Sunday, April 22, 2007

Bengkel cup cakes


Well..life goes on, sakit dibadan, kalau diubat memang cepat sembuh, tapi sakit dengan emosi susah nak sembuh. Sebab bukan boleh makan ubat macam kita sakit, untuk baik pulih emosi kita. Hanya diri sendiri. So well, untuk meng'happy' kan diri sendiri, aku plan nak join kelas baking cake. Untuk basic-basic aku mulakan dengan kelas or bengkel Cup Cakes yang dianjurkan di Akademi Citra Klasik, Kajang sabtu yang lepas. Owner di Kak Pau, dia ada bukak kedai kek kat JPA dulu, dan aku suka makan Blueberry Pie dia, sedap, dan roti-roti dia pun sedap, so kebetulan kak Pau ni join dalam forum wanitamelayu.com dan aku dan beberapa geng wmdc, join bengkel ni.

Again thanks to darling kerana belanja aku join kelas ni, because he will always support me in whatever i like to do..gubah bunga, buat kraf, and now aku nak belajar baking and future plan nak belajar menjahit. Bukan nak bisnes, tapi untuk diri sendiri. Hahah dah pandai menjahit nanti, boleh le jahit langsir sendiri, beli sendiri kain corak Elyza's dan boleh aku jahit sendiri...(berangan ko.) And aku excited nak join lagi kelas baking ni in future.. Anyone ada tau kelas bakin betul-betul for dummies ni?? sebab kelas hari tu, macam untuk yang dah terror je, aku cam blur-blur sikit, tapi ilmu tetap dapat.

Hehehe disebabkan pasaran cup cakes ni mahal, ada sampai sebiji dekat RM3, paling murah pun RM2 sebiji, maka aku pun belajar lah buat sendiri, nanti leh buat sendiri, heheeh dah terrer nanti korang leh ler tempah ek, dapat duit, leh buat modal pegi kursus lagik..

so ni lah pic semasa kami kursus kat Akademi Citra Klasik...
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Yang baju hijau tu la kak pau, sedang buat Chocolate butter cake, senang je buatnya. itu kek pertama, kek kedua ialah Kek Butter Badam, dan ketiga ialah Sponge cake Capuccino.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Kami nampak cikgu buat kek dari cermin, dan sukalah Kak Pau ni, mulut meriah, kita pun ala-ala mesra alam nak belajar. And kek-kek dah siap diagihkan untuk belajar decorate cup cakes ni. Kami dapat lebih 10 biji sorang, lupa nak kira semuanya berapa.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
and ni cake yang terjadi hasil kerja keras tangan aku...i know i can do better than this, tunggu aku practice

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
yeah..memasing menunjukkan skil, ada akak-akak yang dah terrer buat cake dan deco cake, dan mereka pun baik-baik tak kedekut ilmu


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Jadilah jugak kan?? for the first time ni.... first time ni, pegang piping beg tu, dan first time nak deco cake...Nanti aku akan practice lagi.. sampai dah terrer, korang order tau...

So anyone berminat nak join kelas baking, sila tinggal komen, nanti kita set pegi beramai-ramai... boleh pakej ke kak pau??? :-D

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino