Friday, April 16, 2010

Award katanya, dan kesah mandi sungai


Beautiful ke????


Imah kasi saya award ni... saya tatau sebenarnya apa motif blogger-blogger baru main-main bagi-award ni.. mungkin trend kot, acik blogger lama, ortodoks sikit. Ya trend blogger baru, award-tag-tag orang.. Gile ko aku nak terrer award2 ni, kalau 9 tahun lepas tulis blog tulis semata, nak upload gambo pun tak reti..ehehe, jenuh arwah Pak Long (ayah Mat Jan) dok ajaq saya cemana nak boh gambo. Eh sedo tak sedo tahun depan 10 tahun dah usia blog ni, seusia Najmi. Opss saje nak otai blogger sudah berbunyi... TOK RIMAU sudah mengaum. Erkkk korang tak berapa faham ek? terjah la blog tok rimau tu. kot-kot sedikit faham. Okeh berbalik to award tadi..gile punya menyeleweng, dari nak cerita bab award terus ke tok rimau, tak relevan langsung tetiba tok rimau masuk ini pilem

Ok kata depa hok pass-pass award ni, kena jawab 7 perkara mengenai diri saya. Ishkk 7 je???? gue nak cerita 7 juta la.. aci dak?

1. Saya ni peramah + kelakar (tengok tempat, dan tengok situasi, kalau kat tempat kerja sekarang saya serius sikit)

2. Kalau saya nak buat sesuatu tu, saya jenis by hook or by crook pun gua nak buat juga, (dalam bab cita-cita le) kalau bab kerja manjang bertangguh.

3. Suka masak, walau tak pandai masak tara mana pun kelentong propa je lebey, pastu pura-pura hebat kannn?? erhh terbaru saya buat kuih sagu perisa capucino..gila kentang punya sedap... seee gua sudah bilang, gue propa lebey..

4. Dulu saya manja getik-getik, sekalik gue kapel dengan pakcik gebu terus jadi wanita gagah perkasa, sebab pakcik ni bukan jenis manja-manjakan awek dia.. boipren sebelum pakcik gebus very the memanjakan gue, walaupu gua gebu, tapi ada pakwe belajar kat jepun masa tu..ahaks.. setiap minggu calling gue dari jepun, wa pinjam telefon motorola yang macam botol air minum bebudak tu bergayutan, pakwe tulsi email/kirim surat feeling-feeling beb

5. ni rahsia, saya kabo kamu sorang saja, masa kecik-kecik dulu saya pernah bercita-cita nak jadi sasterawan negara. syyyy jgn bgtau orang lain, saya rasa kelakar kenapa saya ada cita-cita begitu, mungkin saya suka tulis sajak masa tu

6. Saya bukan jenis suka berpura-pura. Kalau saya tak suka seseorang tu, cannot help maaaa i tunjuk muka kelat, dan hilang nafsu nak berinteraksi dengan dia, terutama kalau dia sudah sakitkan hati gua, silap haribulan, gue laser-laserina gitu. Lahar melimpah bergelimpangan kekdahnya. Awas kamu, kalau saya tak suka, Gue sound direct.

7. Ehh dah 7 ehhh camner nak buat 7 juta, hok ke 7 ni jenuh gua fikir apa gua nak kelentong korang lagi. Saya tak sempoi, boleh pakai kasut RM10, beg RM10, naik kapal terbang pegi duduk hotal 5 bintang pun gua takder nak jadi mak datin. Tetap sandal 10 henget jek.


Ehh ni nak kabo rahsia lagi.. mati gue kalau kantoi.. Satu hari saya ada meeting dengan KSU, untuk korang yang tak tau, KSU ialah Ketua Setiausaha Kementerian nooo. (kira orang ke3 penting lepas Menteri dan Timb. Menteri) Gial kantoi, kasut lip lap mak datin saya tertinggal kat opis, dari rumah saya terus pegi miting, on the way baru teringat, halamakkkk takkat pakai sandal getah cam selipar jepun pegi miting, blinkkkk mentol nyala.. ilham dapat.. cepat-cepat gua cilok masuk Petolonas, beli handiplas dua keping, pastu masuk keter, saya titik-titik minyak gamat atas kertas tisu, pastu saya lekat tisu yang digumpal jadi cam kapas tu, then tampal plaster.. gila tipun sunat... ala-ala ibu jari kaki sakit.. pastu masuk miting duk dendiam. sekalik koooo ambekkkkk ada sessi penyampain sijil lantikan dan sessi bergambar.. merasa meks jadi alien, kaki ada plaster dan pakai sandal getah. sentappp sangat.. rahsia tauuu (Ernie, kalau kamu baca ini jangan bgitau boss ye.. matilah keji aku ni) kompem lepas ni gue malu-malu jumpa Ernie PA boss gue. Ernie sila pura-pura takder apa-apa cerita yang dibaca ek..

Ehhh tetiba feeling macam gila menaip.. dan nak letak pic, cam koman je update blog tak der gambar kan? tak leh feeling diva le kalau takder gambar kan? Cam koman je gue rasa kalau tak taruk gambar. meh kita tengok betapa gumbiranya kami bersantai.. Ni sungai ni adalah di belakang rumah pakcik gebu, dokek, je jalan kaki je kami lenggang kangkung mak limahhh adalah dalam 300-400 meter dari rumah ke sungai ni, bestnya sebab privacy, adik even boleh mandi manda tanpa tudung, tapi dlm pic tu acik blurkan rambut acik yang lawa dan jelita tu.

Gambo semua tak lawa dan blur, maklumkan kamera henpon cap ayam, dan tuan punya henpon merangkap tukang amek gambo tu pun tak berapa nak ensem.. kan Lukman kan.. opsss tertaip nama Lukman lagi.



Tapau makanan dari rumah je, eheheh nasi goreng dan bihun goreng jek

Syok, sejuk dan nyaman, bersih tanpa pencemaran.. yang ni memang betul boleh buat sungai bapak sendiri..ehehe sebab memang belakang rumah pak mertua, dan dalam jajahan tanah dia kan.. wahh berlagaknya.. hiks..

Sukalah, nanti balik nak mandi sungai lagi la.. bawa Alesya sekalik.. mesti best dia

12 Komen:

1na on 11:06 AM said...

nak ikut?!!

imah on 12:02 PM said...

bestnya mandi sungai...cantik lak tu...kalau rafiq tengok tu...mesti nak terus terjun...dia pantang sangat tengok air.

Pnut on 12:07 PM said...

1na-jom le ke Kualer..mohhh

Imah jom ikut balik kampung..best...

cik kiah said...

belagak ya hang pnut..dpt hubby belakang ada sg..sapa tah dulu tamau makan doyan..klu aku bawak seminggu hang tak masuk blk aku..skg...camno??best tak bau doyan..mmmmuaakhhhss

heart by heart.... on 12:25 PM said...

hahaha..wencO pandai auta...bleh plak terfikir nak wat camtu....hiks!

wencO memang besh pOn mandi kat sungai tue..tasha pOn dah lama xmandi sungai tue..dulu kalO balik je ramai2 g situ ngan adik2 tasha..kengkadang bawak puak2 sedare p situ..best..sungguh privacy..hehehe

hazwah on 3:52 PM said...

perg..akak,
tak tahan tu..tipu sunat..keh keh keh

ieda on 6:27 PM said...

uish bestnyaa...ada sungai hak milik sendiri.

Zareda Norman on 8:24 PM said...

rumah abah zar kat kuale pun ada sungai belakang rumah, siap abah zar korek buat bela ikan keli.. hehehhe Syok kan dok kampung, dusun dalam pagar umah.. bes bes.. celik mata boleh terjun tiruk bawah pokok makan deroyan tatkala musim buah.. ehheh rindunya nak balik tepen dan kuale

Dairi Hati on 7:59 AM said...

suke selipar jepun. hahaha!

Anonymous said...

ni kat sauk ke? bestnya
millioanre property

Pnut on 8:30 AM said...

Cik Kiah-hiks...kannn. ni kena sumpahan hang le ni, kawen ngan orang berdusun deroyan kesahnya

Tasha-eheheh nanti kita pegi beramai-rami..syok sikit...

Hazwah-hiks..kannn tetiba terpaksa menipu..menipu dengan tidak ikhlas gitu

Ieda-memang best.. maklumlah sungai layaq mana ada sungai..eheheh walaupun nama je sungai layaq

Huda-eheheh selipar jepun le best..nak pegi toilet pun sempoi jek..

Anon-ye kat sauk le ni...

Angah on 11:22 AM said...

2005..pioneer kah? hahaha

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino