Sunday, June 15, 2008

kelahiran adik


Catatan si Kecil..

Photobucket

"Saya dilahirkan pada 9 Jun 2008 bersamaan hari Isnin, jam 3.35pm, pada usia kandungan 30 minggu di dalam rahim mama saya, saya lahir sangat kecil 1.05kg sahaja, tapi saya kuat, saya akan sihat dan kuat macam abang saya nanti, saya pohon doa kawan-kawan mama dan babah saya di sini, doakan saya cepat besar dan dapat balik ke rumah dengan segera. Buat masa ini doktor masih berikan bantuan oksigen untuk membantu saya bernafas, Insya-Allah kata doktor sedikit hari lagi, saya akan mampu bernafas sendiri, sekarang pun saya hanya menerima bantuan oksigen di tahap yang rendah sahaja. Saya perlu guna tiub untuk disalurkan minuman dan ubat-ubatan, kerana saya sangat kecil untuk menerimanya secara langsung, tolong doakan Allah akan bantu saya untuk terus saya jadi kuat dan sihat,"

"Kesian mama selalu sedih tengok saya kecil dan nampak lemah, tapi bila nampak mama sedih, saya akan buka mata dan bagitau mama, saya ok, tak lama lagi saya akan cepat besar, dan mama akan senyum lega. Doktor pun bagitau mama, dari hari ke hari saya terus positif, tapi mama masih risau, iyer lah dia kan mama saya.. Mama selalu cakap pada saya "adik kena kuat, adik kuat macam abang, cepat besar, boleh balik rumah, besar sama-sama dengan abang," saya akan kuat dan sihat dan akan membesar dengan abang, Insya-Allah..."

Mama dan babah sudah memilih nama yang membawa maksud "Permaisuri Yang Di Lindungi Allah" dan moga Allah akan terus melindungi saya... Doakan saya ye..

Catatan dari Mama..
"Ya Allah Ya Tuhanku, berilah rahmatMu kepada anak kecil ku ini, berikanlah perlindunganMu yang berterusan kepada anak kecil ini, berikanlah dia kesihatan yang baik, untuk dia sihat sepenuhnya. Kau izinkanlah kami memelihara anak kecil ini di dunia ini, untuk kami didik dan bentuk dia menjadi muslimah dan hambaMu yang beriman. Kau izinkanlah anak kecil ini untuk hidup sempurna di bumiMu yang luas ini dengan rahmat dan keberkatanMu, lindungi dan jauhkanlah anak kecil ini dari segala musibah, berilah pertolonganMu untuk anak ini terus membesar dengan pertolonganMu Ya Allah. Sesungguhnya kami hambaMu yang lemah, sudah berusaha, dan kini kami memohon restu dan keredhaanMu untuk membesarkan anak kecil ini, Amin...."

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino