Monday, July 27, 2009

Adik and abang - in the jungle..


Hari minggu yang saya sangat suka.
Rileks sebab tiada tempahan cupcakes, sebelum Sabtu dan Ahad dan siapkan beberapa order, then sy freekan sikit Sabtu dan Ahad untuk rileks dan bersantai. Maaf kepada yang sms hendak order cupcakes masa weekend ni, saya bukan selalu free di hari minggu, jadi minggu ni rileksss sukanya... Biasanya tempahan saya terima awal, kekadang sampai 2-3 bulan awal. Specially yang regular, diaorang tau saya tak terima tempahan last minute, sebab saya dah full, jadi biasanya akak-akak, adik-adik dan kawan-kawan ni biasa akan booking awal, ada yang 2-3 bulan awal, or 1-2 minggu awal, jarang orang yang betul regular ni order last minute.

Kenapa yang regular ni selalu order awal, coz, diaorang dah tau kualiti and the taste of cupcakes, so this regular people really hope that saya boleh buatkan order mereka, jadi kebiasaan mereka akan book awal i can name it a few,erkkk saya nak sebut tapi kang ada pulak yang saya tak tersebut ada yang kecik ati pulak, senang kata i know who you are.. one of them is Robeeyah, kan robee kan... Coz from Robee je, ramai member office dia lain juga yang jadi regular saya. Thanks Robee. Eh ada antara yang regular ni, yang saya buatkan cupcakes tunang mereka, wedding, first anniversary, and sampai birthday first anak mereka pun tetap order ngan saya, terharu sangat... tima kasih...

Tu dia..intro saja dua perenggan kan?? punyalah melalut merapu meraban kan.. Allaaaa macam biasalah, mesti kita pergi melancong dulu baru masuk topik kan...

Ok hari minggu dua hari ni sangatlah bermakna, masak-masak untuk suami dan anak-anak, golek gelantang depan tv, angkut ngan toto, bantal duk lepak depan tv kat ruang tamu depan, sangatlah bahagia. Hari Sabtu tu kami layan segala neka movie, drama.. telemovie Siam kat Astro Mustika pun kami bohhh, sampai pukul 3 pagi, nah ambek... tp lawak giler la citer Siam tu. Lawak gampang sungguh.

Di hari minggu yang lapang ni juga saya layan youtube, cari nursery rythm untuk si Alesya.

ni video In the Jungle yang Alesya sangatlah suka.. ermmm tak leh nak boh video kat sini pulak, kasi link je la..tengok sini comei giler video clip ni, udah lama save dalam fav youtube saya tu, cuma dah ada baby ni baru teringatlah nak godek youtube cari nursery rythm, dalam banyak-banyak lagu saya dok save, yang ni paling dia suka..

pic kurang berkualiti sebab tukang ambik gambo si abang,
Photobucket

si abang tak ambik video pulak, kalo tak best giler tengok Alesya menggedik dan punya terjerit-jerit suka. tengok bila dah abeh video tu member nak panjat atas laptop nak panggil hippo tu muncul balik.eheheh cute je
Photobucket

And ni pic dua beradik layan buku, si abang baca majalah, pastu si adik pulak mengikut, dia baca buku baby le, seronok bila tengok dia cuba sebut apa abang dia sebut, bunyi-bunyi baby, tapi dia pandang je mulut abang pastu cuba sebut..
Photobucket
abang ke kiri, dia ke kiri, abang angkat kaki goyang-goyang dia pun goyang, bila abang leka sikit baca majalah, tak layan dia, dia marah, jerit-jerit tarik perhatian abang, bila abang layan dia, dia gelak suka.


Hari minggu ni sunyi pulak, dah berminggu-minggu anak-anak buah dan Mak su datang setiap weekend, minggu ni mak su bebudak ni balik kedah, anak bongsu la katakan, demam sikit balik duk celah ketiak mak sat. Pastu di Lukman kat GMI sibuk dengan assignment, Syazwan kat UniKL Gombak nun demam. Sunyi pulak dah biasa bebudak ni ada, meriah, melepak kat Anjong Kaseh sampai 1-2 pagi biasanya. Last week best, kitaorang lepak kat Anjong Kaseh layan movie kat laptop si Lukman.

Al-Fatihah buat arwah Yasmin Ahmad, ermmm tidak ada lagi filem-filem menarik dia lepas ni, and pulak adakah kita akan menikmati iklan petronas yang best-best lagi lepas ini?
Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino