Wednesday, June 15, 2005

Selamat semuanya...


Kerani aku telah selamat melahirkan anak pada 13 Jun hari tu, baby boy, comel sangat rasa macam nak gomol-gomol. Kerani aku ni baik jugak dengan Najmi, sometimes dia jadi baby sitter gak Najmi gak...ha..ha..so kira Najmi close jugak ngan dia.

So semalam Najmi was very excited nak pergi tengok baby kakak Ati dia. Masa hubby kerani aku call hp aku pagi-pagi tu maklumkan yang bini dia dah beranak, si Najmi ni pasang telinga jer dengar dan dia sebok jer nak pergi tengok baby. So lepas ambik dia kat taska semalam, kami pergi tengok baby. Ada lagilah dua tiga orang member office yang pergi jugak. Memang kiut giler baby tu...comei sangat...putih macam maknya.

So dua bulan aku tak ada kerani yang akan tolong faks, tolong draf surat, tolong susun buku, dan bertugas di kaunter...so akakkkk ler kena semua. Alahai tak menang tangan ler aku...walaupun dia kerani aku, tapi aku tak pernah anggap dia kerani dan aku boss..means aku suka nak dia rasa selesa kerja dengan aku, so far so good, dia tak stress aku pun tak stress. Tapi bila ada perkara-perkara yang rasa kena tegur, kenalah tegur supaya dia jadi lebih baik (he..he..macma M.Nasir menegur MawiMagic tu...ahaks...jgn muntah ye..)malah dia pun baca blog aku gak..

Ok habis bab aku dapat 'cucu' ni cerita pasal feeling pulak. Aku sedikit kecewa di sini...adalah perkara yang aku tak suka, tp malas nak cerita...buat hati aku tawar sangat nak buat yang terbaik di sini...entahler, kadang-kadang dok canang orang tu buat kerja tak betul..tak profesional, macma ni macam tu tapi sebenarnya diri sendiri lagi teruk....

Mak perlukan duit hendak mengubat abah, aku pun tengah pokai, tapi aku memang takkan cakap aku tak der duit ke hapa, dan mak pun bukan minta dia cerita saja nak berubat tapi tak cukup duit, dia nak tangguh la...kemudian aku kata tak payah tangguh la...berubat je la, nanti orang masukkan duit, tapi tak ler banyak, sebab belum gaji, nanti dpt gaji orang bagi lagi. Mak kata tak per la...mak ada sikit nanti mak tambah, hari tu dah bagi duit kat adik dah masa nak bukak sekolah, ermmm tak per, nanti Allah ganti lagggiii banyakkkk aminnnn...

Moga Allah izinkanlah abah sembuh kali, harap-harap kalau abah dapat bertatih dalam rumah pun jadilah, mudah-mudahan..aminnn

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino