Wednesday, January 13, 2010

Power of Blogging oppsss Facebook


Dulu kata power of blogging kan..
sekarang power of FB
boleh jejak-jejak kasih gitu.

saya dah jumpe balik dah kengkawan sekolah dulu.. Kawan masa form 6 je la..kengkawan haku masa form 1-5 buta it ke hapa..takder jumpe lak.. emm mgkn amoi-amoi ramai.. nama sekolah acik je nama cam makcik kampung, tapi terletak di kawasan majoriti Cina, so secara tak langsung gaya sekolah cina juga pun ada. Kami budak melayu satu kelas ada la tak sampai 10 orang, masa form 4, kalau masuk kelas sastera, dapatlah ramai sikit kawan melayu. ehehe dah tu bila nak cari amoi-amoi mane nak jumpa, maklumlah masa sekolah pakai nama dalam IC, nama mak pak bagi, Lim Pei Pei, Tan Mei Hwa, alih-alih udah beso panjang, dah pulak jadi Claudie, Sharon, Cindy la..mana aku tau dah nama glemer depa.. lain la gua, dari sekolah depa panggil Pnut sajork.masih pnut lagi, idak jadi donat, banat, atau penat, ai menten you.. body ai je tak menten, naik tahap peti ais dua pintu dah.

Eh terbaru saya jumpe adik-adik masa saya keja kat kolej muzik, jumpe, Noryn Aziz, Az Samad, Genervie Kam, ermm teringat zaman diaorang student, library la tempat diaorang melepak..

And 4-5 hari lepas saya jumpa mamat ni, seee artis lak mintak no tepon wa.. bukan wa mintak no tipon dia..ahaks bila wa PM no, tetiba pakcik ni terus call, borak sakan kesah-kesah dolu-dolu.

kenal kah?? kalau set-set umat cam saya layan drama spektra dulu musti kenai.. Ni saya kenal dari zaman sekolah lagi, sesama partner in crime. Bukan kenal gitu-gitu, tapi kenal tahap luku kepala..hahaha pakcik jgn marah nooo, saya panggil dia pakcik.

Ada story mori sebalik panggilan pakcik ni, ehehe kesahnya suatu hari kawan-kawan saya plan nak pegi piknik, pastu emak saya tak kasi... sudahnya si Rashdan berlakon jadi pakcik kawan saya, meminta kebenaran emak saya untuk bagi saya pegi..ahaks.. seee dari dolu lagi dah ada bakat berlakon..hahaha jahat kan saya dulu. So lekat la nama pakcik tu sampai sekarang.

Dalam geng-geng kami dia le paling tua masa tu, jgn tak tau, pakcik ni dulu pernah kena hantar ke Pakistan belajar agama beb, hahahah tapi akhirnya balik jadi artis. SO bila dia balik malaysia, kenalah amek SPM, so dah tua, baru nak amek SPM, terus jadi baya-baya kami time tu..ahaks..

Saya ngantok la... patut saya off hari ni, kan semalam duty, tapi disebabkan saya nak cuti Jumaat ni, maka saya tahan mengantuk ni, semalam dapat juga tido 4 jam, tido pukul 2pg, pukul 6.30 dah bangun, si abang temankan saya, patut saya hntr dia terus ke sekolah jam 7.25pg, opis ke sekolah dia tak sampai 3 minit, ada onar..ape kah bendanya biarlah rahsia.. sulit, rahsia kerajaan malaysia. maka si abang pun lambat masuk sekolah, pukul 8.30 baru setel calling sana sini, kompem itu ini.. baru boleh balik..huwaaaaa,, balik umah kejap, mandi, jumpa Alesya kejap, pukul 9.30 acik masuk opis balik... gagah perkasa sungguh...

Si Abang semalam balik kabo, dia dilantik pengawas Pusat Sumber?? apekah??? emak keja liberi, anak pun kena duty kat liberi..wahh genetik ni. Nampak dia teruja..tapi yang tak terujanya emak pak dia ni la..kena beli baju lengan panjang, dan tie baru.. abeh baru sekolah lengan pendek 5 helai hok ada sekarang nak bagi sapa?? budak ni udah le size gedabak, sape la leh pakai baju dia tu. Intan, nanti akak hntr ke rumah Prihatin la baju sekolah dia ni, sayang..baru lagi.. tak sampai 2 minggu sekolah bukak, lecehlah patutnya lantikan buatlah akhir tahun, so parent idak la beli baju lengan pendek, dah tau awal, siap-siap beli baju lengan panjang. Ermm kalo budak tu emak bapaknya tak berapa mampu, dengan kos anak-anak lain lagi, cemanalah gaya, kami pun mengeluh juga, dah banyak kos keluar bukak sekolah ni, masyuk banyak idak juga..hehehh

Pssstt. seketika.. ajid boh komen blogger punya dulu, gasaklah janji ada komen box...tp sedey la...ada 7000 lebih komen kat haloscan tak boleh export import lagi...si Ajid bertungkus lumus mencari punca penyelesaian lagu mana dia nak buat..knowing budak ni, selagi dia tak boleh buat, selagi tu dia pulun cari punca..tahap geram cam tenuk selagi dia tak leh setel.. ahahh itu Ajid yang wa kenal.. ni pon katanya dah tahap nak bakaq google dah...hahaha

6 Komen:

hazwah on 12:24 PM said...

biar saya jadi orang pertama pengomen akak..

uish..kenkawan artis gitu..kem salam ngan pakcik ye..
akak projek on tau..

Pnut on 12:51 PM said...

Hazwah-projek onnnnn.. dah ada sumbangan novel-novel dah ni.. tgh tunggu kot ada lagi yang nak sumbang...

Kasih Mama on 2:58 PM said...

Hi p-nut,

Biasala sekolah memang cam tu...kita ni beriya2 la beli baju baru kan...tetiba anak balik bawak announcement kena lantik pengawas sekolah la, pengawas pusat sumber la etc...kena beli blazer la, beli kasut warna lain la...Akak dulu lagi haru...anak kembar, dah beli baju sekolah 2 pasang kan, tetiba kena beli baju pengawas sekolah sorang, baju pengawas pusat sumber sorang...lepas tu kena baju kurung 1 pasang, kemeja sepasang...angin tak? sabor je la...

k iza...

mama4A's on 8:58 AM said...

alamak rashdan baba... suka tgk dia senyum.... kim salam kat dia ea..

betui la.. patut sekolah kena pikir kos parent nak beli baju2 bagai nie kalau tetiba jadi pengawas etc.. haru haru...macam sekolah aliya tu kabornya dh dibagitau siap2 seblm cuti akhir tahun.. so, parents leh la terus beli baju yang berkaitan kan...

Pnut on 9:12 AM said...

Kasih mama-wahh kembar lagi... double cost tu..aduhhhh kalau saya kena korek tabung haji depa le beli baju baru..ehehehe

Mama-okeh nanti kita kem salam kat dia..ermm kalau sekolah dah bgtau awal, oklah, ni tak, baru 2 mggu sekolah baru bgtau.. fening

Azwani Shaari on 11:24 PM said...

kak pnut gi la komplen kat skolah time meeting pibg nnti.. mmg kesian kat parent kena beli byk kali.. ktorang kat ulu srwk ni thn lepas lg dah bg surat perlantikan pengawas kat bbudak, siap attached contoh kain lagi, baru x jd byk keje nak beli kain:)

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino