Friday, March 11, 2011

u make my day!!!!


Yeay.. balik kampung!!! Yessss... what makes me happy??? japp citer

My Atkins Diet hari ni last buat masa ni, seminggu bercuti, saya akan stop kejap, stop tidak bermakna saya boleh seenaknya makan nasi.. nehhhiii.. saya akan mencoba tetap menten untuk dalam keadaan less carb dalam hidup, cuma saya akan makan buah-buahan, oat, bihun.. yang saya suka untuk happykan hidup ini, berdiet, tidak bermakna kita kean berlapar. Itu salah. Atkin Diet saya sudah berlangsung selama lebih 3 minggu (4 hari kat Penang agak kantoi sebab carb melebih 30g yang saya tetapkan) tapi Alhamdulillah, seminggu selepas tu berjaya turun lagi dan lagi.. manyak syioookk... 9 kg yang turun tu, bukanlah semata dengan Atkins diet, tapi ingat tak, saya pernah bagitau 2 minggu saya strict tak makan nasi, cuma amek oat, makan buah dan sayur je as meal, saya turun 4kg. then selepas tu baru start atkins. total dengan atkins ni saya turun lebih 5kg dalam masa lebih kurang 3 minggu (termasuk ada hari-hari kantoi di Penang dan Genting Highlands itu hari) cer bayangkan kalao betul serius dan strict 3 minggu betul-betul low carb, mesti lagi banyak turun. So cincin dah longgar, leh pusing-pusing lagik.. eheheh baju of course, yang berbulan-bulan tergantung tak pakai sebab bonggol sana sini, dan sarung balik.

What makes me happy ialah, selepas posting pasal atkins diet tu, saya amat gembira kerana ada yang bertanya melalui sms, email, fb.. mengenai diet ni, dan kalau kat FB terus je saya invite join group Geng Diet, kat sana byk sharing info dari FBians (hhaha betul ke??) yang dok update menu, info, share resepi diet, dan sama-sama dok kira carbs.. kita lagi semangat kan?? yang sms, ada yang tak tertaip, saya reply kat email je. eh belum cerita ek kenapa happy?? ehhehe panjang mukadimah ni. Ok yang buat saya happy, mereka-mereka yang kata susah nak diet, dan susah nak turunkan berat, amek produk memacam pun nak turun 2kg pun payah, mereka ni hantar mesej, mereka dah turun 1-2kg, dalam 3-4 hari.. Ada yang dah selim, tapi suruh encik suami diet. laki sendiri bila lagikkk?? Yesss... tahniahhhhh... Saya nak citer panjang pun payah juga, sebab saya pun tak kurus. tetap gemuk, kang orang kata, ellleehh dia pon gemuk lagi nak citer pasla diet-diet.. huk allloo sian saya, orang citer untuk motiavsi orang lain, dan satu lagi motivasi diri sendiri, cuba bayangkan pompang kat sini nak diet, pastu hagghhhaaammm tak turun, tak ke malu?? so bila dan kompankan kat sini, saya akan lebih disiplin, malu kang reader kata tak turun ponnnnn.. ahahahah kannn???

OKlah cukup situkkk.. nak citer mek kecik ni..

Ni test cheongsam, saya beli masa pegi outstation ke Penang itu hari, entah bila nak pakai pun entah, tapi geram tgk cute, saya belikan satu.. Topi tu pun beli satu.. ishkk anak pompuan ni memang menduga poket, sebab byk brg cute-cute untuk mereka.


Dah pegi mengaji Iqra', yang best makcik yang ajar mengaji ni, ajar, mulut sebut, tapi mata tak tengok.. acik kata "adik mata tengok sini," pastu bibik pun marah "tengok sana dik.. jangan pandang sana sini" dia boleh pi ngadu kat acik dan suami dia, "acik... bibik arahhhh (marah)" pastu anak-anak acik ni lak suka berebut nak 'kidnap' dia bawa masuk bilik, kira special sikit, acik akan ajar alesya yang pertama, pastu kena kidnap bawa masuk bilik.
Saja acik jiran selang serumah ni suruh hantar si adik mengaji, katanya cerdik si adik ni, biar cepat boleh.. Acik ni memang dok mengajar anak-anak jiran mengaji, siang bebudak ni pegi sekolah agama macam biasa, malam mengaji ngan acik ni. So si adik pun disuruh hantar, sebab diaorang satu keluarga memang suka melayan si kecik ni, kalau petang-petang bibik duduk luar rumah sembang-sembang, nanti mesti sikecik kena 'kidnap' dibawa masuk rumah acik ni, main-main sampai tak mau balik. Dia dah la peramah.. ye peramah si kecik ni, tapi bahasa dia la.. ehhehe dia kan pelat, jadi dia bercerita memang beriya-iya.. jenuh kita nak teka dan faham..ahahahaah. Oklah adik mengaji main-main, Insya-Allah, sama cam mengajar dia counting dan ABC, memain je dok ajar, tapi dia boleh pulak dalam kita tak serius. cuma omak dia yang malas.. hiks.

6 Komen:

Siti Noor Aminah on 11:49 AM said...

cer letak gambaq terbaru.. nak tengokkkkssss

Anonymous said...

sokong 200%..nak tengok gak gambar baru... :D

Pnut on 3:57 PM said...

gambaq baru tungggguuuuu turun dah belas-belas kilo baru boh... takat 9kg, tak nampak beza sgt pon....

Zareda Norman on 9:14 PM said...

pinut

kalau zar turun 9 kg.. phewwiiittt.. haruspakai saiz L.. sabar ajelah haku.. nak tunggu turun 9 kg ni...tapi 4 hari beratkins pun perut tak muncet dah...

roserose*MrsYusof* on 11:24 PM said...

teringin nak pakai cheongsam sy yg saiz M semula..huhuh

ieda on 10:20 AM said...

pi siam habisla segala neka diet..hehe...tibai nasi berpinggan2.tak leh tahan.lauk depa best.

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino