Wednesday, April 04, 2007

gone with the blood



Nak tulis apa ye....
Nanti sedih lagi....
Tak Nak menangis dah..
Allah Maha Mengetahui atas apa semua berlaku...

Hanya yang pernah melaluinya saja yang tau bagaimana rasanya...

1 April 2007 malam, dengan kekerapan sakit perut dan sakit pinggang yang ketara setiap 5 minit, dan petangnya darah turun dengan banyak, maka hanya ada satu kekuatan, zikir dan ayat yang diberi Uztaz Darul Syifa. 7.50 malam, dengan sakit perut bagaikan hendak buang air besar, sekali diteran, maka gugurlah sektul daging merah yang masih lembik. Gugur bersama air mata kesedihan.

Dimeja abang 'bakal abang' sedang makan, bila dia tahu 'baby' dah takder, dia menangis, menangis sekuat hati hingga teresak..marahkan mama "Kenapa mama pegi berak, kenapa berak...orang suruh duduk rehat, kenapa pergi berak, kan adik kita dah keluar," Ya ALlah, budak kecil ni tidak memahami. Dia sambung "Kesian kita mama, kesian kita tak der adik, semua kawan kita kat sekolah ada adik, F tu budak notti, pun Allah bagi dia adik, kenapa kita tak notti kat sekolah kita takder adik, " tangisan aku dan sama naik dengan tangisan dia. Sampaikan darling tengah solat di atas pun tak senang dan turun tenangkan kami.

Aku suruh dia cepat makan, kita kena pegi hospital. Dia tanya dalam tangisan "Nanti doktor masukkan baby balik ke?" Ya Allah.... aku terdiam, hanya air mata je yang berkata-kata...

Masuk dewan bersalin, doktor scan dan cakap "masih ada bersisa, esok kita cuci," aku diam...

Semua selesai, kini dah balik rumah...tetapi kesedihan masih bersisa....

Kawan-kawan, terima kasih atas doa kalian, nampaknya Allah lagi berkuasa, dia belum nak makbulkan doa kita.. Insya-Allah, harapnya selepas ini masih ada berita gembira untuk kita kongsi bersama, walau aku sudah masuk tahap phobia dan trauma.

Emosi aku kacau.... Blog ini tidak akan diupdate seketika... Aku perlu masa untuk diri sendiri.

Plan ke Langkawi kami akan teruskan.. Aku kena tinggalkan 'kesakitan' ini seketika, lari dari sini seketika, aku tak mau berduka, berduka nestapa untuk orang yang kalah, aku nak kuat. Doakan kami selamat pergi Selamat balik, aku nak tinggalkan duka di Langkawi., benamkan dalam laut di sana. Ada hikmah juga aku pilih tarikh 6/4 untuk terbang ke sana, lihatlah cantik Allah aturkan. 3 bulan lepas, masa aku booking date ni, aku belum hamil, dan minggu lepas, kami sudah bercadang batal percutian ini, tapi dugaan ni terjadi, dan aku kena pergi sebab aku tak boleh berduka di rumah. Kalau Cik Gaban nak jumpa saya, boleh email saya, kita berjumpa. Bawalah saya bergembira....

Terima kasih semua..............

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino