Tuesday, July 07, 2009

Alesya anak babah dan brooch dibeli darlingku..


Huh!!! Masih bengkek dengan celcom berukband ni.. slow cam siput sedut. Dan boleh connect bengkek ngan YM pulak, tak boleh sign in, ape hal memanjang kata wrong password la, tak der connection la.. anyone pakai windows vista ada masalah?? atau problem dengan celcom berukband?? dalam gue bebel ni, gue cube sign in bleh pulak, suke suki je YM ni ko ek.. ko nak kasi masuk ko kasik, tanak, ko tak leh org ber-YM. cit podah...

Saat saya sedang menaip ni, (taip malam esok auto publish jek) si Alesya tido, dan terjaga jap tadi. Saya sudah pergi menepuk pap-pap punggung dia kasi dia tido balik, tapi dia gagau dagu, takder janggut daaaaa, sekalik dia turn volume high, terpaksa kaco pak dia tengah layan sport kat tv. And pak dia punnnn cube kalo emak dia mintak tolong picit kapla ka time , kompem tak ikhlas je tenyeh kepala gue, tapi bila kita cakap, "babah, alesya nangis cari janggut" wah wah wahhhh dan-dan tu masuk bilik pok-pok anak dia dulu. Macam biasa, megik berlaku, hulur je dagu, si baby Q cari janggut, usap-usap, terus tido semula..wah kuat bonding dua beranak nih. Sekarang ni tengah malam dia terjaga pun nangis semacam je, sampai naik hangin gak mama dia, dah le ngantuk esok nak kerja, dia apa nak tah, kasi susu tanak, kasi air masak tanak, merengek je, tido sejam, jaga, nangis, tak laratlah, mama layan.

Kejutkan babah, minta babah layan anak dara dia, mana tak nya, mata pejam, mulut merengek, tangan tergawang-gawang cari janggut pak dia kot, last-last saya give up, terpaksa kejutkan pak dia mintak take over, and macam biasa, dapat janggut pak dia, gosok-gosok, dia pun lena. hishhh memacam peel anak-anak ni. So semalam dia tido dengan pak dia, emaknya udah 'turun kasta' kena pindah tido kat katil bujang sebelah katil queen tu.

Nah nengok camner dia lentok ngan pak dia
Photobucket
gitulah caranya tiap malam kalo nak tido, duk celah ketiak pak dia, gosok tapak tangan dia kat janggut pak dia, dok tenyeh-tenyeh t*t*k pak dia, ape best tah...

Eh Alesya ni kurang nak mamam le dua tiga hari ni, bubur nasi dan sayur-sayur dia pun tak berapa nak, pastu nestum pun tanak, try bagi pisang, pun tanak. biskut-biskut baby tu lagi tanak dia, kalau dulu dia tanak, masuk nestum dalam botol yang puting beso sikit dia minum gak, tapi sekarang tanak sungguh-sungguh, kalau dia ikut peel abang, mungkin nak merangkak sepenuhnya kot, sebab si Abang dulu kalau dia tak demam, dia mogok lapar supaya 'ringan badan' nak bulih buat sesuatu, meniarap ke, merangkak ke, berjalan ke.. Bibik pulak susah hati, siap suruh beli vitamin bagi selera makan, uhhh tanak le, sebab kang debab cam abang tu, si abang dulu kena bagi vitamin le sebab tanak makan sangat, sekarang kus semangat kalau nengok dia makan.

Alesya good girl la..macam abang dulu, mama happy sebab walau dia lasak ke hulu ke hilir berkayuh dengan walker dia, tapi dia tak usik barang perhiasan mama, i likeeee... mula-mula ada dia usik frame-frame gambar yang mama susun berderet kat sini, tapi dua tiga kali dia tarik kain alas, usik frame gambar tu, saya babab tangan dia, terus dia tak usik dah, kalau duk situ pun pandang-pandang je. bila dia nak usik je, saya sebut.. haaaapppppp, terus dia gelak-gelak pandang saya..ahhah ala-ala dia usik mama dia.
Photobucket

And kedudukan perhiasan yang saya susun ini masih maintain begitu, harap kalau dia boleh berjalan nanti pun jangan le ko usik adik, nanges mama kalo barang kesayangan mama ni pecah.
Photobucket

Eh u all tau kan, my laki is very the tak romentik kan, tetiba hari isnin lepas, member balik kerja, seluk-seluk poket, hulurkan saya benda ni
Photobucket
terkejut la akak kan, tah mimpi hape ni, gue siap gurau lagik, "eh ni ada apa-apa borang kebenaran nak kena sain ke?" hahahah member gelak, terus saya tanya dia, siapa jual ni kat opis? hiks, sebab saya tau, kalau ada member dia jual apa-apa kat opis kat dia, sure dia beli, pernah dulu dia beli biskut ape tah, sampai dua balang, padahal dia tau, bini dia tak suka biskut beli, sumer buat sendiri, dah le biskut tu tak sedap, angkut bawa balik kampung je, pun tak laku pun, tapi tu le, dia jenis tak sampai hati tak beli..hahahah

Rupanya dia beli brooch tu yang di jual oleh Wan, remember pernah tulis pasal Wan kat sini yang request nak resepi apa tah, dah lupa mak cik. Jadi Wan, ko tolong la jual brooch yang mahal sikit, koman-koman rega 30-40 ringgit, kalau ko boleh jual gelang emas ke, rantai leher emas 916 ke, bayar ansur-ansur ke, ko jualkan, dan suruh abg mior tu beli ek. kompem dia beli. Dulu pernah tau, masa saya student, baru-baru couple ngan dia, dia belikan saya rantai tangan Zhulian, kesahnya gitu, kawan office dia jual, dia hentam belikan saya, ala-ala makcik punya gelang. padahal saya remaja sunti masa tu. Laki saya ni, jumpa mamat-mamat jual keropok yang dari patani tu pun dia boleh angkut beli, sampai berlambak stok keropok kat umah, kalau orang datang, kitaorang siap leh kasi cenderahati lagi. hehehehe.

Nota tambahan : pasal berukband selekom tu, ghopanya cheq kena tukaq-tukaq connection dia...kalao kata 3G tak berapa kelia (clear) cheq leh tukar le edge, gps, ke gprs ke menda tah... mana cheq tau, kami buta it. Tapi semalam semalam geram betul, call selekom tu, kena tunggu selama 4 minit 56 saat (hampir 5 min) untuk bercakap dengan operator, selama hampir 5 minit tu saya kena dengar iklan selekom, iklan itu ini, boring la..pasang le lagu ke baru gue tak bengkek, tak pasal je budak operator tu kena sound. dia cakap sorry line busy, abeh tu, dah segala perbualan dirakamkan, tak reti-reti bos kat selekom tu nak tambah operator? berapa banyak anak buah korang kena marah satu malam? ape daaa... bil telefon dah le mahal, berukband pun bukan murah. untung jota-jota, bonus lebat... service ampeh.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino