Tuesday, March 06, 2007

Happy Birthday Najmi


Hari ini Lahir Lahir Najmi ke 6

Selamat Hari Jadi anak mama yang sangat handsome

Aku harap tahun depan dia boleh baca dan faham entry-entry ni, dan setahun demi tahun, dia akan memahami betapa berharganya dia dalam hidup kami

Najmi sayang, ini adalah wish mama sempena birthday Najmi hari ni :-

Mama harap Najmi doakan mama dan babah panjang umur yer :-

* Doakan kami panjang umur supaya kami dapat melihat anak mama melangkah ke Alam Sekolah Rendah, berpakaian baju putih dan seluar biru tua tahun hadapan. Mesti Najmi jadi the most comel dan handsome kanak-kanak pada mata mama dan babah, walau ada beratus lagi anak yang comel yang lain, tapi pada mata mama dan babah, anak yang lahir 7 tahun yang lepas inilah yang mama rasakan paling comel dan bertuah. Doakan kami ye sayang...

* Doakan kami panjang umur supaya kami dapat melihat anak mama memegang slip keputusan peperiksaan dengan baik, dan kalau pun tidak cemerlang yang amat, tapi kami tetap akan beri sokongan agar Najmi teruskan apa Najmi suka buat, dan buatkan kami gembira. Dan kita raikan kejayaan itu nanti, dan moga jadi contoh pada adik-adik (Insya-Allah) atau pun pada adik-adik sepupu.

* Doakan kami panjang umur supaya kami dapat meraikan kejayaan Najmi dapat masuk Universiti, dan kami akan jadi ibu bapa yang paling gembira dan bangga menghantar anak sulung mendaftar ke sebuah Pusat Pengajian tinggi, walau beribu ibu bapa lain pun menghantar anak mereka juga. Moga mama dan babah panjang umur dapat melihat anak paling handsome yang dlahirkan 18 tahun yang lepas melangkah masuk dewan pendaftaran dengan tampannya.

* Doakan kami panjang umur supaya kami dapat hadir dalam dewan konvo menyaksikan anak mama menerima diploma/ijazah pertama anakanda, dan pastinya mama dan babah bangga melihat anak yang kacak yang dilahirkan 22 tahun lepas menyarung jubah konvo dan bertopi empat segi itu dengan gagahnya. Dan pastinya mama dan babah akan jadi ibu bapa yang paling gembira melihat kejayaan itu.

*Doakan kami panjang umur supaya kami dapat melihat anak yang handsome ini, berdikari untuk Ijazah Sarjana, malah lebih dari itu mungkin, ini doa ayahbonda.

* Doakan kami panjang umur supaya, ayahbonda ini dapat merasai pengalaman, membawa tepak sireh untuk menyunting si dara jelita untuk melengkapkan kehidupan kamu nanti. Pastinya mama bahagia menyarung cincin pada si dia. Doakan kami sayang.

*Doakan kami panjang umur supaya, kami dapat menguruskan majlis besar kamu dan sidia, pastinya mama tersenyum melihat pengantin lelaki paling handsome dan pengantin perempuan paling jelita di mata ayahbonda. Pastinya kamu akan bahagia.

*Doakan kami agar panjang umur supaya, kami dapat berkongsi berita gembira akan hadirnya penyambung zuriat keturunan kita, pastinya kami berdebar-debar menanti kehadiran si manja.

*Doakan kami agar panjang umur supaya, kami dapat menyaksikan kamu mengazankan penyambung zuriat kita nanti, dan mama dapat menyaksikan cucu yang paling comel di dalam dunia, di mata kami ketika itu.

*Doakan kami agar panjang umur supaya, kami dapat melihat kamu bangga dapat membimbing tangan tua kami pada masa itu untuk melihat rumah baru kamu, dan kamu pasi bangga dapat membeli harta dengan usaha kamu.

*Doakan kami panjang umur agar, seterusnya kami dapat melihat kamu berjaya dan bahagia dalam kehidupanmu...

Dan andainya, sudah tiba masa kita berpisah kelak... Harapan kami, tangan kamulah yang mandikan tubuh kaku kami ketika itu, tangan kamulah yang mengikat kain putih untuk membalut tubuh kaku ketika itu, tangan kamulah yang mengangkat takbir untuk solatkan kami yang kaku ketika itu, tangan kamu jualah yang menyambut kami di liang yang telah digali untuk perpisahan abadi, tangan kamu jualah yang menimbuskan tanah-tanah yang akan memisahkan kita, dan akhirnya tangan kamu jugalah menadah untuk berdoa agar 'perjalanan' kami tiba dengan sempurna, dan iringlah perjalanan kami dengan doa dan bacaan ayat suci dari bibirmu yang suatu masa dahulu menerima suapan makanan dari tangan yang telah kamu semadikan.

Dan ketika itu, ingatlah segala kenangan manis kita bersama, perjalanan dunia yang ktia meniti bersama, jangan kamu lupakan, dari mana asal kamu, dan jadilah anak yang terus membanggakan kami walau kami sudah tiada....

*I'm speechless...kawan-kawan aminkan doa dan harapan kami..

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino