Monday, December 01, 2008

Al-Fatihah Nik Farah Suhanniz


Balasungkawa Nik Farah Suhanniz Nik Bahari Shah (1975-2008)
Semalam, masa saya sedang projek mengemas rumah, alih-laih perabot, mop lantai tiba-tiba ada sms masuk, dari Shuk kawan masa belajar di UiTM, bunyi sms "Dalam buletin utama td kabo 4 org staff library awam kelantan mati eksiden dengan bas, salah seorang tu namanya Nik Farah umur 33 tahun, Nika farah batch kita ke" menggigil saya baca sms tu... belum sempat saya reply, masuk lagi sms, dari Mekna memaklumkan dan seterusnya mengesahkan berita yang Shuk tengah tengok tu, terus saya call Mekna, dan Mekna cerita dia tau dari Kak Nun, saya terus tak dapat nak call Kak Nun sedih sangat.

Masih teringat-ingat keletah manja NIk Farah, Farah memang sweet. Sweet sangat, manja dan perangai keanak-anakan yang comel dan menghiburkan, tapi bukan bermakna dia mengada-ngada atau tak matang, dia sangat matang dan penuh sopan. Farah antara manusia yang memberikan presepsi aku terhadap anak orang kaya. Datang dari family berada, sikit pun tak membezakan dia dengan kami semua, masih makan semeja, masih duduk hostel, makan nasi kawah, makan kat gerai tepi jalan, naik bas turun bas pegi kelas. She is humble.

Farah kawen penghujung tahun 1999, dan saya kawen pada June 2000, masa saya baru je tau saya pregnant, saya call Farah share the happiness and masa tu Farah dah lebih dua bulan pregnant dari saya, kiranya kami sama-sama mak buyung la. Farah bagitau date due dia nak bersalin doktor kasi ialah 6/3/2001, and dua tiga hari sebelum tarikh tu saya call dia, menyakat dia, "farah, orang beraya makan ketupat, awak pegi beranak," eheheh dia cakap " saya dah pesan kat baby, rileks dulu, jangan keluar hari raya haji, mama nak beraya" dan rupanya, kuasa ALlah, hari raya haji tu dia masih gagah menjamu selera makan ketupat rendang bagai, saya pulak yang di sorong ke dewan bedah untuk mengeluarkan si Najmi dari perut saya pada tarikh itu.

Selesai semuanya saya call Farah, saya cakap "awak, kita dah selemat bersalin, kita ingat awak yang tak sempat makan ketupat, rupanya kita yang tak sempat" terkejut la si Farah kerana saya baru 7 bulan pregnant.

And awal tahun ni, Farah sakit teruk, dia kena denggi berdarah, bermingu duduk wad, sampai ICU, kena tukar darah lagi, memang sangat kritikal, berpuluh botol air dimasukkan. Tapi kuasa ALlah, dia selamat dan masuk kerja semula. Tapi bila sampai masanya, ALlah menentukan, dia meninggal kami semua pada usia 33 tahun. Meninggal dua anak yang masih kecil, Lyana sebaya Najmi pasti dan adiknya pasti akan merindui mama mereka sesangat-sangat.


I'm Speechless, tak mampu menulis..sedekahkan AL-Fatihah buat arwah.

tengok senyuman farah, sweet kan, manis sangat
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Berita kemalangan
Photobucket



:-(

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino