Thursday, November 15, 2007

My diet pic + Instinct


Salam buat semua..
Agak busy akhir-akhir tahun ni, dengan kerja-kerja ofis, dengan my baby projek kat ofis ni, so agak busy kiranya. Kat rumah internet dah ada, mula-mula dapat internet balik, slownya macam siput, selepas komplen baru kembali ok.

Nak kongsi kisah tragis my cousin kena curi hand bag, bukan kena ragut, tapi di curi di dalam rumah sendiri, gila punya berani pencuri ni.. pompuan pulak tu.. baca kisah selanjutnya DI SINI so moralnya kenalah sentiasa awasi hand bag, walau dalam rumah sendiri, penyagak di Malaysia ni berani mati punya penyagak. Hantu betul..

Instinct
Dua tiga hari lepas dengar kat radio ada topik pasal kalau cinta tak silap aku, aku dengar kejap je..ada sorang caller ni cakap, kalau cinta tu, kita kadang-kadang ada instinct yang kuat each other, kata caller tu, bila kita terfikir nak shopping, baru je nak ajak pasangan keluar shopping tengok dia dah ajak dulu..

Pehtu tadi baca blog KAK SYA ada cerita instinct anak dan emak. Eheehh semua benar belaka. Kadang-kadang masa kita kecil dulu, emak kita ni tau je kalau kita buat apa, walaupun kadang-kadang kita cuba menghapuskan bukti-bukti kejadian tidak yang sepatutnya berlaku dalam rumah seperti tertumpahkan air, tak baca buku, ponteng mengaji ke, panjat pokok ke, eheheheh

Eheheeh aku terfikir betul gak, masa chenta-chenta dulu selalu gak rasa macam tu, contohnya kadang-kadang pagi-pagi lagi terasa nak call darling, dalam 6.45 camtu, zaman tu belum ada henpon, so usung la duit syiling pegi kat public phone call dia pepagi, rupanya mmg betul dia terbabas dan terlewat bangun, bila aku call baru member kelam kabut nak bangun mandi dan solat subuh. And lagi, kalau kita call dia tiba-tiba, then dia terus cakap, dia baru dok harap kita call dia, sbb rindu, tiba-tiba bunyi phone, kita yang call dia. ahaks... (ye la..dia mana leh nak call aku, henpon pun tadak masa tu, )

Kalau keluar pulak, kadang-kadang terfikir nak pakai baju kaler inilah, dan berharap dia pun pakai baju kaler yang sama. Eheheh tup-tup bila depan mata tengok dia pakai baju kaler yang sama, tersengih-sengih dok fikir macam dia boleh baca je hati kita ni, eheheh dan kadang-kadang dia siap sebut, tadi dah pakai baju kaler lain, tiba-tiba rasa nak tukar kaler lain.. wahhh chemistry gitu..

Dan kawen pun lain pulak instinct tu, kadang-kadang balik kerja kita masak sambal tumis, tup-tup si dia balik dan bgtau, baru dok berangan nak suruh masak sambal tumis, kita dah buatkan. Eheheh tapi instinct dah kawen ni dah kureengg feel dia, sebab tak le seindah chemistry masa berchenta ahaks.. Apa pun zaman-zaman kuat instinct each other tu ialah masa zaman chenta-chenta la..sweet je terasa... ehehehe

Alamak..Eheheh dalam aku tak tau nak tulis apa kat blog, berjela jugak aku update, biasalah aku ni jenis NSTP...(Non Stop Talking Person) so ada je la aku nak merapu...hahahaha

Citer usaha menurunkan berat badan pulak..
Masa bulan posa hari tu berat aku berat aku turun ke 87kg..ehehehe lps raya naik balik ke 89kg..ciss ampeh sungguh...tapi aku happy jugak, sebab berat aku tak naik, walau aku dah tak minum Herba Life. ahahaha tak mampu beb, gaji dah kena potong loan rumah. so aku diet sendiri dan jogging atas treadmill tu je la..tu pun maleh. So dari dulu berat aku 115kg, skrang udah 89kg...lebih kurang 26kg turunnya...kalaulah berat aku dulu 80kg, skrang 54kg, je sure ramping gitu...eheheheh apa pun mmg happy sebab boleh pakai baju size 50 dah, dulu size 56-54, cumanya skrang baju-baju yang beso gedabak tu aku tak selesa pakai sbb bahu dah londeh, dan tangan meleweh je, kean pegi alter la..dan sengaja nak di alter supaya aku sentiasa beringat time makan, jangan overdose.

Dan sekarang aku sendiri dah tak heran sangat tak makan nasi, aku rasa sejak hari Isnin minggu ni, sampai hari ni aku tak jamah nasi betul-betul lagi, just rasa sesuap dua bila Najmi or hubby tgh makan. Aku sendiri pun heran, sbb dulu aku rasa macam nak pengsan kalau tak makan nasi. Ehehehe harap-harap boleh le turun lagi lps ni, dapat 80kg pun syukur dah..ermm tapi boleh ke??? cuba je la..mana tau berjaya..

yeay..it's me..
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino