Thursday, January 12, 2006


Hari Raya Haji...Seperti tipikal berita dalam surat khabar...Hari Raya Aidil Adha di sambut sederhana tapi meriah..

Memandangkan kami baru je balik kampung masa cuti Krismas hari tu so this rayahaji kami decide nak raya sini jer, kiranya dah 2 tahun kami beraya kat KL je..So disebabkan ramai anak-anak perantauan, bujang-bujang yang tak balik beraya jugakso kami pun jemput lah ramai-ramai kawan-kawan datang beraya, awal pagi lepas solatsunat Aidil Adha, Rosh, Nizam dan Azrin, budak-budak serumah Ajid datang beraya.

Mereka tetamu pertama kami, aku pun masih pakai kaftan lagi, menyiapkan soto. Aku punkelam kabut potong ketupat palas, hidangkan rendang ayam, potong nasi impit, siap semuaaku suruh diaorg makan, dan aku ke atas, mandi dan bersiap-siap...Bila sup soto pun dahsiap masak, aku hidangkan untuk mereka makan. Tenghari sikit Nida, dan abg ipar dan kakakipar dia datang, abg ipar Nida ni abg Zul, senior aku masa kat UiTM, ptg sikitbudak-budakGeju datang, Am dan Brahim, kawan dia, Bean, ND, sambil lepak sambil layan citer Kiamat Dah Dekat kat tv3, best banget citer dia...(erkk mana nak dapatkan CD dia yek..)

Petang sikit, Zar sefamily datang, kemudian kawan aku Jal dan family, then officemate lama, Rosli sefamily datang, balik Rosli, Salina sampai dengan 2 batang lemang, sedapnyarendang yang dibawa Salina. Diaorang lepak-lepak sampai malam, Malam tu officemate lamaMizzar datang dengan family.

Kiranya meriah jugaklah beraya kat P'jaya. Bila kawan-kawan, anak sedara darling pun adasekali beraya bersama, kalau tahun lepas, hari raya pertama tu kami berjalan sakan sampai malam, raya ke dua baru ajak kawan-kawan datang beraya. Tahun ni kami ajak kawan-kawandatang beraya. Syukur... tetamu datang bawa berkat dan rezeki.. Rezeki yang ada dikongsibersama.

==============================================

Penangan penat hari Selasa, semalam aku cuti, penat terlampau
Oh Ya...Pnut kini bukan Pnut yang dulu...Pnut kini sudah punya HP baru... biarlah orangdah pakai HP 4-5G, aku baru beli yg 3G...erkkk menurut istilah 'berlagak merendah diri'ayat aku patut bunyi begini...

"aku dah beli HP baru, tapi HP biasa je...murah-murah je...tak banyak function pun, takatboleh ambik gambar, takat nak nak rekod video, takat nak layan MP3 boleh la..biasa-biasa jemacam HP orang lain gak...gambar pun tak le clear sangat, sbb Hp tu takat 1.3 megapixel je,tak mampu la nak beli HP mahal macam Nokia Communicator tu..."

Muahahahahahahah mesti Mat Jan, dan mereka-mereka yang seangkatan Kelab Riak Malaysia jaki dengan kenyataan aku...Untuk pengetahuan, kami memang riak...kami memang suka berlagak...kan..kan... erkk tapi bagi mereka yang tak kenal kami, harap-harap belajar kenal puak-puakkami yang suka riak dan berlagak ni, baru kutuk-kutuk ye... sebab kami riak tahap dewa kayangan.

Masa beli HP ni Mat Jan pun ada sekali, dia sudah tepu dengan riak aku malam itu, lepas beliHP kami lepak-lepak kat Serdang, makan-makan Keow Teow Kung Fu. Disini segala riak bermulaapabila masing-masing menonjolkan tahap riak luar biasa...ahaks...
ok..ok..cukup cerita riak, nanti orang meluat...ehh tapi alang-alang nak riak biarlah orang meluat...baru real...he..he..he..

Oh ya, ada orang dah update blog... boleh la jenguk blog dia yang dah bersawang tu...
gi le tengok blog DARLING i tu...dia kembali mengganas....kini blog dia 18 XX kata dia

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino