Saturday, January 29, 2005

Kau ingat kau hebat sangat ker?


Ini cerita amarah semalam...

Semasa balik kerja, lalu dibawah terowong dari Parcel C, menghala ke Parcel B, aku hendak keluar ke jalan utama, kereta banyak, masing-masing nak balik, bumper to bumper lah. Polis mengawal, di atas bukit, gear satu, menten clutch dan minyak, berenjut-enjut ke depan beberapa inci, berhenti, dan maju lagi, berhenti, dua lalu menjadi satu laluan kereta, ada orang parking dibahu kiri jalan, jadi kalau berselisih kena give and take.

Ada satu kereta kembara merah BFS 3666, bodoh punya pemandu wanita gelojoh bangat...zuupp dari bawah terus dia naik, memotong beberapa biji kereta didepannya termasuk aku, dengan harapan dia akan dapat duduk depan aku, mintak maaf le, aku bukan pompuan aku simpati dengan pemandu gelojoh begitu, aku rapat dengan kereta depan, dia duduk tengah-tengah, motor hon, kereta depan hon, kereta belakang dia hon, dia himpit juga nak mencelah, aku rapat, dan dia dengan kurang ajar terus lagi himpit, dan aku hon panjang-panjang 4-5 kali.

Berbakul pompuan dalam kereta tu kena 'taram' dengan aku, dan ada kereta hendak kelaur dari simpang kiri beri peluang dia 'insert' depan kereta aku, siottt...aku hon lagi minah babun tu. Ok dah masuk ke jalan utama, jalan tu one way, betul-betul depan office PM, aku duduk lane paling kiri mengekori kereta pompuan babun tu, aku akan belok kiri lepas tu, tiba-tiba minah babun ni, tukar fikiran, zuppp dia bagi signal dan terus mencelah ke kanan... aku nak maki ni, tapi sensitif pulak karang maki-maki dlm blog...tapi aku sudah _)()(&*&%#@&%#$&@$%% semalam. Memang tahap babun, kau bagi signal, jam-jam tu kau mencelah, jam-jam tu kau nak potong Q dan harap orang akan beri kau laluan. Mangkuk tandasla...

Aku tengok pompuan bawak kereta ada dua jenis, satu puak takut mati, satu puak berani mati. Puak takut mati bawa kereta 40-50km/jam, di laluan yang lengang, dan atau dijalan raya yang kereta berpusu-pusu, dia selamba terhegeh-hegeh bawa 40-50km dan menyusahkan orang belakang, dan paling benci driver pompuan yang jenisnya (or lelaki jua) yang jenis TAP!! bagi signal, dan terus himpit, masuk kiri or kanan, tak kira org bagi ke tak?

Perempuan berani mati bawak kereta ialah, yang jenis, ikut bontot kereta orang rapat-rapat, keluar simpang membabi buta, ikut sedap hati dia, dan kalau dia ada di lane kanan, di laluan yang ada tiga lane, dia nak masuk lane paling kiri, dia akan bagi signal dan terus cross dari lane kanan terus ke lane kiri. Hidup mesti ada perancangan, kalau lagi 100-200 meter nak belok kiri-kanan, masuklah lane berkenaan sikit-sikit, jangan sekaligus nak redah jer.

Aku harap perempuan babun bawa kereta kembara BFS 3666 tu baca blog aku dan tahu bawah dia seorang perempuan yang tidak waras, gelojoh dan sangat menyusahkan orang...






1 Komen:

Unknown on 7:50 AM said...

Hahaha betul betul mmg tahap babun spesis tu

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino