Saturday, October 30, 2004

Tension cepat tua?


Sejak member aku cuti bersalin kat office ni...
aku tension je memanjang, kalau sepanjang tahun aku tension macam ni mau aku nampak 7-8 tahun tua dari usia aku...sabooo

Pagi tadi ada perhimpunan bulanan kat office kami, ada sessi memperkenalkan diri oleh staff baru lapor diri ke jabatan kami. Ada 3 pegawai sains dan 6 orang kerani. 5 dari kerani-kerani itu, muda-muda belia, dan lancar berbahasa Inggeris semasa memperkenalkan diri, (office aku kena cakap omputih masa perhimpunan) aku risik-risik rupanya semua budak-budak ada diploma, minta keja gomen jadi kerani, katanya kalau minta pakai diploma mesti tak dapat. (sama macam kes Yadziz)

Patutlah laju je cakap omputih. Ada sorang kerani perempuan ni umur 19 tahun, aku bisik kat member sebelah aku, "I was 19, last 10 years, and now i feel how old am I," dia gelak...aku sudah tinggal usia 19 tahun 10 tahun yang lepas, cepatnya masa berlalu....

Najmi pun tahun depan 4 tahun, lagi 3 tahun dia akan masuk darjah 1. Tiga tahun nak tunggu rasa macam lama, tapi bila sudah tiba masanya kita akan terasa cepatnya masa berlalu...

10 tahun yang lepas aku baru habis STPM. Kerja kerani sementara tunggu result, sempat aku ada skandal dengan sorang officer cina kat kilang tu. Ampehla...bila aku kenang balik, jiwang nak mampos apek tu. Hensem memang hensem, masa tu body aku masih lagi saiz L belum XXXL lagi. Aku selalu tumpang kereta apek bila balik kerja, bila setiap hari tumpang kereta dia, lama-lama kami rapat, masa tu apek cina ni baru frust ngan girlfriend dia. Aku konon-konon kasi semangat, lama-lama dia mula bagi bunga pulak, chehh sebelum aku kena halau dengan abah aku aku pun tak tumpang lagi kereta dia, kemudian nasib baik dia pun tukar kerja.

10 tahun lepas juga aku masih tercari-cari apalah aku nak jadi nanti, lepas dapat result, belek buku UPU, isi borang ITM. Minat kursus lain, minta kursus lain, dapat pulak kursus lain. Tapi syukurlah, kalau aku pilih kursus yang aku minat dulu, entah-entah aku duduk rumah jaga anak je kot.

10 tahun lepas aku masih lagi dengan kasut converse ada bintang kaler merah tu, (macam Kurt Cobain pakai) dengan baju kotak-kotak...ye lah layan Nirvana, oo kalau bukak kaset jer, Nirvana dan GnR, aku paling suka lagu, The Man Who Sold the World dan lagu Patience dari GnR. Lagu tu betul-betul beri makna pada aku...

10 tahun lepas aku suka merambu dengan adik angkat aku Mimi, asal petang ke aku amik motor abah, pi rumah Mimi dan kami merayap. Pergi City Point (masa tu shopping Complex tu lah paling top kat SP) kalau tak der sen, kami lepak atas bukit tepi padang sambil usha mamat-mamat hensem main bola dari atas bukit.

Mimi ada sorang kakak (andalusia) dia juga bebel pada kami, bila dia tanya mana kami pi mimi selalu jawab, " Nak pi hisap dadahlah, semalam hisap ganja...esok nak main judi," kah..kah..brutalnya kami masa tu, alahh bukan kakak mimi tu tak tau kami lepak tepi padang tu jer. Saja nak tanya..

Kalau boring kami pi kebun ayah Mimi belakang rumah dia, kat situ ada pokok ubi kayu, betik, dan pokok apa tah lagi tak ingat, kami buat garam belacan (org kedah kata) dan kami cicah lah buah betik ka, pelam kat kebun best sangat...duduk atas pelantar, dan betul-betul belakang kebun tu ada jalan keretapi, bila keretapi penumpang lalu, kami lambai-lambai macam budak kecik, padahal masa tu yang boleh beranak pinak.

10 tahun lepas juga aku dan mimi suka sakat satu anak cina yang skima dan nerd gila, naik basikal pakai baju smart (keja hotel). Bila lalu depan pompuan tunduk macam nak cecah kepala ka jalan tar. Bila agak-agak pukul 6.30 time dia kayuh basikal balik kerja, aku dan Mimi tunggu depan tembok dan bila dia lalu kami nyanyi lagu KRU tu, Oh la..la..la....dia pun malu-malu...

kah..kah..kejinya perilaku aku masa tu, nasib baik darling sudi ambik aku buat isteri, kalau tak masih membujang agaknya aku....dan masih dok kacau anak cina Oh la..la..la..lagi agaknya, macam Mimi, dia masih bujang dan masih macam dulu...

ok time tu balik...


7 Komen:

Anonymous said...

10 tahun lepas den kerja dengan gaji RM750 hehehe...
nak try resepi kebab yg akak letak dalam blog mar

Op

Anonymous said...

10 tahun lepas den kerja dengan gaji RM750 hehehe...
nak try resepi kebab yg akak letak dalam blog mar

Op

Zareda Norman on 7:58 AM said...

ya memang brutal pinut ni.. hehehhe. Mase usia kita 19 tahun kita dok sarung baju sekolah lagi sebba masih kat Form 6.. hehhhe

Anonymous said...

askum..
nice site..
ohh ni la p-nut yg glamer dlm site idzwan tu yekk..
salamzz.. =)

izzud.cjb.net

adk on 12:51 PM said...

10 thn lepas..masa ni saya tgh dok pulun abis2 baca buku, nak exam spm..walaupun sebenarnya byk gak campur baca mende lain..komik majalah...he hee

coklat~vanilla on 12:43 PM said...

emm..10 thn lps??baru masuk sek yg ada hostel dan dah tentu kena stay kat hostel..bln posa ari2 tingat mak..lambat giler nk tunggu ujung minggu.waaaa!!!

Mar on 3:10 PM said...

kak pnut, mar dah try resepi kebab yang kak pnut bagi tu.rasa dia...wallaaaaaa.thanks sis.tapi rasanya tak dapat menandingi kelazatan kebab hasil tangan kak pnut. kalau kak pnut yang buat kebab tu mesti lagi best :)

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino