Thursday, May 10, 2012

Isu Wanita pukul bayi yang kecoh itu


update hari ni saya letak printscreen dari fb saya ek..

ni status saya semalam, selepas tahu kes video yang seorang wanita yang pukul anak dia, kemudian ada orang ambil video, dan mengutuk pelaku dan pengambil gambar..

tetapi kemudian polis buat kenyataan di FB mereka, bahawa kes ni tahun lepas, ibu itu sudah dihukum penjara, dan pengambil gambar video tu adalah saksi dan dia yang laporkan kat polis.. dan ada komen2 kat fb pdrm bahawa budak ni kena rogol, meroyan dan pengambil video tu ambil sebab nak jadi bukti, selama dia dah tegur tapi wanita tu pukul dia balik... so rentetan itu, saya letak status ni, dan di share oleh beberapa orang, dan membaca komen-komen yang dipost oleh rakan-rakan 'pengshare' membuat saya kasihankan pelaku pulak.. dia cuma mangsa yang tidak begitu waras pada dasarnya..


Dan ini status hari ini..




ok, enough said..
sekian harap maklom
tu je

ok ada link blog yang sependapat dengan dengan saya... well said
BACA SINI

5 Komen:

Unknown on 1:18 PM said...

kpnut,minta izin share kat fb yer

suwara entertainment on 2:16 PM said...

as salam..mohon utk share kat fb dan blog ye..thank u :D

ros on 2:32 PM said...

Insya Allah, bila dia kat penjara banyak lagi dia boleh belajar..

hahha..Pnut punya ayat best punya baca sbb bila ada tanda soal..kak ros yg membaca akan menjawab....

erma on 4:08 PM said...

sy mohon share.

sy setuju dgn kak pnut.start dr kes yg anak tglkan ibu kat motel tu.sume org judgemental. kan dah tak psl2 dpt dosa kering.

Afiq on 10:50 PM said...

Takde bende lain lagi ke nk pukul selain baby baby yg innocent tu? Allah cipta bayi bkn utk 'enjoy' cutenessnya jee... tpi utk menguji hambaNya yg hambaNya ini kuat iman atau tak...
Biarlah pasal dosa dan pahala di keputusan Maha Penentu...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino