Thursday, December 16, 2010

Yeay!! Esok cuti panjang....


Pengumuman..
Kepada sesiapa yang nak add saya kat FB, minta mohon, send msg sekali ek.. bagitau le, my blog reader.. sebabnya saya maleh betul, dok main approve je, kemudian dah kita add, pastu keja dia tak lain tak bukan meng-tag kita je. Jual baju, tag haku.. jual baju lak semua size S-sempit kalau size M-Mana Muat, kalau L-Longgar pun tak, XL-x longgar juga, acik sapinat pakai XXL atau XXXL occay!!! so plisss kalau baju size comei-comei buat meleleh ayaq lioq ja. Itu hari dah post kat status, pastu ada orang komen, tu motivasi suruh kuruih. Erkk agak-agak le pon kan.. i cannot imajin, i kurus sampai le pakai baju tahap free size pon, koman-koman leh sarung baju size XL pun dah boleh buat pulut kuning sedekah ke masjid dah.

Tahun baru acik harus berazam juga, selain berazam menunaikan azam tahun lepas, ini tahun azam nak turunkan balik berat yang dah naik cam gorilla gred A. Benci aku la.. try sarung baju yang masa konon berat turun berpuluh kilo itu hari kan.. semua semput. tak boleh jadi. So takat tahun ni makan-makan macam tak bedung tu, tahun depan nak sekeh kepala sendiri kalau makan tak catu. Ermm dulu masa diet sakan, boleh je sakan telan oat breakfast pagi.. malam pun telan oat, mmg menurun, pastu bila tak jaga makan memang naik, siot hampes... salah diri sendiri, jangan salahkan orang.

Exercise lak malas, so apa lagi, badan macam dipam guna pam angin kat stesen petronas tu, cucuk je kembong... kempisnya dak juga. Nehi..nehi.. tahun depan diet balik, dan exercise, kesian baju-baju yang dah dikecikkan dulu, mengetat beb. motiavasi...motivasi... Bebudak opis saya ni.. saya tau ramai baca blog ni, don;t play-play ek.. silent je korang ek.. moh la pegi gym.. ape guna opis ada gym tapi malas cak tenuk sapinat ni ntah. OK encik gym tahun depan saya masuk hari-hari..

Patutnya saya diam-diam je tak cerita kat sini, tapi saje cerita agar malu sikit nanti, kecoh bergegar, kalau tak buat juga, tu namanya pakej memalukan diri sendiri. Tunggu ek.. acik buat come back.. come back katanya.

Olah mulai esok, blog ni entah apa nasibnya, sebab tuan blognya akan balik kampung ini malam, jadi sangat sorga balik kampung, apeee barang hapdet blog, mengatur menu makanan kat sp yang sedap-sedap tu lagik best, hahaha kata tahun depan dan start diet gile-gila kan.. so makan la puas2. alasan

Eh hari isnin saya akan pegi Penang, stay satu malam kat Kristal Suite ni, tatau le ok ke tak, hentam saje, sebab murah, RM200/night utk bilik suite, 2 bedrooms, yang penting ada swimming pool, si abang ni kompem kalau dok hotel, yang ada simming pool je, itu hari masa pegi Sabah konon cari hotel yang ada swimming pool, nyesal haku, sempat masuk swimming pool tak sampai setengah jam  sebab jadual pack sangat, plus hujan. ciss kalau tau, cari hotel dekat pasar filiphina tu, jalan kaki je. tapi udah nak hotel berswimming pool, jauh le sikit.

Yang best ectually my bibik la.untung dia, majikan dia dulu pun kaki berjalan, sana sini di bawa bibik berjalan, dengan kami pun jenis suka bercuti sana sini macam duit berkoyan-koyan, padahal nan adoooo, kais pagi makan esok lusa ada la.. tapi ye la.. teringin nak berjalan, saya sebenarnya suka simpan syiling, ada syiling saya humban masuk ada satu bekas duit ni, sekali dah penuh kira berpuluh ringgit juga, pastu duit singgit-singgit pun sama simpan satu bekas gak, asal ada duit singgit dalam wallet saya masuk situ, kira saya belanja duit stok-stok duit 5 ringgit  ke atas je, bila dah pecah, belen tu ada duit singgit-singgit saya simpan..ahah kira cam tiada istilah duit seringgit dalam wallet saya.. wah kekwat ek..

Tapi sikit-sikit, bila berbulan-bulan kira-kira eh lepas la bayo duit hotel, so leh la pegi berjalan. Saya juga simpan duit 5 ringgit dan singgit dalam kereta, bila dah sampai 20-30 rggt, saya top up touch and go, lama-lama touch and go pun cecah seratus jugaklah kan, top up sikit-sikit, so bila nak pegi travel, tak la terasa sekelepuk nak keluarkan semua. Ye la... takkan semua saya nak harapkan pakcik gebu nak sara semua, udah le dia bayo road tax insuran keter tiap hujung tahun padahal dok bawa keter tiap hari saya, udah le dia sara belanja dapur, sekolah anak, bayo yuran itu ini, ni nak bukak sekolah belanja sekolah lagi, kalau nak harap dia juga menaja jalan-jalan, tak aci la.. so saya buat camtu tu sikit-sikit. dia nanti cover-cover part makan minum je.

Ye muda-muda ni merasalah berjalan. esok kalau dah tua, belum tentu larat nak berjalan sana-sini. Uhuks, betul.. ni ada sorang akak kat tempat keja saya ni kabo, kata dia "pegi le berjalan sementara larat ni, akak dulu nyesal tak pegi berjalan, konon anak kecik malas nak renyah-renyah, pastu ingat depa beso sikit baru syok berjalan, tapi kejap je, pastu sekarang dan 5 series ni, lutut sakit, tumit sakit, nak berjalan pun tak seronok dah" erkk perkara baik kita kena dengar nasihat orang lebih tua dikkk..hiks..

So kawan-kawan penang maiii contact la acik. sudiakan jadi tour guide kami.. ehehehe, tak la.. sudilah jadi partner kami jalan-jalan.. alaaa penang, pusing pi pusing mai dok dalam pulau jugak.. tak logik nak sampai siam ka, singapore ka kan.. lainlah salah lajak masuk dalam kapal kontena!!

ok entry ini diakhiri dengan posing -posing gediks anak dara kecilku, kami lepak ulu bendul kejap masa balik dari kenduri kawen anak kawan kami kat kuala pilah dua minggu lepas.

Pic si abang dulu


Anak daraku.. dah beso kan?? but she always my baby.. forever...
Mana mai tak tau buat aksi gini, tak pernah emak dia bergambar pose-pose lentok2 bapak dia lagi la.. macho manjang.


Ieda-tu saya suruh dia tunjuk gigi pic dua bawah ni... gitulah jadinya.

8 Komen:

Anonymous said...

aha..nnt citer la cuti ke penang tu... maybe akan ke sana jugak sbb cuti baru approve end of dec... kat pd dah full terpaksa ke utara kut... kesian kat anak2 terperap je kat rumah... sama la nak kena cari ada pool... kalau tak jenuh le buat aktiviti takkan nak perap dlm bilik jugak... ada pool 2,3 jam dah tentu kat situ

Siti Noor Aminah on 12:52 PM said...

huhu. dah tak dok kat penang, kalo tak boleh jumpa dan bermesra-mesraan. hehe

Anonymous said...

selamat berfoya2 cik pinat..MDT pun nak cuti2 malaysia gak..nak sopin2 cekelat.. :)

Zareda Norman on 4:51 PM said...

pi penang nanti pi lah toys museum, dan pekena kari kepala ikan kat pen mutiara..

selamat bercuti

pyanz on 5:12 PM said...

welcome to Penang..
Baaalik kampung.. oooo balik kampung.. hati girang..

ieda on 5:17 PM said...

comey ja anak dara tu sengeh..hehe

isnin saya dah balik SP.start kerja selasa.macam takleh jumpa lg nih...

lila kasim on 3:57 PM said...

Selamat bercuti pnut. Akak ni pun haa thn depan harus ku gigih balik berdiet lepas bersalin. Tapi nak buat camna kalau anak tak habis makan...belen2 tu masuk mulut mak....

aNiS tHe BumbleBee on 2:22 PM said...

amboihhh..syoknyaa kak!! lapaq nasi kandaq pulak dah aih!

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino