Thursday, April 15, 2010

Welcome Mior Aqeff Rayyan..


Saya nak ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang prihatin dengan entry smlm, ada yang sms saya beri ayat itu ini untuk amalkan, ada yang YM, ada juga yang email, terima kasih semua, Insya-Allah moga Maksu tabah dan kuat semangat. Dalam keluarga kami, Maksu ni walau paling bongsu, tapi dia paling berdikari, macam bukan yang bongsu. Dia pernah jaga arwah abah sebaiknya, dia juga jaga emak, dan kini dia berniaga pun membela anak-anak sedara kami yang ditinggalkan bapa tak berguna mereka. Adik saya yang ibu tunggal tu la membantu dia buat kek dan roti. Dia tanggung belanja pampers, susu bebudak tu, beli kain baju, mainan bebudak tu. Pada usia 22 tahun dia dah pikul tanggungjawab tu. Pada saat kawan-kawan dia yang lain dok usung buku sambung belajar, dia memulakan sesuatu untuk masa depan, tetapi dikhianati manusia berhati busuk. Emak pun sekarang ada masa terluang je baca yassin, amalkan ayat-ayat 4 qul, 'berlawan' dengan apa yang dihantar. Aduh kesian mereka.

ok sudah la cerita pasal benda tu, kalau ada perkembangan terkini nanti saya ceritalah lagi.

Tapi sebenarnya semua benda ini tidak mustahil, saya bertemu beberapa forum mistik dan paranormal dan mengikut perbincangan insan-insan yang terkena ilmu-ilmu sihir ni, kesian juga dengan nasib mereka, ada yang disihir sampai bercerai berai, ada yang sampai sakit teruk... dan ada yang disihir mertua sendiri, dan dengan pengetahuan suami sendiri, aduhai.. takut dan seram saya dengar. Moga keluarga kita dijauhkan dari semua syirik dan kurafat ni.

Kita manusia biasa, hamba yang lemah, jadi sebenarnya diri kita ni perlu banyak selawat, zikir untuk pendinding diri. Arwah ayah mertua saya pernah pesan baca Bismillah.... yang lengkap itu banyak-banyak kali ialah pendinding yang terbaik buat kita kalau amalkan bermula dari A'uzubillah...baca sampai abeh dan sambung Bimillah..lengkap sampai abeh, sentiasa kita hati-hati dan amalkan la ye...

Menjadi manusia sengal cam saya, yang tetiba tader idea menulis blog bisa membunuh kerjaya menulis blog.. ehhehe cemana nak capai pendapatan ribu riban dengan menulis blog kalau manjang idea mati untuk berkarya? heheheh Fibie kata kat saya, kak Pnut, tukar pampers anak amek gambar, pastu letak kat blog, nah leh jadi satu entry...kui..kui... kejam hang, mati poyo keji kalau aku buat camtu. Eh bab blog-blog pun sehari dua ni ada isu juga..eheheh saper yang dok ber FB tu, kemain rancak korang ek..mentang aku tak leh FB waktu opis.. kencang korang berlari ek...

Oh ya, just nak bagitau satu dunia, opah pnut dapat cucu baru... welcome to the world Mior Aqeff Rayyan... Opah tak sabar nak cium kamu..

Fresh from tummy...ehehheeheh baru dibersihkan, tak sempat pakai baju pak dia dah amek gambo nak kirim ke opah dia yang over ni...ehehehe


Tadaaa one day old pak dia buat kerja sewel buat rambut terpacak.. oitt tok Mior dia tak marah ka??? naseb kamu le Aqeff Rayyan, pak kamu kekadang angin sengal dia mariii..


Ya..Mior-mior semua encem ekkkk...hiks..kecuali Mior Lukman Hakim..opsss tertaip pulak..

8 Komen:

AuntieYan on 3:20 PM said...

Salam P-Nut,

Tahniah dah jadi Opah!....geram tengok baby tuh.eeeeeeeeeeeeee!

p/s: semoga Mak Su tabah, insyaallah semua akan pulih.

ieda on 4:16 PM said...

salam opah pnut...hihihi
alahai rayyan...misi manalah yg boh pampers kamu tu??

pasal reader tu..takde rahsialah..saja nak sembang.

kedai maksu tu ari tu saya tak nampak sb pnut kata jalan dari arah semeling..padahal kedai tu kt tepi highway dr arah merbok..
lg satu org tak perasan sb nampak mcm rumah..banner dia kecik sgt & terlipat sb angin tiup..my advice la kan..suh dia letak signboard..kalau nak hbby saya bleh tolong buatkan...not simply bcoz of biz yer..ikhlas nak bg pendapat ni.

heart by heart.... on 4:18 PM said...

mOga wani tabah..and anggap nie dugaan untuk dia dapat yang terbaik! untuk akan datang insyaAllah...

lOr..cOmel nye...gebu je pipi baby nie..huhuhu..geerraaammmm....!! lahir lagi seorang keturunan Mior...lepas nie, ramai la Mior dalam fmly wenco...hehehe ;)

Pnut on 4:23 PM said...

kak yan-opah rock bebeh..ehehehe

Ieda-ya mmg rumah yang dia sewa... tapi bukan tak nampak pasai tu la..eheh tk nmpk dlm erti kata lain.. cemana nak kaboooo pasal signboard dan banner tu..mmg dah suruh buat baru..ermm maklumlah modal pun seciput... dia tengah kumpul duit nak beli oven lagi satu...taper nanti saya suruh dia contact ieda kalau nak buat banner atau signboard

Tasha-ya Mior paling junior...eheheh

Zareda Norman on 9:49 PM said...

pinut

zar pun opah jugak.. opah vogue.. hahahha.. tapi wpun cucu penakan tapi sayang gila wehhh.. kalau dgn cik Ika zar berkira kalau dgn cucu.. perghhh sanggup habis habisan..

Pnut on 8:05 AM said...

Zar-eheheheh ni pun cucu penakan le... dah tu belah suami lak... ehehh kalau cucu sendiri esok-esok..tatau le cemana... ehehhe

mirah on 8:40 AM said...

k pnut, oh tahniah tu dpt cucu dah.. Hihi..
Kak, maaflah saya tak dapat nak bantu bagi idea wordings kat baju tu. Tak datang idea pula, sementelah cuti hari tu pun kelam kabut sangat.

coffe honey on 10:31 AM said...

hahahhaha.......wahhhh cpt wanco update blog.....

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino