Wednesday, August 10, 2011

Pecah Dara


Tajuk ganas ek... itulah yang berlaku.. Mr. Grey kesayangan kami telah memecahkan dara CIk Puteh (mangsa)

Inilah Mr. Grey yang gagah perkosa perkasa ittew..

calar sikit je, maleh kecoh.

ok kesahnya gini. Bulan puasa ni, lepas je solat subuh, saya terus keluar opis, saje nak sampai awal ke opis, syiok sikit, jalan clear dan boleh rileks-rileks dulu sebelum start keja pukul 7.30am. soooo itulah kisah nya..


Ini lakaran kejadian.. eheheh. Keter saya Mr. Grey tu kaler grey la kan, (sila rujukan gambarajah) hiks..
depan tu keter biru, dan depan keter biru keter merah.. dan keter putih adalah pesalah. Jalan ada 3 lane.

Keter putih adalah kereta baru, WVG plat dia, dia ni bawa punyalah slow.. dan kami dibelakang ikut je la.. kemudian bila line clear sikit, keter merah move ke kiri, dan keter biru ke depan, dan saya pun cilok ke kiri jugak, sila lihat garis putus-putus yang menandakan saya sudah berubah haluan.

Dan saya selamat masuk lane kiri dengan selamat dan selesa..
Tapi keter putih yang ada cop P besar tu, dan apabila saya sampai ke tempat saya tandakan no.1 tu, tetiba keter putih ni bagi singnal, eh dia pun nak masuk kiri, ok fine, saya tengah drive, kelajuan biasa je.. punya tak jangka minah sengal bawak keter putih ni, dan-dan tu dia bagi signal, dan-dan tu dia terus celah masuk, bodo ke hape??? dammmm dia susah sondol bontot Mr. Grey, berdentum juga. pastu dia boleh blah camtu.. wa kejar beb.. alaa dia bawak selow bebeh, selow giler.. dah sampai dekat, saya hon-hon dan bg singnal suruh dia berhenti kat tepi.

Dia berhenti dan keluar dari kereta dengan muka separuh nak nanges.. Oh, budak perempuan, India. Ok.. mari kita marah dalam bahasa omputih, baru nampak kelaaasss kan?? baru leh berlagak.. sebab kang cakap melayu i look stupid when i speak malay pulak. walauuuuuuponnnnnn english mak tahap-tahap tadika.. tapi bila marah dalam bahasa omputih nampak la educated sikit.

Ok bila minah ni keluar je, saya yang memang tengah marah terus tanya dia "Why? What are you doing?" Apesal u tukar lane macam tu?" (dah lupa nak cakap omputih masa ni, ehehe) wahhh ini budak kerek beb.. kot la dia nak cakap kak sorry saya tak sengaja ke apa.. dia pulak sound saya "kan saya dah bagi signal, nak masuk kiri" heppppp mak lampir hangen beb.. walaupun bulan posa, masih ada jugak jin-jin haprit yang menjelma disubuh hari. "eh hello.. i doesn't mean, u bagi signal, on the spot orang kena stop and bagi u masuk" i pun baru tukar lorong, i baru masuk in lane, u suddenly bagi signal dan terus masuk? u should wait kereta i lepas dulu baru masuk lane, bukan meaning, once u on your signal, then immediately kereta kena stop dan bagi u masuk"

Then minah ni kerek lagi, sikit je kan, kena keter you, pastu saya cakap, "I know, and i don't mind, tapi the way u drive bahaya tau tau, dah lama i follow kat belakang, u are slow... slow sangat, sampai banyak lagi kereta kat belakang ikut you, nak tukar lane susah sebab kereta banyak," 

Minah ni tetap kerek, dia cakap, "i am new driver, and jangan ikut dekat, jangan cucuk". OMG-cucuk??? not me occaaaayy.. saya cakap, "depan kereta saya ada 2 kereta lagi. how come u cakap saya cucuk pulak? that 2 cars pun i tengok tak cucuk pun, the only thing is you yang bawak amat slow. kami tukar lane bila jalan clear, then immediate tu you pun change lane juga, u should wait dulu. Jangan simply bagi signal, then terus masuk, you mesti tengok your side mirror, cermin depan you juga, untuk tengok ada kereta lagi ke tak? early morning lagi senang, sebab u boleh nampak ada light from other car, then bila kereta dah lepas baru u masuk, bukan kereta tengah lalu u rempuh masuk."

Seriously, gua rasa ngok ngek sangat, bagi signal terus kona masuk, WTF (What the Funny ek) sesiapa pun takkan menjangka ko tgh elok drive, tetiba keter lane sebelah bagi singnal dan puppp masuk, ok fine kalau kereta lane dia nak masuk tu jaraknya masih jauh, ko buat camtu ok la.. ni kereta tengah bergerak dekat.

Kemudian dia leh pulak kerek tanya saya "then how?," kena sikit je keter you, keter i yang kemek (bumper dia retak). Pastu aku geram dah ni, udahle ko masuk lane aku tetiba, lagi ko kerek ek.. gua gertak dia, "kalau saya pegi report sah-sah u salah, then u ada P pulak, merit you kena deduct nanti, baru you tau," pastu baru dia bertambah cuak dan muka nak nanges. then only i've heard, "sorry kak, i am new driver i just baru nak belajar drive, itu sebab saya pagi-pagi sudah keluar, tak elak kereta banyak" kesian pulak haku dengor.

Oh patutnya sesubuh sepeei ko dah memandu dengan amat slow. Pastu roh baik memasuki saya. "It's ok with new driver, i dulu pun pernah jadi new driver, but be carefull, jangan main masuk je, u bahayakan orang, mujur i tak laju, kalau i tengah laju, dan i pun panik, i emegency break, dan kereta belakang pulak hentam keter i, susah tau" pastu saya blah, "sudahlah, u wasting my time je, u bawa keter baru, sayang la dah kemek-kemek, benda ni tak jadi kalau u berhati-hati, pandang belakang, tepi sebelum u nak stop, nak tukar lane." waahhh akak lak kekwat...

Uhuhu, jadi itulah kesah, minah bawa keter baru tu dah pecahkan 'dara' keter dia... cian mesti frust, keter baru, plastik pun belum bukak abeh, kereta dan sondol keter orang.. kira baik la saya maleh panjang-panjang...

Pesan saya, kalo drive belakang kereta bersifat 'tinggi' macam Mr. Grey, janganlah follow belakang kereta kami rapat-rapat, terutama kalau anda bawa keter biasa, bukan jenis tinggi, tak kisah le bawa BMW ke, merc ke.. tp jangan ikut rapat, sebab u all tak nampak depan keter kami cemana kan??? saya selalu akan ikut keter depan jauh-jauh sikit, kalau keter ikut belakang keter saya rapat, dan sengal... sebab kalau saya emegency break, tak pasal keter belakang saya sondol. byk kali jadi, dok follow rapat keter saya, tup-tup saya break, bila keter depan celah ke apa.. nyaris keter belakang sondol, menyengit dia break. Lepas jd camtu, baru follow jauh sikit. kalau keter biasa, kita nampak keter depan pada keter depan kita jaraknya cemana kan? tapi kalau keter tinggi, kita tak nampak keter depan keter tinggi tu jaraknya cemana. Saya dulu masa bawak Mr. Wira, memang elak duduk belakang kereta tinggi ni, rimas tak nampak depan dia ada apa... 

6 Komen:

mama4A's on 12:01 PM said...

kalo budak tu awal2 say sorry mesti roh baik dh lama dtg kan kak nas... aper la salahnya mntk maaf dulu.. nie dh panjang2 kerek br nk mintak maaf.. lain kali gertak lebih sikit kak nas.. hehehe..

KILA on 4:22 PM said...

Usah kata masa drive je..time parking pun kalau keta tinggi park sebelah, seksa tul nak keluar. Tak nampak keta yang duk mai.. Jadi terpaksalah pemilik keta rendah ni meninggikan diri atau memanjangkan leher yang comey ini..

Yoa Ngadenin on 9:05 PM said...

nasib dapat kak p-nut jenis boleh sabo. dapat orang lain yang tak leh jangka perangai..naya budak tuh kalo sikap dia camtu gak. huhu

Angah on 1:23 PM said...

eh bukan mr gray ke mangsa kejadian kak..

kalau angah tu memang dah kena dah tu haha..dah la buat salah lagi mau kerek.

few months back Fiat kena sondol, pastu kerek camtu la..angah nak adu polis dia kata tak payah dia nak bayar "100 cukup la, bukan teruk keter ko" (main ko ko ngan aku yek)

Angah jawab " apa ingat keter aku pakai cat spray mcm keter ko?, takde2 kita pi bengkel, ko bayar semua"

Dan berwajah baru lah bontot Fiat.

Luna said...

tapi kan kak..mujuq la kecederaan Mr.gray x banyak dan x jd kes balai..dan mujuq la akak lebih pandai kerek dari miss white tu..sebabnya kan kak..kalau bwk pi balai, tala kot mana pun depa kata orang kiri salah.besa dah jadi lagu tu.wpun dlm kes ni mmg miss white tu yg punca.

CidaZam on 1:14 PM said...

eeh... aku plak geram...cida mmg pantang sikit kalau bangsa tu tau... sepanjang baca akak punya entry ni terpk jugak...ada 'P' ugut je nak buat report tengok dia jawab apa. tapi kakakku gedevance! Bagus...itu je cara nak matikan kerek dia tu. Tau takut. next time action2 jadi inspektor haliza...hahah call polis. mau dia sujud kaki akak... hahaha...

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino