

Ok...ruangan komen kat blog ni sudah ditukar kepada holoscan, lebih user friendly sikit. Itupun aku try macam bangang, last-last Yadziz yang tolong, dah register guestbook, tapi masih tak reti nak bubuh...ha..ha... tengah tunggu Rosh mendesignkan layout yang best utk blog ni. Suka dengan hasil kerja Rosh terutamanya lukisan kartun komik multimedianya..memang cantik...
sabar-sabar...sabar....member tengah buat projek video klip animasi untuk seorang artis lelaki yang popular hensem...tak sabar tengok video klip tu nanti.





0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino