Thursday, July 01, 2010

Tiru tajuk Peej-IKLAN


Ok, hari saya adalah meniru tajuk blog PeejBurhan, kerana saya tiada modal update blog, dan saya suka-suka hati tiru tajuk and entry blog Pija, gua tak tau le, gua rasa macam ada chemistry dengan pompuan tu, mungkin sebab, size kami ada sedondon..dan suatu ketika dahulu, masa usia remaja dolu, saya juga cam dia, cakap lepas, dan ikut suka hati saya. Dulu saya pernah sependapat dengan dia pasal tulis blog dulu dan sekarang, tapi tadi saya masuk blog dia tetiba rasa macam ehhh sebijik cam apa yang ada dalam jiwa raga saya. Tetiba saya rasa cam nak copy paste je apa dia tulis, dan letak kat sini, hahah boleh kah?? gue cilok sikit ek.

ni dia tulis kat blog dia sebiji gitulah yang ada dalam diri waya
orang lain buat duit ngan blog.
aku macam tak reti.
sebab bagi aku blog aku ni suka2. bukan untuk business ke apa.
n if orang mintak tolong. setakat sikit. tu boleh la tolong kan. bukan susah.
so takkan aku nak charge. macam keji rasa nak letak2 harga.
apa kau ingat kau bagus? hahaha
dah la kadang2 yang aku tengok jenis business kecil-kecilan. baru start shop blog ke apa.


Kannn itu sebiji apa ada dalam kepala saya..sungguh sebijik, 7-8 bijik, 10-20 bijik, juta-juta bijik macam kepala otak saya fikir. Itu sebab saya suruh Ajid buat kotak-kotak iklan kat tepi kanan blog ni kan? Ianya percuma tau.. saya tak kenakan apa-apa bayaran pun. Sebab niat nak tolong sesama rakan sebangsa berniaga, dan beri manfaat kepada orang lain. Insya-ALlah.. Sebab saya memang dari dulu tulis blog suka-suka, dan dapat ramai kawan, dan ada sedikit pembaca, tak sampai beribu-ribu sehari, takat ratus-ratus sajork.. Dan ada sedikit iklan masuk-masuk yang dari Nuffnang, dan kalau ada iklan jenis sticky mode cam yang kat entry bawah baru-baru ni kan?? yang tu memang dibayar ratus-ratus juga, so saya selalu fikir, saya tidak akan dapat job iklan, atau iklan cpm-cpm tu tanpa ada my own group of reader. Benda tu takkan saya dapat kalau saya tulis blog dan takder orang baca.

So saya dapat sedikit income dengan iklan yang masuk, (sedikit je dik, tak ribu riban sebulan ye) jadinya benda tu saya pulangkan balik pada kawan-kawan yang sering datang ke sini, yang nak tumpang suruh saya promote apa-apa. sesen pun saya tak minta apa-apa, dan kalau ada juga yang nak beri token pun, saya akan masukkan wang yang diberi ke akaun yang saya khaskan untuk kumpulkan wang untuk anak-anak yatim, next year book fair boleh shopping buku untuk anak-anak yatim lagi. Untuk makluman, baki wang hari masih ada seratus lebih, dan baru-baru ada hamba Allah masukkan lagi RM50 untuk sumbangan. So adalah dalam 200 lebih wang terumpul. Syukur, saya target menjelang bok fair nexr year, kita akan sama-sama dapat kumpul sehingga 1K untuk kita beli bahan bacaan untuk anak-anak yatim. Itu sumbangan kita semua yang melepak-lepak kat blog saya ni.

So balik kepada buat duit dengan blog? so jangan takut dan ragu kalau nak minta saya tolong promote barang kalian, Insya-Allah saya akan cuba menolong. Kalau saya charge pun saya tak juga kaya sampai dapat kumpul puluh-puluh ribu kan...leh pegi haji ke kan? kena juga pi keja, kena juga buat cupcakes..hahaha

p/s hari ni saya adalah MC, tadi pegi hospital, rutin check up 4 bulan sekali. Saya memang 4 bulan sekali pegi check up, amek darah, check kolestrol kencing manis darah tinggi bagai.. orang kata mencegah lebih baik dari merawat. so hasil check tadi adalah ok semuanya normal-normal, kecuali tekanan darah, agak tinggi sedikit tadi, ermm mungkin kah sebab saya tengah sakit kepala?? entah, tapi doktor tu kasi MC suruh rest, thanks doktor cantik dan manis.. Ok MC itu dari doktor hospital gomen, so no doubt OK? Jadi Ajid, sile jalankan tanggungjawab mengapprove komen ye...hiks..
Ada dua banner iklan kat tepi tu belum letak lagi. Ajid tunggu akak email kat hang..ehehe

1 Komen:

suriani on 10:21 AM said...

niat membantu tu yg lebih utama, kan?

i like it!

ramai org yg ikhlas dalam dunia blogging ni, alhamdulillahhhh!!

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino