Tuesday, December 16, 2008

Entry sengal-sengal marah


Entry sengal-sengal marah..
Sila berangkat kalau anda seorang skema, mat or minah belia harapan negara..

Jarang tau saya meroyan.. tapi hari ini sila beri peluang.

Weiii bengang nih...
Bengang 1
Semalam ada orang sengal meraban, dan meroyan dan sawan kot menalipon saya dan meroyan bla..bla..bla... point je ciput je, mintak maklumat, tapi sengal dia lebey... pastu email lagik, terus la gua kasi gua punya boss handle, bukan level gua la nak handle meroyan camtu.

-titik-

Bengang 2
Yang ini memang sejak awal lagi bengang tahap sengal team T*yota Kajang macam _)*)(&^*&%)^(*^* benciiiiii - Weiii gua nak kaler hitam bukan dark grey... kalau gua lawyer gua saman kompeni lu.. gua nak hitam.. sian si darling serba salah... bininya degil nak hitam, tapi ada sebab musabab logik akal, dia dengan berat hati merelakan dark grey jugak. Gua lagi la... paksa tanpa rela.. huwaaaa..

Bengang 3
Peg. Imi and mamat Indon (Imi=Imigres*n)
Peg Imi telah prepare dokumen dan visa dengan bijaknya telah menyatakan kononnya calling visa bibik kena pi cop di Medan, sedangkan sepatutnya di Pekan Baru. Dia geografi dapat 9 ke? lainla gua yang memang sengal geografi. Kerani kaunter tu confuse, Medan or Pekan Baru, Peg. Imi itu dengan muka confident kata Medan, segala dokumen ditala ke Medan. Mamat Indon sengal yang uruskan bibik dari awal tak bagitau yang mintak Imi kita halakan ke Pekan Baru je. Semua sengal ekkkkk.. Hangin bila mamat ni sms, kena charge sebab dokumen patut cop di Medan dia cop di Pekan Baru.. Haruskah saya senyum gembira dengan situasi ittew.

Uhuhu
Hati sudah terhibur, kami menicah (apa istilah korang ek??) kami makan pelam muda dengan sambal home made, ada sorang my staff mertuakan pandai buatkan kuah sambal ala kuah rojak.. orang utara kan hebat...hahahah) kami makan-makan pelam muda sambil cicah kuah home made yang sedap itu, dapat kunyah pelam muda sedap dan rangup hilang bengang kejap.

Sudahlah dengan bengang..mari kita bergumbira..
Hari Sabtu nan silam kami pegi kenduri AMYZ sungguh seronok, dapat jumpa geng-geng otai blogger..hiks, ku katakan otai sebab time kami menulis blog beberapa tahun nan silam, ada orang baru pandai register email..ahhah sapa tatau tuuuuu kejam nooo..hahaha statement berunsur riak..sila lariiiiiii

Di Kenduri Amyz saya rasa gumbira sebab CIK DAUN yang sedang hamil sudah gumuk..malah saya rasa hebat, bila saya rasa saya lagi kurus dari daun, malah lebih jelita kerana era saya mengandung dengan pipi kembang dan hidung macam jambu air sudah berlalu, dan suka mengutuk dia yang makan tak hengat, masa kami makan, hujan mencurah, bila kami berhenti makan hujan pun berhenti, tapi Daun masih boleh bengun menambah ayam goreng untuk meratah.. sungguh poyo kan?? Maka keluar kenyataan, udah-udahlah..hujan pun dah berhenti, ko makan bila nak berhenti. Hiks... Tapi kerana dia membalas dendam hutang makan yang tertangguh kerana mabuk yang ganas masa awal kehamilan, maka dia di beri keampunan.

Tak Caya tengok gambar, Daun gumuk kan...hahahaha
Photobucket

Dan ini sebahagian dari otai blogger huh otai tu..
Photobucket

Dan inilah pengantin yang jelita ittew..merah ko nyah...
Photobucket

Itu cerita Sabtu silam, ini cerita Ahad silam
Ahad nan silam, persatuan penduduk Fasa 2 Semi D taman kami buat Family Day, best.. dapat kenal jiran-jiran satu fasa, bukan senang nak berkumpul dan beramah mesra, makan pagi port luck.. family kitaorang buat sosej roll bun..of course la homemade bun kan..
Photobucket

Then awal pagi tu ada senam robik.. meks ada baby so tak der nak berobik pepagi tu.. ada games memacam, tapi satu pun saya tak join, sebok bersembang bawah khemah je...pic pun maleh ambil,
Photobucket

paling kelakar time borak-borak, sesama jiran yang tak pernah kenal, bila diaorang tanya saya duk lorong mana, saya cakap 4/1, lorong ni antara laluan utama menghubungkan dengan lorong-lorong lain, sebab lorong yang tidak ada jalan mati, ehehe kita perumahan kami ni macam satu round, kami barisan yang membentuk bulatan, kira laluan kereta lalu lalang la.. bila orang bertanya rumah yang mana ye.. saya cakap le sebelah rumah putih yang naik dua tingkat, (rumah kak Zah) spontan mana-mana yang bersembang dengan saya akan sebut gini "ooo rumah pagar kayu ye," hiks... ya kami dikenali sebagai rumah pagar kayu... asal saya borak dan bagitau lorong rumah dan rumah yang mana, orang akan sebut, "ooo rumah pagar kayu" eheheh esok anak-anak saya orang kenal, sebagai anak-anak rumah pagar kayu...eheheh hiks, kelakar la pulak. orang sebut rumah kita rumah pagar kayu.. trade mark gitu

Siap ada satu akak ni ikut balik rumah sebab teringin nak tengok dalam rumah saya camner.. uhuhu orang berhajat ke rumah, takkan le nak kata tak boleh, terima ajer, sogan meks tau...masa ni dapur bakeri tengah bersepah, dengan sebelum siapkan tempahan cupcakes, tapi mujur part yg lain masih menten, sebab?? my darling very cerewet tau.. rumah mesti always kemas, kalo tak muka dia muncongggg jek..

so inilah rumah pagar kayu di lorong 4/1
Photobucket
kalau sesiapa baca blog ni nak menyinggah sila tekan loceng, saya menerima tetamu dengan gembira..tetamu bawa rezeki kan...

Sekian cerita saya..jumpa lagi di lain siaran..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino