Friday, January 09, 2009

Alesya 7 months






Alhamdulillah, Alesya hari ni genap 7 bulan. Syukur kami diberikan kesempatan untuk bersama-sama dia hingga ke hari ni, dengan izin Allah Taala.

Hari ni saya plan nak niat berkenduri pulut kuning, memang dari masa Alesya kat NICU saya dah bercadangan akan kenduri pulut kuning, kebetulan emak pun ada sini, so ada tukang tanak pulut yang hebat ada, saya beli barang je la.. so semalam saya dah siapkan 2 ekor ayam di masak rendang. Pagi ni emak cuma tanakkan pulut, plannya pagi ni mak akan tanak sikit dulu untuk saya bawa ke opis, selebihnya emak akan tanak kemudian untuk saya bawa ke sekolah agama Najmi petangnya.

Uhuhuhu tapi tiada rezeki kawan-kawan di office, kerana emak dah tanak pulut, masih keras lagi, then emak nak stop kejap, pegi solat, mak pesan kat bibik, nanti di tambah air panas ke dalam periuk kukus sebab air dah makin kurang, uhuhuhu rupanya bibikku menyiram-nyiram air ke atas pulut tu, padahnya pukut jadi lembik, dan tak sedap...aduhhhh banyak pulak tu... nampaknya nanti balut, then buat pulut panggang je la... uhuks... tak der rezeki kengkawan office.. so saper nak makan pulut panggan inti sambal kelapa dan udang sila singgah rumah petang karang, sure banyak dapat tu... jenuhlah jiran-jiran makan pulut panggang versi lembik.

sabauuu jo la...

Si Abang pulak

Abang Najmi buat hal dua tiga ni, tak nak pegi sekolah, ye la dah lama cuti, malas la bangun pagi mandi dan ke sekolah, semalam dia menangis tanak pegi sekolah, mula-mula mama handle, bila tak jalan, babah masuk campur.. budak ni dengan babah tak berani. hahaha jangan kata budak, mama pun tak berani..hiks.. bibik pun awalnya selamba kodok, ubah/alih barang-barang pertukangan cik abang kita.. sampai pening dia mencari, last-last kita warning bibik..jangan usik barang bapak, nanti dia marah.. ehehehh bibik pun tak berani usik..hahahah ya hubby saya garang... sila percaya. Paling kelakar, bibik mengemas stor barang, aduhhh gue sendiri pun tak ganggu barang dalam stor sbb 80% barang dlm stor tu harta karun cik abang, ehehh bibik pulak pegi susun kotak, alih kotak, itu ini...aku lak cuak, bila balik kerja tengok stor berubah rupa... mujur hari tu angin babah baik, so dia gelak-gelak je dengan peel bibik..

Israel


tengok picture tu..lahanat kan Israel..Ya ALlah turunkan bantuan kepada kami di muka bumi untuk membantu saudara kami di Palestin.. kejamnya Yahudi celaka ni... aku nangis gila tengok mangsa-mangsa bom di Palestin, tengoklah wajah comel budak yang mati tertimbus ni...gila boleh bayangkan betapa azabnya dia sebelum meninggal..

Yahudi bodoh!!!! Bangsat!!! Lahanat!!!! Benciiiiiii mampus la korang semua Ya ALlah tolong kami hambaMU yang lemah ini, selamatkan Palestin...

kalau ada saki-baki gaji sikit dalam Maybank tu..sila log in dan dermalah pada Palestin alaa kalau baki ada tak sampai 30 rggt cam saya ni...uhuhu dermalah berapa pun, sepuluh, lima ringgit pun tak per..kalau sejuta rakyat malaysia derma 5 rggit, dah berapa kita dapat kumpul...
cepat derma...

ni no akaun maybank tabung bantuan palestin 514105-320501, alaa kalau belen dalam bank tinggal RM12.13 tu... pi la klik dan dermalah sepuluh ringgit tu... kalau belen tinggal 8 rggit, dermalah 5rggt, bukan boleh bawa keluar pun dari atm sepuluh ringgit, tambah-tambah bank cap kepala rimau tu.. semua main boleh keluar duit RM50 jek...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino