Monday, May 18, 2009

Masih kah Kau Ingat??


Hari tu baca blog Zar, dia dok buat tag pasal entry chenta-chenta, walaupun Zar tak tag saya, tapi saya gedik nak buat juga entry tag ni sebab saya rasa indah untuk dikenang balik kesah dolu-dolu..

1) Tempat pertemuan pertama anda dan suami buat pertama kalinya
Kalau ikutkan 'pertemuan' pertama ialah di MIRC Chat weiiii, budak la ni MIRC pun tak tau gamaknya, eheheh, hari tu saya ajar kawan saya Pn, Akiza Roswati yang baru nak belajar kena MIRC, tahun 1998 masa tu, pegi CC, internet sejam 7 rggt oo masa tu. Pastu Kiza bertukar no phone ngan dia, dia calling2 dia, pastu dia siap pesan kat kiza, suruh kawan awak tu call saya jugak, ehehe pastu saya pun calling dia, tp no feeling la, sembang loyar buruk adalah..

Tapiiiiiii... Jeng..jeng..jeng...

Pertemuan bertentang mata sebenarnya setelah berbulan kenal tru irc, email, dan telefon ialah di Jalan Telawi 3 Bangsar, lebih tepat Kenny Rogers Rest. depan Aff*n Bank situ, dolu Perwira Aff*n Bank noks, setelah berbulan kenal tru MIRC, email dan telefon je, dia pakai hp, meks student masa tu boleh kira ngan jari mano je student leh pakai HP barang mewah tu. Masa first jumpa ni pun dengan 4 orang kawan, my partner in crime masa tu ialah, Rass, Jal, Marlina dan eh sapa wei sorang lagi?? kak Yah ka? kakak?? Norma?? rass tlg remind sat..


2)Pandangan peribadi and terhadap terhadap sikap atau ciri2 padanya ketika mula-mula berkenalan
Tak suka, eheheh sbb dia ni mulut laser, suka menyakat, dan menyakitkan hati..ahaks, rass, hang ingat dak dia kutuk nanti kita balik hostel kena panjat pagar, semua orang lepas, aku sorang ja tak lepas sebab sangkut kat pagar, sakit hati ooo kutuk orang masa tu.. i dun like.. pastu rasa macam tak nak dah jumpa mamat mulut laser ni. Pastu masa nak balik tu, mamat ni siap pesan berkali-kali nanti dah sampai hostel telefon la bgtau dah sampai, uhuhu ingatkan caring le sangat, tapi rupanya dia kata, bukan apa, kot-kot hang pa buat jenayah ka, kena bunuh ka..pastu org terakhir hang pa jumpa ialah dia, sat lagi tak pasal je. cisss.. masa sampai tu cam maleh je nak calling, tapi partner in crime me kata call le ckp tima kasih belanja makan dan belanja tambang teksi Bangsar-Shah ALam. heheh, lps call tu dia suruh call lagi, ewahhh ape hal mamat ni.. hiks..

Pastu beberapa hari lepas tu tu baru call dia balik, ewaahhh dari mamat brutal, tetiba jadi mat leleh lak, dok getik-getik puji-pujian kat saya, kata suka nengok saya ada lesung pipit la..senyum cute la..baby face la..ayat beb.ayat... (lukman ko baca ni sila muntah tadah besen ye..tu la pak sedara hang) pastu normal la kan, saya perempuan biasa, cair le jugak..hahahah poyo je kan..

3) Tempat 'dating' di mana dia meluahkan perasaan pada anda
Hahaha bertempat di tepi kompleks daya bumi, tepi sungai kelang, dekat dengan CM, tu diaaaaa punya tak romantik pakcik ni..hahaha, tepi jalan tu je dia boleh luah isi hati dia..ciss tak memilih tempat langsung. Puncanya dah lupa pasal apa, masa jumpa tu acik ala-ala cam merajuk sikit, tetiba member terus luahkan isi hati, ala-ala takut kehilangan gitu kekdahnya..eheheh dengan masih berlagak, saya cabar dia, "kalau betul pi la jumpa emak abah saya," Betul-betul lepas tu dia pegi jumpa emak pak saya. uhuhu

4) Jika anda masih ingat, ayat apa dia gunaka ketika meluahkan perasaannya.
Mula-mula kat telefon je, ke main berani pak cik ni ayat power dalam telefon, tapi ayat meruntun jiwa yang tak boleh lena ialah, dalam dok melawak gitu gini, pastu dia pun dok nasihat itu ini, pastu gue cam tercabar sikit, "ape hal mamat ni sebok je nak bgtau itu boleh, ini tak boleh kat aku ni, huks.." tetiba sentap tau, bila gue tanya dia naper selalu dok nasihat saya gitu gini, tetiba mamat ni cakap "sbb i want you to be my wife, a mother for my future kids," glurrppp sentap meks noks.. dan-dan tu rasa melayan sat. hiks..tapi kerek beb, wat-wat lawak bodo lagi lepas tu. Lepas tu member ajak jumpa.. jeng-jeng...kitaorng punnn jumpa..

5) Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Kenal Ogos 1998, Bertunang 5 September 1999, kawen 1 Jun 2000 kira-kira dalam 2 tahun gak le.

6) Berapa lama usia perkahwinan and sekarang
1 June ni genap 9 tahun. Alhamdulillah

7) Kejutan yang dia pernah buat pada anda?
Hahaha, masa birthday saya dia datang sehelai sepinggang lenggang kangkun, tak der kad, takder hadiah, huwaaa sangat terkejut occay, meks feeling seprais bila nak pegi deting musti dia kasi kad birthday, koman-koman pun beli coklat sekotak ke, tapi haghammmm nan adooo sangat kejutan ok...hahaha masuk kategori kejutan gak le kan?? Sentap giler masa tu rasa macam nak hentak-hentak kaki sepanjang jalan sebab boifren tak romantik tak reti-reti nak tunjuk kasih sayang kat awek, saya ni dari malam sebelum tu bajet-bajet la esok-esok apalah besday card dia nak kasi kat saya, hadiah ape la dia nak kasi...sekalikkkkkkkkkkkkkk tu diaaaa lenggang mak minah dia datang, tanpa rasa bersalah.. terkejut yang sangatlah kejutan katanya kannnn...


Ini lah kes yang entry saya dulu, yang dia ajak masuk Memory Lane CM tu suruh saya pilih kad birthday sendiri, and pilih hadiah apa nak, kang dia sign je..huwaaa macam nak hempuk je masa tu..hahhah kelakar bila ingat balik.


(psstt zar, koman-koman pun zar dapat gak besday kad gambar sampan, dari nasir tu, pnut ni nan ado langsung..hahahah)

kejutan lain tu biasa-biasa je, pernah tiba-tiba belikan hadiah cincin masa tau pregnant kali ke 3 (yg gugur sebelum pregnantkan alesya) lelain tu biasa-biasa je,

8) Perancangan and dan dia dalam rumahtangga
ikutkan hati mmg mau anak lagi, tapi cukuplah ujian-ujian kehamilan sebelum-sebelum ini, dua kali keguguran selepas Najmi, and sebelum Alesya, dengan tahap kesihatan yang sangat teruk kalau pregnant, rasanya 4 of us is more than enough. Bila kenangkan balik keadaan kesihatan saya masa pregnantkan Alesya rasa macam tak percaya saya lalui kesakitan semua, kuat juga saya ye..

selain itu, teringin nak ada syarikat sendiri yang saya dan dia usahakan, untuk masa depan anak-anak.

9) Bagaimana dia melayani karenah anak?
Dia garang, tapi dalam masa yang sama, dia jadi 'best friend' pada anak-anak, terutama Najmi, Alesya masih baby, and of course la dia sangat manjakan anak dara dia tu.. lama kan, kami menanti..

10) Hubungan suami dengan anda dan keluarga sebelah anda?
Alhamdulillah dia menantu terbaik yang emak ada sekarang, yes bukan nak puji, tapi 'bekas' menantu lelaki emak yang dulu tu sangat hantu. Menantu perempuan lain la kan, emak ada satu je menantu perempuan, jadi dua-dua menantu emak sayang ler. dengan adik-adik saya dia tak berapa rapat, tapi mengambil berat le, saya pulak rapat ngan anak-anak sedara dia, sebab budak-budak tu baya-baya adik-adik saya, so chemistry lebih dekat. eheheh

Okeh sekian terima kasih, tader nak tag sesapa, tapi sila buat untuk catatan kenangan.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino