Monday, November 17, 2008


I Hate Monday...I wish everyday is a Sunday..hahahaha...

Boring bila Monday, sebab kerja banyak..uhuhuhu tapikan Saya Yang Menurut Perintah..makaaaaa kerja dan kerja la...

Baby Q makin galak berbual..ewaaahhh sepanjang masa asyik nak 'bersembang' sangat peramah occay.. harus lepas ni asyik berbual dengan bibik, dan harus pandai cakap Jawa..ahhaha

Dan semalam saya masak mee kari tau, sempena meraikan Mat Jan yang datang ke rumah saya, gila punya poyo dan berlagak mamat ni, dah setahun kami pindah baru nak sampai rumah, tak sedar diri.. lupa daratan betul punya budak.. hiks.. ye la.. dulu-dulu rumahku rumah dia jua..tidur makan, kencing berak kat Pnut Inn sana tu..sampai rasa macam nak halau balik je kekadang tu..hiks.. tapi bila dah bekerja, kekwat uolsss.. tapi disebabkan semalam dia sudah pandai memandu dan beli kfc untuk kami, maka dendamku padanya terpadam. Iya kawan-kawan GEJU sekelian, Mat Jan sudah pandai memandu, walaupun sentiasa dalam kesesatan.. mujurlah ada cikgu manisnya sentiasa disini...hehehe dan ya.. semestinya mee kari ittew sedap heheheh kata cik abang dan jiran-jiran yang dapat merasa.. maklumlah resepi versi saya haruslah diderhakakan..dari resepi mee kari yang simple, saya tambahkan kiub ikan bilis, guna air rebusan udang, campur air rebusan ayam, blend ikan bilis sikit, and untuk pekatkan kuah saya rebus kacang dal dan blend halus..hasilanya..mabeles u ouls... sihat sikit, sebab sy kurangkan santan, kuahnya menjadi pekat dan sedap dengan air rebusan tadi dan kesan kacang dal itu..

Dan cikgu manis dan tunangnya itu, belikan baby Q gaun lagi..comel sungguh gaun ittew, ikat-ikat tepi lagik..sikit hari lagi Baby Q pakai, sebab sekarang masih tahap besar lagi untuk dia, lagipun stok baju-baju dia amat banyak.. ya murah sungguh rezeki si adik ni dengan baju-baju.. melaram sakanlah.. ye la tak diberi pakai sudahnya kecik gitu je..so duk rumah saja-saja pun pakai gaun lawa anak daraku.. itu pun baju yang dulu saya rasa macam bilalah dia nak pakai..agaknya umur setahun kot baru boleh pakai, rupanya salah.. baju yang rasa macam besar tu rupanya elok ngam je dia pakai. Dan baju-baju ni sebenarnya yang betul-betul mama dan babah belikan tak sampai pun sepuluh pasang, yang ada sekarang berpuluh pasang, semua orang hadiahkan pada dia.

Last Friday mama beli lagi renda untuk cekak tu, dan beli lagi riben-riben..maka dapat la lagi 3-2 cekak rambut pelbagai kaler. Dan Maksu yang jaga dia tader kerja lain selain membelek baby Q, harus kejap tukar baju, kejap pakai cekak biru, kejap pakai cekak coklat..ishkkk tak sesuai sungguh mak su ni mengoverkan anak penakan dia..

Gambar-gambar baby Q nanti la pulak diupload, hari ni kita beri laluan kepada cupcakes mengambil bahagian dalam blog ini...

okeh mari cuci mata melihat cupcakes yang diorder sebahagian pelanggan last week.. pelanggan lagi tu..macam business jota-jota je..
ni cupcakes utk boys and girls
Photobucket

Ni untuk bebudak baru first time sambut birthday
Photobucket

dan tadaaa paling saya suka nihhh orang lidi....i likeeee
Photobucket

kalau korang order lagi orang lidi ni saya very suka tau..sbb simple tapi cute je...
and pnut cuppies ada promotion istemewa cuti sekolah..sila layari PNUT CUPPIES untuk maklumat lanjut...

Rezeki lebih buat saya, bermakna rezeki lebih buat bonda tercinta saya...aminnn moga murah rezeki saya....

0 Komen:

Related Posts with Thumbnails
 

~ Sharing is Caring ~ Pnut Online~ Menulis Sejak 21 May 2001 ~ Cerita Apa Saja~ Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino