Thursday, September 29, 2005


Semalam aku cuti, saja amik EL, sebab bangun pagi tu aku rasa pening kepala, nak makan ubat aku dah niat nak berpuasa, so aku msg kerani aku bagitau aku hendak bercuti, kemudian aku tidur balik. Darling pun cuti jugak, sebab dia pun tak larat nak pergi kerja, dia sejak semalam lagi dah pening kepala.

Lebih kurang jam 8.00 pagi Najmi terjaga, dan tengok mamanya tak pergi kerja, dia pun tak mau pergi sekolah, aku suruh dia turun bawah tengok kartun, rupanya babah dah turun tidur kat bawah. Jadi aku masih berdenyut lagi kepala, so sambung tidur lagi, nak termuntah rasanya angin dah naik kepala. Sapu minyak angin dan paksakan diri tidur semula. Terjaga semula lebih kurang jam 9.30 pagi, Najmi kejutkan suruh bangun, dia tak der kawan katanya.

Mandikan dulu anak bujang aku dan kemudian aku pulak mandi, basahkan kepala, barulah terasa lega sikit kepala. Turun bawah, masakkan nasi goreng utk dua beranak tu. Kemudian tergolek depan tv, tiga beranak kami melayan HBO, Star Movie dari satu movie ke satu movie, sampai lepas asar tu kepala pun dah ok, kami pergi pasar malam, cari makanan untuk aku berbuka puasa, kemudian kami merayau ke kawasan Pinggiran Putra, saja survey-survey rumah. Insya-ALlah, kalau diizinkan Allah, jadilah kami nak beli kat situ, dekat je nak ke Putrajaya. Esok-esok kalau dah tak larat nak duduk kuarters boleh pindah duduk sana. Muda-mudahan, ALlah permudahkan segala urusan. Aminnnn...

Hari ni masuk office, rasa sayu pulak, tinggal lagi beberapa hari jer aku akan jadi warga sini, kemudian dah ke kementerian lain pulak, keja gomen ginilah, tukar sana sini, terutama skim open post mcm kami, lainlah kalau close service, duduk sinilah sampai pencen. Tapi tak apa jugak, sudah memang sifat aku, tak boleh lama-lama satu tempat, jadi dengan bertukar-tukar gini, boleh dpt kawan baru, environment baru. Aku harap boleh meningkat prestasi kerja di tempat baru.

Petang nanti nak start pack barang-barang yg kat sini, boleh tahan gak ler banyaknya. Dah suruh darling bawa balik 'tumb drive' aku nak transfer semua file-file dalam pc aku, picture-picture, mp3 aku, (terutamanya lagu-lagu mawi le) kemudian clearkan pc ni, semua fav-fav website aku kena clearkan. Sayu gak ni..
Tapi aku happy juga nak ke tempat baru, moga lebih vouge gitu...

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino