Tuesday, November 10, 2009

FB vs Blog??


Dear Readers.. Here the email i recieved from 'jenab"

"Pnut saya nak cakap terima kasih pada Pnut kerana berkongsi perasaan saya di blog Pnut, bila saya membaca semua komen yang ada di situ, hati saya lebih yakin dan lebih tenang, kerana ada juga orang yang lebih memahami dari yang tidak memahami. Itulah orang kata, kadang-kadang orang luar yang bukan sedara mara kita lebih memahami kita dari saudara mara sendiri. Saya redha semua ini, kententuan dari Allah. Bersyukur kerana saya tidak keseorangan, terima kasih Pnut, tak tau saya nak cakap macam mana.. terima kasih kerana sudi menerima saya sebagai kawan Pnut, walaupun kita tak pernah bersua muka, tapi saya ucapkan terima kasih bebanyak kerana Pnut saya anggap macam kawan baik saya dah.

Pnut tolong sampaikan
terima kasih kepada pembaca blog Pnut yang beri komen positif tu, saya baca semuanya, dan saya juga foward blog Pnut pada hubby minta baca juga buat menambah semangat dia. Dalam semua komen tu saya tertarik dengan komen yang mengatakan itu baru dugaan kecil, kalau saya kalah dengan dugaan kecil besar ni macam mana nak hadapi yang lebih besar, membuatkan saya tersedar, bahawa ni sebenarnya dugaan buat saya untuk saya lebih berhati-hati dalam mendidik baby ni, Insya-ALlah saya dan hubby akan berikan didikan agama yang baik untuk bekalan dia nanti. Sekali lagi terima kasih Pnut"
Ok tu je saya letak, ada la lagi panjang, tapi ada yang personal, to tak der la nak letak kat sini.

Cube perhatikan ada tulisan tanda merah tu.. ada 6 ucapan terima kasih.. hiks.. sungguh la dia beriya-iya suruh kita terima kasih dia.. eheheh ok Jenab, kasihmu kami terima.. Moga awak dan suami bahagia..

Oh ya, keputusan hok senyuman ceria si manja tu udah keluar top 20.. sorry beb, alesya tak cukup ceria untuk berada di top 20...hahaha taper...kita masuk pun suka-suka... cube lagi..yeay bebeh, ape lagi peradun meh kabo..kita terjah lagik... semua baby pun ceria dan comel... mmg gambar hok top 20 ceria-ceria belaka...

Facebook Vs Blog
Sekarang ni kan semua orang pun sebok nak FB kan.. Pakcik gebu pun sebok ada FB, maklumlah member dah ada kawan sekolah lama yang dah jumpa-jumpa balik kan..so dia pun sebok la ada FB sebab nak contact kengkawan semua.

Saya ni kalau ikutkan sejarah, dah lama gile register FB, masa mula-mula wujud ada la orang suruh saya create, tapi takat create dan diam je la..pastu lelama ramai lah dok tanya, ada FB, mintak nak add, hahah baru teringat balik, kiranya baru aktif balik le tahun lepas hujung tahun kot rasanya. Bagi orang macam saya, saya tak temui sangat keseronokan ber FB, mungkin sebab saya memang elak diri dari terjebak dengan segala neka game dalam tu, because i know myself la kan, aku boleh hilang akal kalau dah gila main game nanti. Saya berkerja di sini lebih kepada independent. Boss nun jauh di mana, so saya kena manage sendiri segala neka kerja saya. Kalo terjebak kang susah kawal diri, mampus makan gaji buta.. tak sanggup meks makan gaji buta lak nanti. nak bagi anak-anak lak makan nanti. Jadi saya layan FB takat gitu-gitu je la.

Saya tak berapa rajin berFB sebab cam boring lak kan..eheh semua 'muka" page sama je kalo blog ada gak, blog org ni kaler biru, orang tu kaler pink.. ada font camni, camtu.. ada link itu ini...hahah jadi saya masih mencari-cari ape istemewanya FB ni, mungkin saya belum cukup jelajah??? tapi saya moskil ada orang send itu ini.. ntah tak faham??? kekadang rasa cam bebudak pun ye.. send duit la..send makanan la.. wa tak tau ape bendanya?? hahahah jakun kah aku???

Anak-anak buah teman FB siang malam main game je keja. Pastu lawan keji mengeji kengkawan kat wall memasing. Heheh mungkin jiwa saya lebih kepada blog. Maka FB saya biasa-biasa je saya melayan, cuma mungkin update kat FB lagi mudah kerana anytime leh tukar-tukar status dan orang lain alert. Dan lagi keseronokkan ialah bila jumpa kawan-kawan lama.. best.. cuma saya nak cari kawan-kawan sekolah form 1-5 dulu, payah beno sebabnya sekolah saya kan ramai anak cine, so balik-balik amoi jek haku jumpe..bebudak melayu lain tak reti FB ke hape?? tapi untuk geng form 6, saya dah jumpa 2-3 org dah, syiokkkk imbau kenangan lama...

Minggu lepas kot, kat Sinar FM ada cerita bab FB ni... ada sorang lelaki ni call bagitau SY dan Krill yang bini dia punya la gile FB, asyik berkebun je.. pastu kejap-kejap bagi makan ikan.. yang kat laki sendiri tak makan lagi sebab bini sebok bagi makan ikan...hahaha kelakar la.. lawak tu kata dia bini dia dulu tak reti FB bagai, anak-anak yang ajar.. hahaha teringat kawan-kawan sekolah hubby yang geng set IC kepala 69 tu, akak-akak yang saya jumpa group depa tu ada yang anak-anak yang register kan, dan anak-anak ajar emak-emak berYM...heheeh saya kategori muda lagi kalau duduk dalam set tu.. sebab ic saya kepala 75... ermm tak tau nak riak cemana, tapi tetap nak riak juga.. ermm ok riak camni.. "tetiba feeling orang muda. hahahaha kan.... kalau selalu jumpa bebudak geng jurnal depa panggil kak pnut..kak pnut..bile jumpa geng-geng sekolah hubby merasa saya panggil orang lain kakak, dah tu saya lagi advance FB dan blog," ok dak riak camtu?? boleh la asalkan leh riak dari tak riak langsung...

Hahah itu hari sorang blog reader saya tanya email saya, saya kabo email saya senangingat@yahoo.com dia kata wahh senang sungguh nak ingat, saya cuma balas "wellll u know me" tetiba dia balas "chehhhh email pun riak" hahahah mane ada saya riak pun... ahhah sapa tatau sms saya camtu..cube angkat tangan sat....

So bagi korang mane best?? FB ke blog? kalao tader blgo dah tentu FB la best kan?? bagi saya dua-dua pun best, cuma saya kurang layan FB dari blog...

wahhh tak layan konon..tp FB on sepanjang masa..cissss blah la pnut
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino