Thursday, October 23, 2008

Titipkan doa buat Amir Yusuf



Amir Yusuf, pejuang hebat, kami doakan Amir Yusuf cepat sihat...

Saya sudah melalui saatnya dimana menempuhi saat-saat kritikal melihat bayi kecil yang saya nantikan lebih 5 tahun berjuang untuk meneruskan hidup di unit rawatan rapi hospital.

Saya sudah melalui saat dimana air mata terlalu murah jatuh membasahi pipi bila melihat tubuh kurus melidi berselirat dengan wayar, dengan tiub pernafasan, tiub minuman dan segala wayar untuk terus merekodkan setiap denyut nadi yang menyambung nyawa anak sekecil itu di muka bumi ini.

Saya sudah melalui saatnya dimana bayi seberat 1kg, malah pernah turun sehinggan 800gram satu ketika, itu dikhabarkan doktor berdoa sajalah yang terbaik untuk dia. saya lalui dengan hanya doa dan harapan.

Kini saat saya bergembira melayani bayi anugerah Allah yang sangat ajaib itu, saya tetap menitiskan air mata setiap kali membaca catatan Fajar buat Amir Yusuf...

Saya hilang kata-kata... dari baris pertama saya membaca, hingga baris terakhir, hati saya penuh dengan doa...Tolonglah Ya Allah, titipkanlah keajaiban buat Amir Yusuf sebagaimana Nur Alesya Qhaisara dan Mior Adha Najmi lalui. Anak kami berdua dilahirkan dengan berat 1kg sahaja, namun, kuasa ajaib dariMu membolehkan mereka bernafas sehingga detik ini. Ya ALlah, sembukan Amir Yusuf, moga-moga Amir Yusuf dapat kembali ke pangkuan Anis, Fajar dan Najla.

Semalam juga semasa saya membelek album-album gambar lama, saya terlihatkan gambar semasa kami hadir ke majlis persandingan Fajar dan Anis di Melaka, saya sebak dan mengalir air mata, terasa baru saja meraikan mereka dengan gembira, kini mereka sedang berduka.. Saya simpan semula gambar kenangan itu, dengan linangan air mata, kerana memandang gambar itu membuatkan hati teringat pada Amir Yusuf.

Saya hilang kata-kata...

Tolong titipkan doa kalian buat AMIR YUSUF sebagaimana kalian ikhlas berdoa buat Nur Alesya Qhaisara...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino