Monday, February 05, 2007


Photobucket - Video and Image Hosting

ey....look at me?? ada perbezaan tak?? Sila bagi motivasi ye...bukan kekejian..
:-D...go pnut...banyak kg lagi perlu di nyah kan...go..go..gooooo.... muehehehe..

Najmi

Hari tu kan dah update pasal dia masuk kelas Mickey, so last week masa aku pegi bayar yuran tadika dia, kebetulan aku berurusan dengan teacher Sharon, guru kelas Mickey, so aku tanya lah pasal anak bertuah ni, dan cikgu Sharon cakap "I am impress dengan Mior, dia cepat belajar la, very fast, don't have any problem," hahah then aku tanya about dia punya notti.

Teacher Sharon kata, dia tak notti, tapi cumanya, dia buat kerja cepat, cepat siap kerja dalam kelas, dan kemudian dia akan tolong kawan-kawan dia. Hahahaha the same complain macam teacher kat Children Islamic Center dulu, kebetulan masa tengah sembang ngan teacher Sharon tu, ada satu lagi teacher datang, dan teacher Sharon tanya kat cikgu ni "how Mior in your class, this is Mior's mother," Cikgu tu pun salam aku dan cakap "Ooo, dia ok, senang nak ajar, tapi bila dia cepat buat kerja, dia akan buatkan kawan dia punya kerja," hahaha again the same complain. adehhh masalah gak nih..

So malam tu aku bagitau dia, aku jumpa teacher Sharon, dan teacher Sharon cakap pasal dia suka buat kerja kawan, selamba budak ni jawab "Ye lah mama, kita dah siap kerja, kawan belum siap, dia tak tau buat, kita tolong la, kan mama cakap kita kena tolong menolong, lagipun kalau dia tak siap, kita tak der kawan nak main," ishkkk sabo je la.. camner nak terangkan konsep ni.. then aku cakap, "memang le kena tolong menolong, tapi Najmi tolong ajarkan je kawan tu buat kerja dia, tapi bukan buatkan kerja untuk dia, biar dia belajar sendiri," then dia pun angguk dan cakap ye la nanti dia tak buat.

Last week jugak pegi bayar yuran kelas agama dia, tanya jugak ustazah pasal kelas mengaji dia, dan ustazah cakap, dia cepat belajar seronok ajar dia, cepat alih muka surat, cuma lambat nak menulis, kena selalu ingatkan suruh tulis. Hehehehe, anak aku ni memang, kalau counting-counting dia suka, kalau tulis menulis dia macam boring je. Dan kelas mengaji pun dah banyak dia baca, syukurlah, moga terang hati anak aku ni... Ameeennn.
Satu malam sebelum nak tidur dia cakap kat aku, "Mama, kenapa sejak akhir-akhir ni kita jadi notti? kita sebenarnya tak nak jadi notti, tapi Allah jadikan kita notti, semua itu dari Allah," hahahah nak tergelak aku dengan budak ni. dan aku cakap la, "jangan la jadi notti, kalau nak notti ingatkan Allah, doa banyak-banyak jangan notti," so malam tu lepas baca doa tidur, basa 4 Qul, dia pun sambung doa "Ya ALlah , jangan lah jadika saya notti, saya tak mau jadi notti, tolong bantu saya jangan jadi notti, aminnn," hehehehe, syukurlah dia selalu berdoa kalau hendakkan apa-apa...
Cuma dia kadang-kadang komplen, dia selalu doa, tapi Allah tak bagi pun, aku jawab, "Allah belum bagi, tapi ALlah dengar, mungkin Allah bagi lambat sikit, sebab ramai orang mintak benda yang sama, jadi kita kena doa lagi sungguh2," betul ke jawapan aku ni?? susah nak bagi jawapan kepada setiap persoalan budak 6 tahun. Adakalanya soalan dia memang menduga kita, kadang-kadang aku letih menjawab.

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino