Thursday, December 09, 2004

Dah lama tak berupdate


Salam buat semua...
Dah lama tak berupdate,
lepas balik raya, aku memang busy, ada dua-tiga function yang di bawah batu jemala kepala otak aku ni.

Tak menang tangan, mujur juga member aku yang cuti bersalin sudah kembali ke office. Lepas selesai majlis pada hari isnin, Majlis Anugerah bla..bla.. kami tu, esoknya aku seram sejuk badan, dengan sakti kepalanya. Aku pi klinik, dah mula demam. Doktor kasi MC dua hari suruh duduk rumah rileks-rileks, tapi lepas aku balik dari klinik kontraktor yang kerajaan lantik suruh pasang grill datang untuk pasang grill kat tingkat atas. Yang tingkat bawah kami dah pasang sendiri, mana tau gomen nak pasang, lugi loooo...

bila kontraktor tu balik dia tinggal rumah aku tunggang langgang, dengan berdebunya, dengan kotornya lantai...sakit hati pun ada...sampai dekat 10 malam aku dok mengemop lantai, pasang semua langsir balik, termasuk gantikan langsir baru. (dah lama buat tapi aku sengaja tak nak pasang sebab aku tau diaorg nak pasang grill) sudahnya demam bertambah demam, esoknya lembik.

Sebut bab langsir, aku sudah meninjau langsir baru dengan adik aku hari tu, sampai ke Nilai aku pergi tapi malangnya tak ada kain yang aku berkenan. (Aku suka kain macam Elyza punya collection, ermm ingatkan nak pergilah cari kain ala-ala macam tu kat Nilai 1 tapi ermm tak ada..) aku dah set dalam kepala nak kain kotak-kotak warna sama dengan sofa + dinding, means sofa aku kaler maroon, dinding kaler kuning, jadi aku nak langsir aku ada dua unsur kaler tu. Buang masa je pergi Nilai 1 tu. Last-last balik singgah kat Bandar Baru Bangi, aku pergi ke kedai Hiasan Dalaman depan PK*S tu, aku masuk jer terus dah jumpa dengan langsir idaman hati, tergantung cantik, cuma langsir tergantung tu kaler purple.

Pekerja kedainya terus bawakan sample-sample kain untuk pilihan hati, erkkk semeter pun harga boleh tahan, aku sabarkan hati je...bila dah aku terpaut pada satu corak ni, dan aku pilih design langsir yang aku nak, tokei kedai pun kira-kira bla..bla.....gedebuk-gedebak, aku rasa macam nak pengsan. Macam tak jadi. Kemudian syaitan mula bertanduk, ala..bukan setiap tahun buat langsir...lepas ni tak tau bila nak buat lagi....kira berbaloi la harga tu dengan 2-3 tahun pakai. Ermmm aku congak-congak, ermm jadilah.

Keluar dari kedai langsir tu, aku cakap kat adik aku "kalau abang ikram tanya, hang pa kata tak tau berapa," ha..ha... bila balik rumah, aku bgtau lah bab langsir dah setel, hari sabtu nanti pekerja kedai tu akan datang sukat. dan pasang rod. Darling tanya berapa, aku cakap adalah....tak nak cakap. Dan darling cakap, ikut suka awak la... dia tak campur, sendiri buat sendiri bayar... ha..ha... ye ..ye... orang lelaki biasalah, dia uruskan soal bayaran rumah tangga lain yang penting dan urusan anak. Tapi para isteri kalau bab menghias rumah dia lah lebih arif kan..kan...

Darling pergi ke Pahang during the weekend, kami kat rumah sakan mengecat dinding dan memasang wall border, ada dua 'keluarga' baru dalam rumah kami darling balik je terkejut, wah....dah lawa katanya...ye la...kalau tunggu darling wall border tu berkulat akhirnya. he..he...

Hari Sabtu, ada open house rumah kawan kat Bangi, balik dari open house tu, member-member lain datang bertandang, kata sorang member bila masuk rumah aku, "weii hang letak pasu-pasu hang ni atas lantai macam ni anak hang tak kacau ka,"? he..he.. ramai bertanyakan hal yang sama. dan jawapan aku pun sama, kena biasakan dari dia kecil, dia nampak benda tu setiap hari, dia tak heran, kalau dia usik kita babab tangan sikit nanti dia tak usikla. So far Najmi mmg ok, pastu, tempayan or even satu pastu bunga kristal masih maintain.

Kalau nampak dia agresif sikit, main basikal ke apa, nanti darling jerit, "Najmi, nanti kena pastu mama...mama pukul tangan," he..he..dia dah set, pasu tak boleh usik. ha..ha..sampai hari tu masa ramai-ramai geng aku berkumpul, dia selamba je sound anak kawan aku yang dok usik frame gambar atas meja konsul, kata dia,"jangan main, itu mama punya nanti mama kita marah, kalau nak main ambil mainan," ha...ha..itu skrip biasa aku, kalau dia usik barang hiasan aku, aku cakap, kalau nak main barang tu, aku ambil semua mainan buang dalam tong sampah, dia takut dan dia akan tinggalkan barang tu, dan pergi main mainan dia sendiri. Sesiapa masih ada baby tu jangan risau, kalau nak menghias rumah dengan pasu-pasu teruskan....biar baby anda biasa. Nanti dia akan menghargainya.



2 Komen:

Anonymous said...

wa best tu gomen bayar pasang gril. tp kalau dah pasang sendiri - tak boleh claim ke?

diorang ambik kontrak pasang gril je, tak ambik kontrak kemas balik... hahaha

Op

Zareda Norman on 8:30 AM said...

Salam pinut

Memang anak kecik kalau kita asuh dari kecik dia tak mengusik barang barang hiasan tu. Kalau anak dara zar siap tolong kemas lagi kalau bersepah. Tapi ikut mood dia gak, kalau mood dia ok, siap basuh cawan dia, tolong menyidai kain tapi kalau mood hampes dia tu, suruh on tivi pun boleh nangis..

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino