Tuesday, September 08, 2009

Al-Fatihah buat arwah Pak Long


Kawan-kawan semua... saya mohon sedekah Al-fatihah buat arwah Pak Long . Arwah ialah ayahanda kepada MAT JAN dan KAK MAX. Pak Long meninggal baru sebentar tadi, jam 6.10pm.

Sudah lama saya kenal arwah, dari tahun 2000, bila saya mula baca blog Mat Jan, dan blog dia dulu, arwah juga aktif ni forum bincang.net. mungkin ramai rakan-rakan bincang.net mengenali arwah. Pak Long, seorang warga emas yang sangat hebat dan berkebolehan, antara orang tua yang mula celik I.T tau.Saya kagum, arwah juga banyak ajar saya masa dunia blog dulu semua code kena buat sendiri, arwah ajar macam mana nak save gambar, nak letak gambar kat blog, memacam la.. Pak long juga macam abah saya sendiri, dia pun kalau tau saya bersalin, saya gugur ke apa, terus dia call, tanya kabar.

Dan kalau ada berita gembira macam Kak Max sudah bersalin ke, Mat Jan dapat masuk maktab ke, dia paling awal bagitau saya sebelum kak max atau Mat Jan sendiri yang bagitau. Saya, dan keluarga arwah macam saudara, kalau korang pernah borak dengan arwah, memang seronok, ada saja cerita dia ak cerita, tak bosan...

Mami, moga mami tabah dan kuat, saya doakan mami terus tenang melalui hari-hari tanpa Pak Long, Insya-ALlah nanti raya kami ziarah mami sekeluarga...

saya sedih sangat, teringatkan arwah abah juga... selain pak cik Sabri di Cheras, saya juga anggap arwah macam abah saya.. speechless... :(

Moga Arwah tenang di sana dan ditempatkan di kalangan orang-orang beriman. Tak der lagi jenaka pak long yang mencuit hati bila kami bertandang ke Jalan Pegawai nanti. :(
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino