Tuesday, December 21, 2004

Sudah ada IC baru


Aku sudah dapat IC baru...orang dah nak buruk aku punya IC masih cantik, biarpun gambar dalam IC tu tak lawa...huhhh... tak suka lah tgk gambo tu...suka gambo lama..gambo zaman anak dara....zaman masih lagi boleh memakai saiz XL, walaupun bukan memakai saiz S pun gambo lama masih tahap boleh la....

Pagi tadi aku ke majlis rasmi bertempat di IK*M KL, wow!! mewahnya Dewan Besar mereka. Berjumpa dengan Dato' M dan Dato N orang kuat Persatuan Pengguna Isl*m Malaysia, kedua-dua Dato ni memang aku tabik empat lima lapis, senang giler berurusan dan sempoi jer. Sempat lagi diaorg ajak aku jadi volunteer untuk Persatuan mereka, Insya-Allah.

Aku berkenalan dengan beberapa orang dari wakil media, berborak sekejap, bertukar-tukar name kad, makan semeja, dengan press kenalah berbaik untuk dapatkan press untuk event-event akan datang. Aku dah jadi macam PRO pulak. Tapi tak per menarik juga buat benda-benda begitu.

Balik semula ke office after lunch, sibuk mengejar pembekal yang masih belum return balik LO kami, biasalah dah hujung tahun, nak tutup akaun, jadi kena cepat dan pantas. Aku dapat peruntukan gedebuk, untuk pembelian perabot sikit, Alhamdulillah, semangat sikit, setelah bertahun minta baru kali ni mendapat.

Si Najmi
Suatu hari Najmi cakap nak makan corn flakes, aku tolong bawakan satu mangkuk corn flakes tanpa susu untuk dia kunyah-kunyah depan tv. Sejam kemudian, dia tak dapat habiskan dan aku suruh dia bawa mangkuknya ke sinki untuk dicuci. Dia menjawab

"mama cakap, siapa yang ambil dia yang kena bawa ke dapur,"

"kalau kita sepahkan mainan, kita kena simpan, kalau mama bawakan mangkuk tu mamalah simpan,"

Ermmm geramnya...tapi aku berjaya mengugutnya membawa kembali mangkuk ke sinki.

Lagi story,

Hari Ahad ni Taska Najmi akan mengadakan Hari Konvo untuk 'senior-senior' Najmi yang tamat tadika. Dan Najmi akan mengambil bahagian dalam acara menyanyi-nyanyi dan bergelek-gelek. Cikgunya minta disediakan t-shirt putih dan seluar trek suit blue black. Aku belikan seluar trek suit tu masa aku balik kampung ahad lepas (balik naik bas sorang je) aku beli kat kedai jual barang-barang siam, harga t-shirt putih tu hanya RM2.90 dan seluar trek suit tu RM4.90, tak sampai 10 ringgit aku dapat beli 2 helai pakaian. T-shirtnya berkualiti juga, tebal dan bukan nipis sampai nampak tulang rangka.

Sifat budak, dia bukan tahu mahal murah, janji yang baru dia suka saja. Tak sempat aku basih seluar trek tu dia dah belasah pakai. Sampai dua hari berturut-turut dia pakai. Cuma baju putih darling berjaya provok dia supaya basuh dahulu. Sama macam mainan, kalau dia mengamuk minta dibelikan mainan, aku bawa le ke kedai 2 ringgit. Dan dia pun suka ria membeli mainan walau harga 2 ringgit. Aku memang tak suka beli mainan anak mahal-mahal, entah aku rasa macam membazir jer, keseronokan budak bermain sama je aku rasa. Baik aku simpan duit bayar insuran anak untuk masa depan dia dari asyik dok angkut mainan mahal-mahal.

Erkkk tapi aku rela korek sana, korek sini kalau nak beli perhiasan rumah...ha.ha..beli pasu, beli bunga, beli alas meja, ha..ha..darling kata, duit awak..suka hati awak la....ha..ha..alaah sifat lelaki mmg macam tu.... tapi kita tau dia suka kalau rumah kita mekap biar sejuk mata memandang...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino