Monday, August 10, 2009

Rak, Bilik Abang, Alesya 13 months!!


Pic ni khas untuk Jiey, Jiey tanya camner saya gantung rak tu (erkkk bukan saya, Lukman did..saya propa je.) Jiey mintak amek gambar cemana rak kaput tu leh tergantung.

OK nah, khas untuk Jiey, selamat menggantung rak Ian
Photobucket
Kami tak tebuk dinding rak tu, sebab takut plywood murahan rak tu pecah atau merekah so just hang gitu je... benda alah bentuk L tu saya tak tau mana apa, tapi kat hardware ada la, patutnya Lukman nak gantung gak, kira atas bawah le ada menda tu, ishkkk buruk beno ghopa kalo dah jadi lagu tu.. tak mau..tak mau... so rak tu jadi gitu je. Susah-susah panggil le Lukman menggantung. Tak gitu Lukman?? upah murah je kan..ahaks.. Bestnya Lukman ni dia cool, ko suruh la cemana pun dia rileks je. Anak buah teman berdua ni Lukman dan Syazwan memang cool, tapi kalo datang angin sengal depa, kemain ngutuk dan menyakat aku, kekonon support pak sedara depa nak cari mak cik baru le.. karate kang.

Dan hari tau tak sempat amek gambo aper bibik letak kat rak tu kan..
Nah sila hayati... tak makan hari eric leong kalo nengok???
Photobucket

OKlah tamat cerita rak...

Kan hari tu kitaorang ada beli satu set bilik tido baru kan, ni laki meks le ni..orang kata beli lemari tu dia nak hangkut semua satu set, kot ye pun murah, (perabot cap ayam je, beli kedai ah kaw..) ok pas dah dapat set bilik tido tu kami letak kat bilik tetamu, and katil kat bilik tetamu pindah masuk bilik si abang, dan katil kanak-kanak abang masuk bilik tido kami, bersempitlah dengan katil sedia ada dalam bilik kami, so sejak abang dapat katil queen tu, dia tak der cadar sesuai. Dia pakai cadar lama mama, corak kotak-kotak.. dah macam kain pelikat beso atas katil dia..hiks, pandai ko demand ek.. dah tu puas la mama cari kat Ausino la, kat Carefour lah, kat Kedai-kedai cadar tader yang mama berkenan..

Erkk walaupun untuk anak, tapi i'm the boss..ahahah, susah jadi saya ni, memandangkan bilik abang tu langsir dia kaler hijau and ada gambar-gambar kereta, makanya saya nak cari yang matching la.. kan, maka saya jelajah ke forum wanitamelayu and jumpa yang berkenan maka order terus, sangat matching dan paling best, sebab Transformers!! mama kan peminat.. takkan mama nak beli boh kat bilik mama, tak seshuai...

so cun kan..kan..kan.. tolong cakap cun, sila jaga hati saya sikit ek.. Matching kan kaler langsir dan cadar tu.. i likeeeeee
Photobucket

Nak order leh pegi sini BLOG CADAR NI tapi best view koleksi dia from wanitamelayu (WMC), tapi tak pasti la korang tak jadi members wmc leh view ke tak. Saya ni dok usha yang set cadar biru lak untuk bilik abang, coz next langsir abang nak tempah kaler biru (babah tadi masa kat Nilai 3 mama dah usha langsir gambo keter kaler biru, kira jadi ek..) Kualiti kain pun memuaskan hati, berbaloi-baloi... rega cuma RM60 termasuk harga pos. Selain usha cadar biru, tengah usha cadar yang very the henglish style tu..geram betul, sampai tak tau nak pilih yang mana satu. Nak tunggu Alesya beso sikit, nak beli cadar-cadar barbie tu, comei giler..

Semalam kitaorg pegi Nilai 3, saya nak tempah alas meja, alas meja makan utama, pastu usha-usha gak benda lain..ahaks.biasaklah kan, langsir mmg murah-murah, kualiti kain pun ok gak. Kalau siapa nak kain ala elyza's tapi tader bajet besar, saya cadangkan anda ke Nilai 3, bersepah orang jual kain begitu, kalau beli balik jahit dia kasi RM10/meter, kalu dia siap jahit, free upah, RM13/meter. Saya tempah alas meja, untuk 8 seater, corak kain buah-buahan, ala kain elyza's cuma RM60 je, kalau nak beli ori elyza's ratus-ratusan le.

Menda kain ni???
Photobucket

Benda alah ni ala-ala baby sling. bibik-bibik kan suka kendong baby pakai kain batik kan, tak lawo dan agak kekampungan kan..Oh saya kan eksen sikit, jadi kain batik mane best.. Saya nak beli sling-sling, baby carrier bagai tu cam membazir lak, sampai ratus-ratus reganya, sebelum ni bibik kendong Alesya dengan kain-kain lama yang dijahit bersambung, so saya lebih kreatif, saya pegi tempah kat kedai, ada gambo kartun-kartun, kain tu bidangnya 92 inci, beso, so beli 1.5 meter je, (semeter RM10 jek)potong dua, dan jahit cantum, jadi panjang dua meter lebih sikit, ada baki kain lagi, saya simpan nak buat sarung bantal si baby Q tu.

meh tengok baby sling baby Q, comel tak.. Ceria dia kan?? eheh ni baru balik dari Nilai 3, terus test..
Photobucket
boleh kendong sambil dudukkan baby, boleh ala-ala memangku baby, and boleh buat macam buai.. suka sangat Alesya.. yang buat macam buai tu sesuai kalau baby BF, orang tak nampak. uhuhu susah tau nak kendong gini, jenuh saya practice ngan bibik, baru jadi, bibik steady je, kendong tanpa pegang-pegang.

So dengan kos Rm25, (RM15 kain 1.5meter dan upah RM10) saya dapat baby sling ciptaan sendiri..ahaks.. (erkk kain tu bidang dia beso, utk orang buat cadar, kain lembut, kalau bidang kecik tak pakai belah dua kain tu) berbaloi-baloi...

Eh kitaroang dah tengok filem SETEM, memang best, lawak gampang tahap langit punya. Kitaorang itu, ialah Syazwan, Najmi dan boths of us la la, hero mesti ngan heroin. Lukman tak ikut, dia budak sekolah, kena buat kerja sekolah, lagi pun pencetak rompak yang cekap, sikit hari lagi, dia dah download la. Filem ni pecah perut punya, kitaorang tgk show 11.30 malam, huishh penuh panggung ouls... cayalah.. watak tambahan yang best tahap dewata raya, ialah Sathiya, lawak keji lagi hina betul. Selamba kodok buat lawak dengan kepala samseng. Yang syok kepala samseng tu Cina cakap Kedah.

Eheheh kalau nak tau, kat Kedah ada cina yang memang pekat cakap melayu telo cina dengan loghat Kedah, contohnya jiran-jiran Cina saya, kalau dengar depa borak ngan emak saya, kalau tak tengok muka mesti ingat melayu, boleh dengan nyonya Abi (Ah Bee kot nama dia) cakap ngan emak saya, "eh lela, hang beli benih pokok ni tang mana? aku lama dok chaghi ni, pokok ni kena boh ayaq banyak nooo," eheh tu contohlah kan..

See cina kedah konsep satu Malaysia kan..ahak.sama cam cina Kelantan.. Malah nyonya ni siap join Mak Zarah, Mak Mah, Mak Som pegi kenduri kawen orang Melayu. Time raya depa pun sebok tolong mai balut ketupat gak..eheheh Siap tengok lagu mana mak cik Lela buat rendang, buat kuah kacang, gitu la Ketua Samseng cina dalam SETEM, dia tanya "hang lapaq ka??" semua loghat kedah, mana punya cina depa ambik tu... lawak beb.. dan macam biasa, gue mestilah tonton, ai kan peminat kipas mati Adflin Shauki.
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino