Thursday, November 12, 2009

Sakit Kepala (Migrain)


Pukul 4.04am...
ape mendenya saya duk melangut hadap blog tak tido???
sakit kepala oooo..

Saya ada seorang pengidap migrain tegar.
Saya benci kalau benda alah ni datang.
Bila ia terlalu sakit, jangan kamu suruh saya baring atau tido.
Saya rasa macam ii kepala ada batu besar duduk. Sakit!!!!
Saya kena duduk, tengok tv ke hape, tak boleh baring-baring. Betul!!
Tak caya tanya le sesapa yang sakit migrain ni, sakit sungguh la.

Kini saya hanya perlukan sebiji cafergot/Caffox
Entah dadah apa ada dalam ini ubat.
Saya dah telan sebiji tadi..
kejap-kejap lagi saya oklah.

Jap saya tengok ape dadah yang ada dalam sebiji ubat ini.
Ergotamine tartrate 1mg
caffeine 100mg

ok pakcik google kabo kat saya Ergotamine Tartrate And Caffeine Description


Pkcik wikipedia bagitau Caffeine ooo kira cam kafein dalam minuman tu ek.. patutlah masa saya bersalin 2 kali operate tu masa kat hospital, ada kes patient yang sakit kepala teruk kesan ubat bius lepas operate tu doktor akan minta pesakit minum kopi pekat atau minum coke. Ermmm berguna juga caffeine ni.. eheheheh

oklah sudah lebih setengah jam ubat ni di telan..saya punya kepala ada sikit ok.
Nak sambung tido.
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino