Tuesday, January 26, 2010

Kisah pagi tadi


KIsah untuk iktibar, pagi tadi dalam perjalanan nak hantar si abang ke sekolah saya tengok ada 2 kejadian.

Satu-ada satu ibu ni, hntr anak dia, member pakai baju kaftan je..atau baju kelawar tu..abju tido beb... Kat trafik light dia sudah hentam belakang satu kereta, maka keluar la dia dok nego tepi jalan dengan berbaju tido... huh glemer kak tu...

Kedua-ada satu bapak ni pulak, hantar anak dia pakai kain pelikat sajork... tengah tukar tayar kereta pancit..seksi oulssss siap selak kain, sebab nak jack tayar tu.. pastu dengan macho tukar tayar.. Kejadia berlaku di depan stesen Petronas..cute je tukar tayar pakai kain pelikat..ahaks...

Moralnya..kita tak tau apa yang akan berlaku..maka bersedia dengan segala kemungkinan. Baju tido tak sesuai memandu walau keluar pegi kedai..eheheheh... tapi lainlah kalau ouls jenis hentam bohhh saja..baju kaftan pun leh pegi shopping kat Alamanda, baju kaftan pun boleh pegi menebeng kat mamak.. gua tabik lu beb... pernah tengok ni, ada sorang pompuan ni pegi shopping pakai baju kaftan tu.. selamba jek... no hal pon.. Bibik ai lagi vouge, nak pegi klinik pun pakai jeans, blouse tak pun pakai dress labuh lagi occay... Kalah ai

ok tamat kesah tu..

Tengok paper hari ni?? Fahrin Ahmad nanges ouls...ayooo lelaki macho yang wa suka nanges beb..sedih lak ai tengok

Antara kenyataan Fahrin

"ahrin menzahirkan rasa kesal dengan dakwaan dia seorang lelaki yang panas baran. Pelakon drama TV itu turut mengakui, dia menghadapi tekanan emosi sejak kebelakangan ini kerana dakwaan itu.

"Kesan kenyataan itu sangat besar kepada emosi, kerjaya dan keluarga saya. Bayangkan bagaimana perasaan saya bila orang bertanyakan hal ini kepada ibu saya yang terlantar sakit di hospital?.

"Bagaimana jika saya nak berkahwin dan macam mana tanggapan keluarga perempuan terhadap saya? Bagaimana pula tanggapan produk-produk iklan yang ambil saya sebagai duta? Bagaimana dengan rezeki dan masa depan saya nanti?," ujar Fahrin sambil menahan sebaknya.

Namun Fahrin bersyukur, keluarganya tetap berdiri di belakangnya, memberi sokongan padu.

"Alhamdulilah keluarga saya kuat menerima dugaan ini. Saya tidak berdendam dengan mereka. Kalau boleh saya tidak mahu perkara ini dipanjangkan lagi," ujarnya yang berkali-kali berharap perkara ini tidak dipanjangkan.

Ketika ditanya tentang perkara-perkara buruk seperti yang didakwa dalam kenyataan penyampai radio tersebut, Fahrin berkata dia tidak seperti yang laporkan media dalam kenyataan tersebut.

"Saya sangat kecewa, saya tidak marah dengan mereka tetapi kenapa sampai hati buat saya begini. Kata saya kaki pukul, panas baran....,saya tidak macam itu," ujar pengacara Sehati Berdansa ini.

Dia turut memberitahu bahawa keburukan-keburukan yang diceritakan oleh bekas-bekas kekasihnya itu telah mengaibkan dirinya.

"Percintaan bersama Linda dan Scha Al-Yahya adalah dua percintaanyang berbeza. Jalan ceritanya juga berbeza tapi bila mereka sudah berkawan baik, mereka bercerita tentang keburukan saya. Cuba suruh mereka cari 10 kebaikan saya, mesti ada.

"Tapi saya tetap berbangga berkawan dengan mereka dan kerjaya mereka yang semakin meningkat," katanya."

meks pun sedey noks... terharu bila baca ayat dia, yang camner kalau orang tanya emak dia yang terlantar sakit.. tak semua orang fikirkan perasaan emak bila melibatkan diri sendiri, tetapi mamat ni fikir emak dia..gua kagum..so no doubt.. wa suka lu beb... opss jgn maree pakcik gebus..'

Bab saman tu..Go Fahrin gooo gooo i sokong u as ex-uitm..hiks..tetiba...fanatik UiTM lak... esok menang jangan lupe belanja fan occay..

13 Komen:

azurayahya on 1:37 PM said...

ngeh..ngeh.. Mak Pnut mesti ler sokong Fahrin kan.. kan..kan... Kat TV keluar muka L.O. jek terus tukar channel.. kan..kan..kan... hehehe...

Anonymous said...

bab baju kaftan tuh mmg tak patutkan...semua org tau tuuh baju tidor...nampak sgt lom mandi heheheh...bab pakai kain pelikat tuh tak kesah sgt sbb org lelaki mmg kurang sifat malu hehehehe

bab fahrin plak mmg kesiankan...mmg patut la dia saman demi maruah dia...yg sorang tuh kata tak pernah bercinta tup2 boleh kuar statement plak...after 2 years plak tuh...sabo jek la...saya bukan peminat fahrin tp dlm kes saman ni saya support dia...

Nurul on 2:11 PM said...

huhuhu..pernah jumpa minah arab tunggu flight kat langkawi pakai kaftan jer...terpana den melihatnya..huhuhu

Anonymous said...

k pnut.. saya jugak peminat FA... tapi sungguh tak macho nangis, not that is wrong a man cries, tapi jgnla sebab pompuan, LO lak tuh..

Siti

Amyz! on 2:33 PM said...

Kadang rasa malu gak tgk org yang gi soping pakai baju kelawar tu.. sangat tak propah.. haha..


Kesian fahrin ahmad.. walau mcm mana org ckp dia pun, ai tahu.. dia tak macam tu.. *gila fanatik fahrin..* hahaha.

heart by heart.... on 4:01 PM said...

isk..naseb bek m.cik tu nek keter, kalo nek motor pkai bju kelawar tu...cmne lah...xdapat digambarkan..hahaha

yeah! tasha pn minat fahrin ahmad... dia smart, sgt teruja bila tengok dia.kalo ade citer dia berlakon,xkan lepas peluang nak tonton..
selalu bayangkan aizat tu mcm dia hahaha....

ieda on 4:46 PM said...

pnut..kadang2 saya kena hantar anak sekolah rasa malas nk pakai elok2 sb dok dlm keta ja..tp bila nk keluar tu terfikir kot jd apa2 kt tgh jln...malunya org tgk kita pakai bju tak proper..so masuk balik pakai elok2..walaupun dekat lesen & hpon mesti bawa jg..

ada patient dtg klinik pakai bju tdo..ayooo..

fahrin..saya yakin dia bkn nangis sb pompuan tu tp nangis mengenangkan ibunya yg diperlakukan mcm tu..

AyunasiA on 5:04 PM said...

tiba2 nak berubah hati lah. takmo remy ishak dah. fahrin ahmad pulak (tgk AC semalam pon ada fa ngan remy):P

Kak Aidah on 11:04 PM said...

Salam Pnut,

akak mmg setuju bebeno ngan kenyataan tentang pakaian tu. Akak ni housewife tapi akak cukup jaga bab penampilan. Walaupun bangun seawal 5.30 pagi akak makesure akak dh mandi pagi siap make-up ala kadar dan berwangi-wangian (akak mmg minat pakai minyak wangi). Sampai kwn anak2 tegur, sebab dia kata mak dia tak macam tu.Tak pernah satu haripun akak keluar rumah tanpa minyak wangi. Kadang tu tengok ada orang alahai hantar anak siap ngan taik mata masih berselepet kat mata tu. Heheheh

Anonymous said...

kak pnut, bab fahrin ni sy berpandangan sebaliknya. Kita mungkin xdgr perangai fahrin ni sbb kita ni tak duk dlm dunia mereka. Tapi, dr beberapa kawan wartawan yg citer kat tinger ni..fahrin mmg panas baran pun. Cpt melenting. Knp baru skrg nak fikir pasal mak lah kuargalah etc...masa masyukkk bercinta xfikir pulak. Sy xda lah nak kata linda n scha ni betul. Tapi, kalu ikut lojik pun, kalu dua org sebut /melaluinya sama...tak ke menggambarkan sikap sbnr dia. Hahahahaha matilerrrr jd ruangan gosipppp maklimah!

Rudy B/hkari

My Life My Journey.. on 11:58 PM said...

pnut,
ni tak dak kena mengena dgn bj kaftan kain pelekat hatta citer si fahrin tue. ni pasal blog pnut, bila serabut2 kepala otak, bc blog pnut ni rasa release la.. tq sgt2, bahasa santai jer. kawan dr Galway ireland yg introduce blog pnut ni sbrnya.. tq yer pnut..:)

Pnut on 10:32 AM said...

Azura-bukan tv ja.kalo kat radio pun tukar cenel..kesian suria FM..dari saya pendengar surai FM tak pasal time linda aku tukar cenel

Anon-ya baju kaftan sesuai utk tido je..kan.kan..

Nurul-wahhh minah Arab pakai kaftan, mesti dia ingat tu baju jenjalan..ahaks..sian dia..

Siti-mmg tak patut, naper sampai nanges, mesti LO tergelak-gelak..ampeh la..

Amyz-cayalah, kita seminatan..eeheheh

Tasha-Aizat?? Fahrin?? tang baran je kot sama ahahah

Ieda-eh saya pernah juga, masa kecemasan, Najmi ke sawan tarik demam panas, berlari angkut anak masuk kereta pakai baju kaftan, tapi sempatlah grab seluar dan t-shirt bawa bekal, sampai klinik, lepas serahkan anak pada doktor, saya pegi tukar baju dulu... kat rumah tak sempat fikir apa dah..

Ayuasia-alaa jangan ler bersaing ngan kita, akak tamak, biar akak minat fahrin sorang leh?? awak minat la remy tu..ehehehe

Kak Aidah-betul tu kak, saya pun jenis pakai proper kalau nak keluar, demi menjaga maruah suami dan maruah sendiri..ehehehhe

Rudy-lelaki baran biasalah, abg mior pun baran, pompuan kena pandai handle dah tau baran, jgn ketegaq..eheheh lagi ex dia pun sama, masa kawan-kawan takkan tak tau dia baran, kenapa bercinta sakan gak, dah putus ungkit?? akak dari kawan ngan abg mior tau dia baran, kita pilih jodoh tu, kita handle la sebaik mungkin..Insya-ALlah kalau kena cara, orang baran ni lembut hati tau.. tak gitu darlingg ehehehe

My Life-time kasih... cayanggg awak..eheheh kita dah tgk blog awak..bestnya belajo kat london, doakan saya kaya, nanti nak gi melancong ke London..berangan occay.. nak pegi melancong sabah pun bertahun kumpul duit..ahaks..

hanieliza on 10:44 AM said...

Salam P nut..
bab baju kaftan ni mmg macam trand pompuan..
kalau kakliza nak cepat..pakai kaftan..bila nak drive atau keluar rumah [walaupun sidai kain kat ampaian] akak tetap sarungkan jubah cantik [wajib ni] sebagai menutup aurat..WAJIB....
memang kakliza jaga penampilan jika keluar berpakain..even pakai tudung pun akak akan perihatin..biar nampak elok pad pandangan orang..tmainlah baju hijau tudung biru/merah...
hehheheheh..
bab FA tu...
kakliza mmg simpati pada FA..

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino