Wednesday, November 30, 2005

Hilang semua


UPDATE!!! UPDATE !!! (1 DISEMBER 2005-7.45 AM)
CHECK THIS OUT, MY COMPLAINT KAR UTUSAN
...
CLICK HERE...CLICK HERE...
ATAS SARANAN ENCIK SEPAI, SAYA PUN KOMPLEN KAT SURAT KABO, DAN KELUAR....MUAHAHAHAHHA..


Tak der mood..
Semalam dah taip panjang-panjang
sudah sampai ayat-ayat terakhir...
tiba-tiba blogger jadi stuck...hang dan kena restart..
tak tau pe sal, kalo update terus dari blogger.com musti hang....
jadi kenalah update melalui notepad dulu....tak best la...

================================

Kisah wallet ku yang hilang sudah kira cerita basi kot...
Jumaat setel buat ic baru, buat lesen semula
Duit hilang, dah le hilang kena denda..
Sekarang macam pakai permit pulak, ic besar gedabak..
apalah masalahnya kalau keluarkan ic sementara saiz kad macam
kad insuran ING, AIA ke..

Pergi Tabung Haji, pergi AMbank, Affinbank dengan IC saiz macam permit
kerja mat bangla, tak jadi hal...
tapi bila berurusan dengan bank yang berkepala harimau suatu masa dahulu,
(alaaa tempat di Spyz keja tu..)
timbul pelbagai masalah...MUla aku ke branch Serdang,aku bagitau budak kat
service counter tu, aku hilang wallet, hilang ic semua,
aku nak buat kad ATM baru, aku ada buku akaun, tapi akaun ni bukak kat Kedah.
Budak tu tanpa senyum suruh aku isi borang dan tunggu kat kaunter 3.
Aku isi, masa time nak isi part alamat surat menyurat,
aku tanya.."Dik, alamat surat menyurat ni kalau tak sama dengan alamat
dalam buku tak apa ke? sebab buku ni alamat kedah, saya sekarang tinggal di Putrajaya?" macam tadi, "tanpa senyum dia kata, tak pe la isi sahaja,"

Siap isi aku tunggu lebih setengah jam di kaunter 3, bila tiba turn aku...
minah kaunter tu cakap, IC sementara tak boleh guna,
kad baru tak boleh buat, sebab akaun aku bukak kat Kedah,
so kena balik Kedah buat kad, sebab fail aku ada kat sana.Betapa budusnya
alasan itu, kalau aku buka akaun kat Sabah, Serawak aku kena balik sana jugak ke.
Satu lagi option dia suruh aku tutup akaun sana
dan buka akaun baru kat sini. Siot betul, dia ingat aku keja kompeni kaput ke,
pagi bagitau kerani buat gaji aku tukar akaun,
petang dia boleh buat perubahan butir-butir penukaran akaun aku,
alllooo aku keja gomen, tidakkah dia tau prosedur gomen lagi
complicated, kerani buat gaji kena isi borang changes, kena hantar ke AG,
Ag buat perubahan pada sistem gaji, tukar butiran kat
akaun gaji aku, itu ini gedebuk gedebak, silap-silap sebulan dua aku tak bergaji.

Sebab dah hangin aku sound le minah kaunter tu, "tadi kenapa budak kat
kaunter depan kata boleh" suruh dia belajar dulu apa boleh apa yg tidak, tak perlu
saya buang masa kat sini kalau dari mula dia kata tak boleh, isi borang tunggu kemudian tidak boleh." Aku terus blah, hangin betul.

Nyampah betul berurusan dengan bank yang merasa dia gah sangat ni..
(maaf ye Spyz, Farihah...geram dah nih...tp korang baik..kan..kann)
Jadi untuk tidak menyusahkan kepada otak aku, aku suruh darling bukak akaun Maybank,
buat kad sekali, Kad tu nanti aku akan guna, so setiap
bulan, dapat je gaji, aku guna Maybank2u.com transfer duit ke akaun darling ni,
dan aku boleh keluarkan duiat anytime. dan sebarang urusan
membayar insurans, bil celcom guna maybank2u.com,

Bank Negara pun satu, monitor-monitor sikitlah prosedur remeh temeh cenggini,
zaman-zaman online gini pun boleh ada masalah bengong ni

Jabatan Gomen pun dah update, buat IC terus update lesen memandu, bank korporat
masih prosedur tak relevan pulak.

Udah le, kang hangin lagi pepagi ni...

=================================

Udahler duit hilang, henpon pulak buat hal, asyik-asyik hang je, tgh taip sms,
hang, sabo je la. Masa balik kampung beraya hari tu, kat rumah darling,
amboi nengok anak-anak sedara dia, masih student-student IPT ni
henpon canggih sungguh, setiap kali bunyi telefon, idak le kami cuak sebab henpon
depa semua polifonik, henpon mak-mak dan pak sedara masih lama
depa gelakkan kami henpon kuno, darling menjawab..."tak per henpon kuno, tapi
kami pakai line, dengan kredit limit RM600, anytime
nak call, nak sms boleh guna, tak der la nak miss call org suruh call balik,
tak le sms tak berjawab sebab tak der kredit, biar henpon kuno tapi
berjasa," muahahhahahahaa... bengkek je bebudak tu...terus tak kondem dah...
ahaks..kalau tak bukan main siap gelakkan kami, henpon kuno,
pakai line celcom, bukan maxis, (sebab hanya line maxis je dapat line kat kg darling,
full bar, kalau line lain semua ampeh..)

Aku pernah pergi kedai ngan sorang anak dara kat opis aku ni, dia pi beli kad
top up RM10, belakang dia mat bangla dan indon, beli kad top up 100++, aku
gelakkan budak ni, "hang tengok bangla ngan indon pun top up seratus,
hang sepuluh ringgit" he..he...dia pun gelak-gelak dan balas "kak, dia top up banyak
sebab nak call indon ngan bangla," he..he..aku pun balas..."call le mak ayah hang
kat kampung, ni nak call mak asyik miss call je, manjang mak bapak call hang balik," muahahahahahha...saja je sebab dengki dia pakai henpon ada kamera...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino