Wednesday, July 13, 2005

Susah-susah ajer...


Ermmm macam lupa aku pun ada blog...
asyik melangut kat blog peminat akademi fantasia,
melangut kat comment box SM,
lupa blog sendiri...

Ermmm tak der gak...
busy sikit skrang sebab kerani aku cuti bersalin, jadi aku merangkap kerani dan pegawai sekaligus...

punya kelam kabut gak dia tak der...nak photostat depan belakang aku tak reti, aku bantai kerani orang tolong fotostatkan...nak faks ke obersi pun terkial-kial, last-last PA boss aku gak tlg faks kan...

buku-buku tak bersusun lagi lah berderet, lintang pukang gak ler...skrng tengah kelam kabut dengan Majlis Anugerah dan Family day kami next week??? next week dah?? kerja byk tak setel, fenin..

Nak cerita apa? cerita Mawi??? ermmm alahai...takkan update blog nak cerita pasal mawi jer...tp cerita lah jugak...

masa ditunjukkan klip mawi baca doa masa kononnya ada kenduri dalam AF tu, alahai, cair beb...cair....!!! depan laki aku ckp, alahai cair ni bang...cair...aku anak sorang cair jer tengok adegan tu, tambahan anak-anak dara, lagilah kan??? nasib baik laki aku rock jer...dia sporting kan DARLING kan...

Malam ni nak pi check mata, lepas dari sakit mata hari tu aku makin tak jelas pandangan mata, nak tengok mawi pun tak clear...(opssss...mawi again..) dah pi check kat kedai spek tu, tapi dia kata ok bukan rabun, so aku akan pergi Kajang Plaza Medical Center malam ni, nak tunggu spital gomen??? aku dah pi....encik-encik sekelian tahu bila date appoinment aku? 30 januari 2006...encik-encik bayangkan kalau aku rabun dah buta time tu...(aku ckp kat nurse tu macam tu..) nasib baik kompeni laki boleh keluarkan GL nak pegi spital lain.

Harap-harap tak der yang mengerikan, seriau dengar doktor klinik dok cerita bab ketarak, bab glukoma....ishhh mintak ler dia kasi ubat utk makan jer...or titis-titis jer...

Cerita last week.

Hari Jumaat malam, kami mendapat khabar sepupu darling yang kat Gombak sudah kembali ke rahmatullah. Innalillah...amat sayu, sebab dia meninggal selepas 4 hari anak sulung dia meninggal dunia akibat kanser payudara, dugaan hebat buat mereka sekeluarga. Kami pergi ziarah hari Sabtu pagi, sebab malam tu darling kena pergi office dan balik pagi sabtu tu. Tengahari tu adik beradik husband datang dari Ipoh 2 family, semua bertandang di rumah kami, jadi kami hanya duduk-duduk rumah melayan tetamu jer weekend lepas, dan tak dapat join kenduri durian ep, di rumah Zino, anyway thanks atas jemputan, jangan serik menjemput lagi..

Cerita Najmi...
Semalam tadika dia ada buat program pembelajaran yang aku rasa menarik, cikgunya minta dibekalkan dengan sebiji epal, sekotak air dan setin ari jugak. Mereka akan membuat seolah-olah ada parti, di situ nanti diaoarang akan belajar mengenai bentuk. Air kotak-segiempat, tin minuman-selinder, permukaan tin-bulat, belon bulat, epal-sebiji, potong 2, potong empat...epal hijau-green, epal merah-red..belon-bulat round.dan mcm-mcm lagik, cute jer...

Tadika Najmi ni dari segi kaedah pembelajaran kira kreatif jugak, cuma yuran jer tatak tahan..mahal...harap berbaloi la...

Balik sekolah petang tu dia pun sibuk cerita, tiup belon la...kemas meja, sapu lantai kat tadika tadi...dan semalam dia mengemas rumah...dia kemas ala-ala babahnya..sambil kemas sambil bebel...huhh bapa borek anak rintik!

tp teliti kalau dua beranak ni mengemas, kalah aku...kalau besar esok rajin macam ni, lega la mama...

boss cuti ni....yahoooo

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino