Thursday, March 03, 2011

Atkins Diet-(part 4) testimoni


Okeh, untuk membuat korang teruja, ni kasi semangat sikit update testimoni sekitar rakan-rakan geng FB, dan pembaca blog ni yang tinggalkan komen, sapa yang nak buat lepas ni, tinggal komen ek... kita compilekan untuk kasi semangat kat orang lain, jarangla diet ni gagal, kecuali seseorang tu amat tidak berdisiplin, dan "hot-hot chicken shit je"

sms dari sorang teman.. jeles gua... gua 4 hari baru turun 2.9kg je..

Keseronokan berdiet..

testimoni dari komen blog






Ni org yg sms tadik.. jeles sungguh



so... manyak syiok lor.... saya actually baca kat forum kejayaan orang, tapi macam meragui je, then study konsep cemana diet ni berkesan, then decide, why don't give me a chance to try... so saya cuba-cuba, sekadar suka-suka, tak serius pon, then post kat FB, dengan harapan ada geng-geng akan turut serta, pastu ramai berminat, then create group, ala-ala support group, dan ternyata ramai yang lain pun berjaya, dan motivate each other. then mereka pun bermula.. dan saya?? selepas 4 hari timbang turun 2.9kg.. perggghhh takjubnya.. dan kini saya share ngan korang, at least kalau tak mau buat pun ouls dapat ilmu... mungkin boleh bantu kawan-kawan, sedara mara yang nak diet boleh la terangkan... Nabi kata "Sampaikan ilmu walau sebaris ayat" gua kasi bukan sebaris, juta-juta baris beb, siap gambar...  

14 Komen:

Dee on 5:03 PM said...

kak pnut..sy dh baca 4 parts entry akak psl diet atkins..before this sy pernah cuba no rice for 1 month..mmg berkesan..tp bukan diet atkins..insyaallah sy nak cuba..badan dh naik membuak-buak ni..thx for all the info sis..love u..muah!!

Farihah on 8:36 PM said...

hai kak pnut...

x sangka akak amik testimonial sy..hehehe..

ni sy nk cite kesah saya..sy ni SLE patient, mmg amik steroid everyday, yg mana kalo amik steroid, selera mkn mmg membuak2...

tu yg bile bc blog zul, tau psl atkins...:)then, kak pnut pulak rajin cite atkins nih..

sy pun amik potassium..coz SLE sy relates to buah pinggang..:)

dan td jumpe doc..doc pun x bebel dgn sy bile berat dh turun..:)..

tp, kak pnut mmg rajin..buat salad bagai..sy beli sayur2 hijau kat cafe waktu lunch..

sgt agree dgn kak pnut ckp,...yg x amik nasi kite akan x larat ker,,ape ker..itu sume mind set...padahalllmkn lauk ikan keli seekor wif sayur bayam goreng pun dh penuh giller perut..

teruskan menulis kak! we support u!!!

Anonymous said...

encik soami nak cuba.. tp takut jd 'hot hot chicken shit' jer.. hehehe

attyfir on 10:07 AM said...

kpnut saya dah cuba juga diet nie
selama ni saya diet jugak.tak amik nasi tapi makan byk lak amik benda manis .

lepas saya betul2 ikut diet ni ,
alhamdullilah saya rasa berat badan saya dah kurang 2 kg masuk hari ke 5

nanti saya update betul2 berapa yg turun , kat blog diet saya

http://attyfirdiet.blogspot.com

diet ni bagus selain kurus kita menjaga kesihatan..elakkan diabetes..

rohayaroy on 5:02 PM said...

Assalamualaikum... akak nye testimonial pon ada.. hehe Alhamdulillah.. badan dah rasa ringan sket.. berjalan dan maniki tangga pon dah lancar.. solat juga dah lebih selesa duduk bangun.. tak macam sebelumnye.. terasa agak berat dah la kaki akak yg patah tu.. tak berapa nk elok lagi kan.. Alhamdulillah.. semoga akak kuat semangat untuk meneruskan lagi diet ni.. yg pasti kita sendiri rasa selesa.. pakai baju dah kurang spare tyre.. next week amik result blood test kat klinik.. harap2 tiada penyakit 3 beradik tu.. InsyaAllah.. TQ sangat2 pada pnut share2 kan DIET ATKINS ni.. :)

Hanisumayyah on 5:44 AM said...

Pnut...

3 hari atkins diet, saya timbang turun 2kg dari 64 jadi 62 kg...betul2 saya hanya makan ayam, sosej, biskut sesame (dan biskut sayur)serta air kosong tp ada termakan kuih kaswi) air manis xambik langsung.

Tapi hari ke 4 kepala sgt pening, kerja office banyak, ambik gak nasik 2 senduk. Semalam ambik nasi sikit, hari ni nak mula diet semula...saya takleh ikut sgt induksi 2 mggu tu lah...masa nak prepare benda2 makan tu tak berapa nak cukup waktu pada hari bekerja....

Saya tukar induksi saya jd sebulan ok dak? hahahaaa....tp serius baju yg sendat tang bonto* dah sikit longgar...

mimiejibam on 11:49 AM said...

pnut, awak tak rasa letih semacam ke dlm 2-3 hari amalkan diet nih?
sy rasa letih dr bulan posa plak nih...padahal sebelum ni mmg biasa mkn nasik sesudu-dua jek pon...

Unknown on 2:44 PM said...

apa nma fb pnut...nk bc gak kisah2 diets ni..nk try..nk kawin huhu

Anonymous said...

esok baru nak start diet atkin...hehe

Anonymous said...

Saya da turun sbnyk 10kg dlm sebulan :)

Anonymous said...

Salam....ble da turun berat..berat ajn naik blk k??

Anonymous said...

salam..tumpang lalu.. bru msuk hri ke-4 sya amalkn diet atkins ni.. b4 weight 95.9kg after 2day 93.8kg next day saja2 nk timbng n x sngka 92.9kg. x ambil gula n minum mnis lngsung. mula diet gara2 tbca blog psl atkins ni. x sngka mjdi n alhmdulila. nk terusk smpi dpt 70kg coz tingi 5'6"..

Syeela on 4:40 PM said...

saya selalu baca blog kevin zahri. mostly yg berjaya kuruskn badan 1 mgu turun 1 kg. tp testimoni kt sini 1 hari blh turun 1 kg

Anonymous said...

Mmg berkesan sgt atkin ni,sy mla tu sja2 je nk try cz igt smua testimoni atkin ni mnipu je,3 hari atkin trun 3kg,igt penimbang rosak,g timbg kat tesco plak(xpuas ati pnya psal)mmg sah la trun 3kg=3 hari.menu sy jeng jeng jeng pg=sosej 2 btg,tghari&ptg pun sosej tu je+8 gelas air ksong.Try buat k klu x caye.gerenti mnjadi

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino